Leuke Marantz site!!!

Gestart door SB_Marantz, januari 25, 2009, 23:39:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

vielzweck

thx sb

Leuke site,

helemaal mee eens, ik heb hem al eens binnengehaald op mijn harde schijf en dacht aanvankelijk dat ie verandert was (is niet zo)

Opvallend dat de eigenaar Marantz onder japanse stereo plaatst. Dat de producten daar geassembleerd werden is bekend maar lag de thuisplaats van marantz niet nog steeds in Amerika?

Jou zeer appart Marantzboek zal daar wel duidelijkheid over verschaffen, toch?  :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

SB_Marantz

De thuisbasis van Superscope was in Chathworth Californie.

De zogenaamde A lijn waar de duurdere modellen onder vielen zoals de 3600 / 3800 / 250M / 510M
werden gewoon in de VS gemaakt.(1974 / 75)
Al het andere werd wel in de VS ontworpen maar in Japan geassembleerd.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

#3
Citaat van: vielzweck op januari 26, 2009, 10:12:24
thx sb

Leuke site,

helemaal mee eens, ik heb hem al eens binnengehaald op mijn harde schijf en dacht aanvankelijk dat ie verandert was (is niet zo)

Opvallend dat de eigenaar Marantz onder japanse stereo plaatst. Dat de producten daar geassembleerd werden is bekend maar lag de thuisplaats van marantz niet nog steeds in Amerika?

Jou zeer appart Marantzboek zal daar wel duidelijkheid over verschaffen, toch?  :-)



CiteerOpvallend dat de eigenaar Marantz onder japanse stereo plaatst. Dat de producten daar geassembleerd werden is bekend maar lag de thuisplaats van marantz niet nog steeds in Amerika?

superscope is er nog steeds, het hoofdkantor heeft nooit in california gestaan overigens.
Altijd in de buurt van chicago dacht ik. ja kan dat typische gebouw zo opzoeken op google maps!.

1508 S Batavia Ave, Geneva, IL, United States‎ - (630) 232-8900‎
in google maps intikken.
vanuit de bovenkant kan je die vreemde pilaar zien van het hoofdkantoor.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

De grote superscope fabriek staat of stond in Chatsworth Californie.
Daar werden de apparaten ontworpen en gemaakt.
Door de onvoorziene kosten die daarmee gemaakt werden (de bouw van de fabriek) was Superscope genoodzaakt ''Marantz'' af te stoten en werd uiteindelijk door Philips gekocht.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

Overigens hield Superscope de naam 'Marantz' voor de noordamerikaanse markt, de naam was voor de rest van de wereld in handen van Philips. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

SB_Marantz

Klopt, en daarmee hadden we gedurende 10 jaar 2 Marantzen.  clown1

Ik meen dat de ''legacy series'' Noord Amerikaans was.

Later kwam dat ook in Philips handen. (na 10 jaar dus)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ll0ll

tot die tijd hadden we leuke aparte apparaten, zoals de Philips CD80 ( = Marantz CD80), Philips FA80 ( = Marantz PM80) , of Philips DFA1000 ( = Marantz PM95)  ;)
Allemaal te zien op m'n site natuurlijk :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

vielzweck

dank voor de uitleg heren.  pompom

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

HiFi gek

Interesants site hoor SB Marantz .

Vooral de Esoteric serie heeft altijd al mijn grote interesse gehad , en dan met uitstek de prachtige SC-11 / SM-11 .



Groeten  EDWIN  B