Marantz PM 6002

Gestart door Austin Powers, september 18, 2007, 00:13:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Austin Powers

Citaat van: Maurice op oktober 12, 2007, 10:24:47
Omdat het kastje er het zelfde uitziet (uiterlijk dus), kun je beter een Audiolabor nemen? Rare conclusie.

PS. De BMW 318D kost €39.850 terwijl de BMW 335DA €58.600 kost. Hetzelfde kastje, maar moeten wij daar dan ook vraagtekens bij zetten?
De prestaties die de PM6002 leverd zijn niet in verhouding met de prijs. Dan is de PM4001 een beter product voor zijn geld, echter dan geen ringkerntrafo of grotere elco's. Maar de PM4001 geeft wel meer muzikaliteit, gezien de prijs.

mars

Citaat van: Maurice op oktober 12, 2007, 10:24:47
Omdat het kastje er het zelfde uitziet (uiterlijk dus), kun je beter een Audiolabor nemen? Rare conclusie.

PS. De BMW 318D kost €39.850 terwijl de BMW 335DA €58.600 kost. Hetzelfde kastje, maar moeten wij daar dan ook vraagtekens bij zetten?


:-D
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: Austin Powers op oktober 13, 2007, 00:48:27
De prestaties die de PM6002 leverd zijn niet in verhouding met de prijs. Dan is de PM4001 een beter product voor zijn geld, echter dan geen ringkerntrafo of grotere elco's. Maar de PM4001 geeft wel meer muzikaliteit, gezien de prijs.
Nogmaals, hoe bepaal je dit?
Want je hebt hem niet beluisterd, enkel naar het kastje gekeken!
Ik mis elke onderbouwing.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

ja joh austin powers ga eens luisteren , die 2006 staat ondertussen overal wel opgesteld ( nieuw he )

zie mijn eerdere posting , ik ben wel wezen luisteren , als jij na geluisterd te hebben, zegt wat je er van vind en waarom , zal ik mijn verhaal ook nog een stukje meer onderbouwen!!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Cypher

Citaat van: Austin Powers op oktober 13, 2007, 00:48:27
De prestaties die de PM6002 leverd zijn niet in verhouding met de prijs. Dan is de PM4001 een beter product voor zijn geld, echter dan geen ringkerntrafo of grotere elco's. Maar de PM4001 geeft wel meer muzikaliteit, gezien de prijs.

Hoe kun je dit nu zeggen zonder het apparaat beluisterd te hebben ? Je weet niet eens hoe hij klinkt, ga dan eerst eens luisteren ipv. te speculeren.

dmeerpa

IK hed deze namiddag weest luisteren naar de nieuwe CD6002 en de oude CD5001, en deze waren beide aangesloten op de PM6002. Wel deze klonk zeker niet verkeerd. Ze waren aangesloten op een paar B&W ik vermoed de 705's. En dat klonk zeker niet verkeerd.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Austin Powers

Citaat van: dmeerpa op oktober 13, 2007, 20:31:47
IK hed deze namiddag weest luisteren naar de nieuwe CD6002 en de oude CD5001, en deze waren beide aangesloten op de PM6002. Wel deze klonk zeker niet verkeerd. Ze waren aangesloten op een paar B&W ik vermoed de 705's. En dat klonk zeker niet verkeerd.
Ik zal aankomende maandag ook eens gaan luisteren naar de PM6002. Tenminste als die aangesloten staat bij de dealer van mij keuze, ze hebben hem daar dus wel te koop daar.

TurboMarco

En?

Heb je hem al beluisterd?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Austin Powers

Citaat van: Marco op oktober 15, 2007, 15:59:49
En?

Heb je hem al beluisterd?
Ik heb de PM6002 deze middag even beluisterd op een paar Kef Q4 speakers. Dit klonk heel fraai, het hoog zuiver en ruimtelijk, het laag bleef achter, stemmen waren zeer musikaal, er zat veel drive in de sound. Van het laag had ik meer verwacht gezien de toch redelijk groot bemeten ringkerntrafo. Maar over het algemeen een neutrale klank die minder scherp klinkt als de andere modellen in de range serie van Marantz. Voor de 349E die de PM6002 toch wel een geduchte tegenstander. Toch jammer dat ze ook het kastje niet hebben veranderd dat gelijk is aan de PM4001. Voor mensen met een lager budget maar die toch een goede sound zoeken is de PM6002 een goede keuze.

Ik denk zelf dat Klipsch speakers beter toch hun recht komen op de PM6002, die hebben een betere laag weergave. Ik heb zelf een tijdje geleden de RF15's gehad maar ben toen toch terug gegaan naar Tannpy's. Zelf was ik niet zo gecharmeerd van de KEF speakers met hun nogal goedkope uitstraling.

dmeerpa

Enige tijd terug ook de KEF Q's gehoord, en inderdaad het laag is dat niet...
Dus de zwakke laagweergave zou wel eens aan de speakers kunne liggen ipv de versterker...
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Maurice

Citaat van: Austin Powers op oktober 15, 2007, 19:15:52
Ik heb de PM6002 deze middag even beluisterd op een paar Kef Q4 speakers. Dit klonk heel fraai, het hoog zuiver en ruimtelijk, het laag bleef achter, stemmen waren zeer musikaal, er zat veel drive in de sound. Van het laag had ik meer verwacht gezien de toch redelijk groot bemeten ringkerntrafo. Maar over het algemeen een neutrale klank die minder scherp klinkt als de andere modellen in de range serie van Marantz. Voor de 349E die de PM6002 toch wel een geduchte tegenstander. Toch jammer dat ze ook het kastje niet hebben veranderd dat gelijk is aan de PM4001. Voor mensen met een lager budget maar die toch een goede sound zoeken is de PM6002 een goede keuze.

Ik denk zelf dat Klipsch speakers beter toch hun recht komen op de PM6002, die hebben een betere laag weergave. Ik heb zelf een tijdje geleden de RF15's gehad maar ben toen toch terug gegaan naar Tannpy's. Zelf was ik niet zo gecharmeerd van de KEF speakers met hun nogal goedkope uitstraling.
Kijk, dit is een reactie waar we weer wat mee kunnen!  hello
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cypher

Citaat van: Austin Powers op oktober 15, 2007, 19:15:52
Ik heb de PM6002 deze middag even beluisterd op een paar Kef Q4 speakers. Dit klonk heel fraai, het hoog zuiver en ruimtelijk, het laag bleef achter, stemmen waren zeer musikaal, er zat veel drive in de sound. Van het laag had ik meer verwacht gezien de toch redelijk groot bemeten ringkerntrafo. Maar over het algemeen een neutrale klank die minder scherp klinkt als de andere modellen in de range serie van Marantz. Voor de 349E die de PM6002 toch wel een geduchte tegenstander. Toch jammer dat ze ook het kastje niet hebben veranderd dat gelijk is aan de PM4001. Voor mensen met een lager budget maar die toch een goede sound zoeken is de PM6002 een goede keuze.

Ik denk zelf dat Klipsch speakers beter toch hun recht komen op de PM6002, die hebben een betere laag weergave. Ik heb zelf een tijdje geleden de RF15's gehad maar ben toen toch terug gegaan naar Tannpy's. Zelf was ik niet zo gecharmeerd van de KEF speakers met hun nogal goedkope uitstraling.

Bedankt voor de review. Hopelijk ligt het zwakke laag inderdaad aan de luidsprekers. Kef staat nou niet echt bekend om hun geweldige laagweergave.


SB_Marantz

Citaat van: Austin Powers op oktober 15, 2007, 19:15:52
Ik heb de PM6002 deze middag even beluisterd op een paar Kef Q4 speakers. Dit klonk heel fraai, het hoog zuiver en ruimtelijk, het laag bleef achter, stemmen waren zeer musikaal, er zat veel drive in de sound. Van het laag had ik meer verwacht gezien de toch redelijk groot bemeten ringkerntrafo. Maar over het algemeen een neutrale klank die minder scherp klinkt als de andere modellen in de range serie van Marantz. Voor de 349E die de PM6002 toch wel een geduchte tegenstander. Toch jammer dat ze ook het kastje niet hebben veranderd dat gelijk is aan de PM4001. Voor mensen met een lager budget maar die toch een goede sound zoeken is de PM6002 een goede keuze.

Ik denk zelf dat Klipsch speakers beter toch hun recht komen op de PM6002, die hebben een betere laag weergave. Ik heb zelf een tijdje geleden de RF15's gehad maar ben toen toch terug gegaan naar Tannpy's. Zelf was ik niet zo gecharmeerd van de KEF speakers met hun nogal goedkope uitstraling.

Je bent naar een luidspreker wezen luisteren en niet naar een versterker.

Om een versterker te beoordelen moet je toch wat meer doen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Austin Powers

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 16, 2007, 16:09:16
Je bent naar een luidspreker wezen luisteren en niet naar een versterker.

Om een versterker te beoordelen moet je toch wat meer doen.
Ja meerdere speaker op de versterker proberen en meerdere cd-speler. Dat maakt idd een wereld van verschil. Maar die mogelijkheid heb ik niet.