vraag over “brommen”

Gestart door themaestro, juli 12, 2021, 21:27:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Ik gooi dit graag in de groep kenners hier.
Wat kan de oorzaak zijn van een brom-toon die hoorbaar is wanneer ik mijn phono pré aan sluit.
Ik gebruik een Schiit Mani phono  voorversterker met aparte voeding.
Ondertussen al 2 draaitafels aangesloten gehad, zonder aparte voeding ook 2 verschillende pré's aangesloten, alles op verschillende uitgangen ( aux, dvd , tape ) aangesloten gehad, niets helpt.
De brom is hoorbaar vanaf standje 8 à 9 uur met de volumeknop en wordt alleen maar erger als ik het volume opvoer. Iemand enig idee of suggesties?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Paul

Is het aarde draadje van de draaitafel correct aangesloten ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

themaestro

Yep, die is correct aangesloten.
Dank je.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Paul

Citaat van: themaestro op juli 12, 2021, 21:35:26
Yep, die is correct aangesloten.
Dank je.
Een aardlus ? Al een andere contactdoos geprobeerd ?

Andere bronnen uitschakelen om de storing te lokaliseren, soms helpt het om de stekker om te draaien.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

themaestro

#4
Citaat van: Paul op juli 12, 2021, 21:41:47
Een aardlus ? Al een andere contactdoos geprobeerd ?

Andere bronnen uitschakelen om de storing te lokaliseren, soms helpt het om de stekker om te draaien.
Ben een leek op elektra gebied. Aardlus?
Heb alle stekkers al gewisseld en los gehad, maar ik ga morgen proberen om de beurt de stekkers 1 voor 1 rechtstreeks in de wandcontactdoos te steken en horen wat er dan gebeurt. Ik kan ook nog eventueel een andere versterker ertussen zetten, kijken wat er dan gebeurt.
Update: Net nog mijn PM 8006 met prachtige phonotrap aangesloten, kies de phono uitgang en meteen een brom-toon. Wordt er gek van! Aaarrrrgggghhh!!!
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

mountainbiker

De apparatuur op 2 verschillende groepen aangesloten?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

pameijer

Probeer idd met een lange verlengkabel de pre op een ander stopcontact van een andere groep aan te sluiten. Is de brom er dan nog?

Haal de coaxkabels, indien aanwezig, uit je apparatuur.

Heb je een Brother printer? Haal die uit het stopcontact.

Heb je dit altijd al gehad of is het er opeens gekomen? En indien dat laatste, wat is er veranderd?


Uiteindelijk heb ik een brom in mijn subwoofer kunnen verhelpen met een DC filter die ik hier gekocht heb. Kostte een jaar geleden echt maar EUR88..... Ik had dus een offset in mijn stroom thuis die de brom veroorzaakte.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Thor

Ik zou beginnen met een andere pre-amp aansluiten. Dan weet je in ieder geval of het daar aan ligt of niet.

lieven

Citaat van: themaestro op juli 12, 2021, 21:35:26
Yep, die is correct aangesloten.
Dank je.

Misschien klein detail maar is die op de voorversterker of op de eindversterker aangesloten. Ik heb namelijk al eens gehad dat als ik hem op de eindversterker aansloot dat ik een brom had en bij de voorversterker was dit weg. Anders kan het ook zijn dat je voorversterker eens zijn bias moet worden nagemeten. Mijn 2270 had dit ook nieuwe transitors in de phono en dit opnieuw afgesteld en het was weg.

themaestro

een update
De draaitafel was van nieuwe tulpkabels voorzien rn deze bleken bij na-controle niet "beschermd" te zijn.
Deze zijn vervangen en nu is brommen over. Dank voor alle input.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Vinyl_Fuchs

#10
Top. Was de schulidige een demontabele interlink?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.