Marantz PM 6002

Gestart door Austin Powers, september 18, 2007, 00:13:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Austin Powers

#120
Citaat van: HAL9000 op oktober 21, 2007, 01:43:36
Dat wil ik niet snel geloven... waarom, de constructie is hetzelfde bouw technisch.!!
had je echt geen instelling anders staan???


Verschillen zitten hem in onder meer in de DAC, de filters en decoder. De cd6002 heeft een HDAM output buffer. Die verschillen kan hij toch hebben waargenomen op de PM6002, kunnen ook best groot zijn. Jammer dat ook de cd6002 een heel bekend chassis heeft, net als de PM6002. 

Is dit juist onderbouwd.............. :? :-o :-D :mrgreen: pompom pompom pompom


Jan

#121
Heb jij nog steeds, als ik het goed heb, de Tannoy 613 MK2?
Denk je dat de PM6002 een goede versterker is die bij je luidsprekers past? Als je de versterker neemt zul je dan jarenlang plezier van hebben?

mahansz

dat ding is nu al weer te koop voor €349,- bij correct... Een erg slecht trekje van Marantz, dat stoeien met prijzen!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Cypher

Het duitse blad Audio heeft de PM6002 en de CD6002 besproken in de november uitgave. Ze waren behoorlijk enthousiast over de CD6002, die kreeg dan ook 90 punten.
De PM6002 werd niet echt slecht, maar ook niet echt positief ontvangen. Die kreeg 65 punten.

dmeerpa

Citaat van: HAL9000 op oktober 21, 2007, 01:43:36
Dat wil ik niet snel geloven... waarom, de constructie is hetzelfde bouw technisch.!!
had je echt geen instelling anders staan???

De CD6002 is 1kg zwaarder
Het Mechanisme is inderdaad dezelfde, maar: de Decoder, DAC IC, Low Pass Filter Stage, Digital Filter, Noise Shaper, Output Buffer zijn verschillend.
De S/N ligt 1 dB hoger en ook de Total Harmonic Distortion(THD) is totaal verschillend.

De CD6002 heeft perfect symmetrische kanalen voor nog betere stereoweergave, en circuitkaarten met kortere signaalpaden voor minimale signaaldegradatie. Dit is niet het geval bij de CD5001.

De CD6002 gebruikt uitsluitend de beste onderdelen, zoals hoogwaardige elektrolytische filmcondensatoren, en Schottky-barrièredioden voor gelijkrichting.

Verder zijn veel onderdelen in de CD6002 door Marantz zelf ontworpen, omdat zij niets konden kopen wat voldeed aan onze hoge eisen. Als eerste de Marantz HDAM's, die cruciale plaatsen in het circuit innemen. Deze Hyper Dynamic Amplification Modules van eigen ontwerp worden gebruikt in plaats van in serie geproduceerde single-chip opamps, en fungeren als bufferversterkers en Low-passfilters. Met een veel hogere slewrate geven zij de gewone IC-opamps het nakijken, en met hun fantastische snelheid en nauwkeurigheid in klankkleur helpen ze de dynamische structuur en toonkwaliteit van de muziek te behouden.

Verder vindt u nog een grootformaat transformator voor stabiele stroomtoevoer, gescheiden gelijkrichterschakeling voor de analoge en digitale circuits, een ruisarm LCD-display dat u kunt uitschakelen om de interferentie van hogefrequentieruis te minimaliseren, en vergulde stereo audio-uitgangen. Andere aansluitingen omvatten onder andere coaxiale en optische digitale uitgangen – die uit te schakelen zijn om de geluidskwaliteit te verbeteren – evenals een Marantz D-BUS en koptelefoon-uitgangen.

Dus denk dat er technisch een groot verschil is tussen de beide spelers, en dat deze zeker met degelijke speakers tot uiting kunne komen op de PM6002
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

HAL9000

Citaat van: mahansz op oktober 21, 2007, 13:22:35
dat ding is nu al weer te koop voor €349,- bij correct... Een erg slecht trekje van Marantz, dat stoeien met prijzen!

niet mee eens.

eerste periode is marantz schat hemeltje duur.
er word niets of bijna niets verkocht.
tevens zijn de constructies van die machines duidelijk goedkoop.

En ineens kost het de helft minder in prijs.

maar veel mensen lopen marantz fanatiek voorbij.
ze gaan liever naar een denon of een rotel kijken.
laat staan dat de verkopers bij correct marantz niet snel als nummer 1 aanbieden!!
gewoonweg omdat wij een TD vol hebben staan van die HT dingen CD spelers en Tuner (stereo decoding) & bij allemaal de displays!  :-(



Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: Austin Powers op oktober 20, 2007, 11:23:42
De PM6002 schijnt de opvolger te zijn van de Marantz PM4001 OSE. Vandaar dus dat ze hetzelfde chassis hebben gebruikt waar om zich niets mis mee is.
Vandaag met de product manager Benelux van Marantz gesproken. Dit is niet het geval! De PM-6002 is geheel ontnieuw ontworpen volgens hem.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Austin Powers

Citaat van: Jan op oktober 21, 2007, 09:07:42
Heb jij nog steeds, als ik het goed heb, de Tannoy 613 MK2?
Denk je dat de PM6002 een goede versterker is die bij je luidsprekers past? Als je de versterker neemt zul je dan jarenlang plezier van hebben?
Ik heb geen Tannoy 613 MK2..................Mijn gevoel zegt dat de Marantz PM6002 zeker een goede versterker voor mij kan zijn.

Austin Powers

Citaat van: Maurice op oktober 21, 2007, 23:29:34
Vandaag met de product manager Benelux van Marantz gesproken. Dit is niet het geval! De PM-6002 is geheel ontnieuw ontworpen volgens hem.
Inwendig nieuw ontworpen ja, het kastje is gewoon van de Pm4001/PM4001OSE. Zou ik ook zeggen als product manager dat het een nieuw ontwerp is.

Austin Powers

Citaat van: HAL9000 op oktober 21, 2007, 18:21:44
niet mee eens.

eerste periode is marantz schat hemeltje duur.
er word niets of bijna niets verkocht.
tevens zijn de constructies van die machines duidelijk goedkoop.

En ineens kost het de helft minder in prijs.

maar veel mensen lopen marantz fanatiek voorbij.
ze gaan liever naar een denon of een rotel kijken.
laat staan dat de verkopers bij correct marantz niet snel als nummer 1 aanbieden!!
gewoonweg omdat wij een TD vol hebben staan van die HT dingen CD spelers en Tuner (stereo decoding) & bij allemaal de displays!  :-(




Die uitspraken die je doet op een Marantz forum, willen die zeggen dat je Marantz van nu niet goed vindt??? En het snel defect raakt, want je zegt dat het vol staat met Marantz apparatuur op de TD.

Wat is het minst reparatie gevoelige merk volgens jou betreft dan???

Stadium III

Citaat van: Austin Powers op oktober 22, 2007, 01:48:47
Inwendig nieuw ontworpen ja, het kastje is gewoon van de Pm4001/PM4001OSE. Zou ik ook zeggen als product manager dat het een nieuw ontwerp is.

Het heeft helemaal niks weg van de 4001
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

Citaat van: Stadium III op oktober 22, 2007, 07:22:12
Het heeft helemaal niks weg van de 4001

nee volgens mij ook niet , kijk maar naar de spec's die dmeerpa geposte heeft

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: Austin Powers op oktober 22, 2007, 01:48:47
Inwendig nieuw ontworpen ja, het kastje is gewoon van de Pm4001/PM4001OSE. Zou ik ook zeggen als product manager dat het een nieuw ontwerp is.
Zie mijn eerder gemaakte opmerking over BMW ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Citaat van: Austin Powers op oktober 22, 2007, 01:52:28
Die uitspraken die je doet op een Marantz forum, willen die zeggen dat je Marantz van nu niet goed vindt??? En het snel defect raakt, want je zegt dat het vol staat met Marantz apparatuur op de TD.

Wat is het minst reparatie gevoelige merk volgens jou betreft dan???

Dit was een domme opmerking en een ruzie zoekende.
Iedereen weet dat HAL9000 van dat oude troep thuis heeft staan.
en liefst repareert Hal9000 ook die oude troep.
Hal9000 vind ook dat die oude troep beter klinkt, hoe?? dynamischer, voller, en levendiger.
HAL9000 vind ook dat die oude troep aanzienlijk beter is gebouwd dat wat er nu in de schappen staat.

Mijn andtwoord hierop is.
Marantz is een prima merk, maar neem zoveel mogelijk van het oudere spul of de esotec lijn.
Wat je nu koopt aan marantz is leuk. maar verwacht geen sterren, en koop iets anders wanneer het defect gaat.
En kijk niet raar op als het snel defect raakt of nu al is.

Overigens vind ik de PM14 17 (of MKII) SM 17 hele nette versterkers..



Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Austin Powers

Citaat van: HAL9000 op oktober 22, 2007, 11:42:58
Dit was een domme opmerking en een ruzie zoekende.
Iedereen weet dat HAL9000 van dat oude troep thuis heeft staan.
en liefst repareert Hal9000 ook die oude troep.
Hal9000 vind ook dat die oude troep beter klinkt, hoe?? dynamischer, voller, en levendiger.
HAL9000 vind ook dat die oude troep aanzienlijk beter is gebouwd dat wat er nu in de schappen staat.

Mijn andtwoord hierop is.
Marantz is een prima merk, maar neem zoveel mogelijk van het oudere spul of de esotec lijn.
Wat je nu koopt aan marantz is leuk. maar verwacht geen sterren, en koop iets anders wanneer het defect gaat.
En kijk niet raar op als het snel defect raakt of nu al is.



Hebben meer mensen de ervaring dat Marantz snel defect raakt??? Vinatage is leuk maar vraagt speciale kennis om het te servicen, die heb ik niet.

De Pm6002 ziet er degelijk uit voor de prijs van 349E en ik heb niet de indruk dat deze snel defect zal raken. Want wat kan er nou kapot aan een versterker?