Doelen hifi lente show 2009 -- Rotterdam

Gestart door HiFi gek, januari 17, 2009, 13:37:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: cheese op maart 17, 2009, 17:24:25
dan ga ik mijn best doen om ook te komen.....kijken hoe mooi het bij jou klinkt.


gr kees


Kees , als je dat zou willen vind ik dat prima .
Je bent welkom , laat het mij maar weten .


Groeten  EDWIn  B

thom

voor mij gaat het helaas niet door, kan niet :cry:

HiFi gek

Citaat van: thom op maart 21, 2009, 12:51:47
voor mij gaat het helaas niet door, kan niet :cry:


Kun je dan op beide dagen niet ?


Groeten  EDWIN  B

thom


cheese

Hallo Heren,


Ik kan helaas ook niet......we gaan de verjaardagen van de kids het weekend vieren en ja het gezin gaat even voor wat mij betreft.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

HiFi gek

OOK dat is dan jammer Cheese .. helaas dan maar .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Zijn er ook leden die een van de vele lezingen gaat bijwonen ?

Gaat er iemand naar het live koncert wat je gratis kunt bijwonen in de concertzaal ?


Ik in ieder geval wel .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Wie zijn er vandaag 28-3-2009 naar De Doelen geweest ?

Ik ben geweest van 9:30 - 17:00

Ik heb 2 interesante lezingen bijgewoond en ben ook naar het live koncert optreden geweest .

De lezingen gingen over : De plaatsing van luidspreker boxen .
                                 : Het nut van netsnoeren door Edwin van der Kley van Siltech .


Groeten  EDWIN  B

pg

ik ben nog geweest ongeveer 2 a 3 uurtje.
was wat tussen gekomen en vandaag ook geen tijd.
heb een klein uurtje bij totem geweest wat geluisterd meer niet eigenlijk dat rega spul is mooi vind ik.

scanspeakman

#24
Gisteren 2-3 uurtjes geweest. Om heel eerlijk te zijn vond ik het mwoah. Niet veel gehoord dat substantieel beter was dan wat ik zelf heb staan. Beneden in de centrale hal stond een combi van een cyrus setje met focal electra's. plaatsing kon niet waardelozer maar klonk desondanks zeer acceptabel. Totem klonk ook ok alleen met in het laag wat meer volume merkte je toch wel dat dat hele kleine mid/woofertje pijn wordt gedaan. Voor goede laagweergave heb je gewoon conusoppervlak nodig. Alleen de combi van wilson audio watt/puppy, ayre einblokken en wadia cd-speler sprong eruit in de zin dat ik na een paar minuten zoiets had van "wauw" en "beter dan thuis".

Verder was er veel mooie apparatuur die ik wel eens had willen horen spelen maar dat stond niet aangesloten. Ik heb het dan over pass labs, avalon, esoteric, marten (stond op achteraf plekje dus vraag me af hoeveel mensen dat überhaupt hebben gezien), densen (nieuwe refence pre/eind). Ik kom in de eerste plaats om te luisteren en verbaasd te worden over de kwaliteit. Daar is audio-apparatuur toch voor? Kijken kan ik ook op internet.

Enigszins komisch was de mevrouw die de lezingen omriep. Ze riep iets om over een lezing over upsampling maar het klonk een beetje alsof Vanessa, pardon Conny Breukhoven probeert de werking van haar eigen schoonheidsmiddeltjes uit te leggen.

Verder viel de hoeveelheid onzin die werd verkocht mij op. Zo stond ik even bij het nieuwe topmodel blu-ray van pioneer te kijken dat met de kap eraf stond. zag er allemaal netjes uit (wolfson dacje en bb opampje voor elk van de analoge uitgangen). de verkoper die kwam aansnellen wist mij te vertellen dat er een air-core trafo in zat "die er voor zorgde dat de stroom gelijkmatig door het apparaat stroomt". dank u voor deze info. Daar gaat het dus fout met mijn eigen spul; de stroomt stroomt misschien niet gelijkmatig door mijn versterker. Verder stond ik mij kort te vergapen aan de esoteric p-03/d-03 transport/dac combi. kost geloof ik iets van 35000,- . de verkoper van deze stand had hier als enige wetenswaardigheid dat het apparaat "vooral mechanisch en niet zozeer electrisch ontworpen" was. ik zal er in het vervolg rekening mee houden. En verder viel mij de grote hoeveelheid vleeswarenmuziek op die werd gedraaid. Veel freaky stuff dat misschien bedoeld was om te laten horen hoe goed de apparatuur was, maar er vooral voor zorgde dat ik snel weer ergens anders ging kijken/luisteren voordat ik zwaar depri werd. Bij thuiskomst snel Art Blakey opgezet en 's avonds zeer tevreden met mijn eigen setje gaan slapen.

Scanspeakman

drees62

#25
Mooi verslag Scanspeakman!

Ga volgend jaar maar gewoon naar het AZ-stadion. De show afgelopen februari van studio Alkmaar was in die zin perfect dat er volop geluisterd kon worden. Ook de akoestiek is daar bovengemiddeld. Die business-rooms zijn zo slecht nog niet  notworthy

Daar stond trouwens ook die set met de Wadia/Ayre/Wilson, mooooooi!! Waren ze niet aangesloten op Thiele's met een deukje in één van de woofers?


Lapti

Een aantal jaren geleden was ik er geweest.

Het enige wat ik echt heel erg mooi vond stond in 2 rooms. De ene room was vol met meridian spul, erg aangenaam maar mag ook wel met boxen van 17,5k per stuk.

Maar mooier vond ik de Veassen(geen idee of ik het goed spel, was belgisch) plus shanling combi. De boxen waren foeilelijke grote eieren maar wauw wat was me dat goed zeg, dat shanling spul is ook niet mis! Maarja die eitjes waren 35k per stuk :|

geef mij dan maar mijn eigen setje, tenzij ik dat andere kado krijg natuurlijk :p
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos