NR1200 met welke luidsprekers

Gestart door et.out@telenet.be, september 14, 2020, 09:12:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: SMarcelS op oktober 18, 2020, 23:03:04

Vinyl heeft een bijgeluid dat als warm/prettig wordt ervaren en men nemen herinneringen / nostalgie erbij .
Et voila het recept voor een blij gevoel.

Om op het punt kanaalscheiding terug te komen .
Doet me denken aan wat een ander forumlid ooit schreef .
Als hij een CD aan het beluisteren was en hij zat niet op de sweet spot dan leek het wel of er een gat in het midden zat . Hele goede kanaalscheiding dus.

Zit altijd naar draaitafels te kijken 10 jaar geleden had je een TD 160 met beetje werk voor 40/50 euro of een TD 166 voor 75/100 nu kan je een sloop nog niet eens vinden voor dat geld, terwijl de nieuwere goed uitziende draaitafels erg goed geprijsd zijn Rega kloon of Projekt kloon


IK heb het ook niet op sweet spot zit ik naar een gat te luisteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: SMarcelS op oktober 19, 2020, 12:48:33
Een nieuwe draaitafel die qua specificaties een beetje mee wil komen met de oudjes , kost al gauw 1000 euro of meer.

Verstuurd vanaf mijn Nespresso Magnifica met cafeïneinjectie.

Klopt maar gaat meer om de nostalgie een plaat wint het voor mij nooit van cd of stream je blijft een knisper horen of een tikje

Maar gewoon weer lekker klooien met elementen etc
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Er zijn genoeg mooie dingen te koop  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mountainbiker

Citaat van: John Wx op oktober 18, 2020, 22:26:39

Je hebt wel een punt denk ik

Zelfde met koptelefoon is eigenlijk 2 x mono signaal en onze hersenen maken er "stereo" van
Iemand heeft me ooit verteld dat je daar verschrikkelijk moe van word. Ik werk voor een radioprogramma en heb daarom altijd maar aan 1 kant geluid door hem scheef op te zetten.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Frits Denon

Leerzaam topic, maar de TS is foetsie?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

et.out@telenet.be

Erg dank voor de reacties; ik was niet onrespectvol verdwenen zoals sommigen dachten. Ik was jammergenoeg niet zo best de voorbije weken. Ik heb intussen nog niets gekocht en zou dit graag snel willen doen. Het is voor mij geen optie om naar audiozaken te gaan luisteren, zeker nu niet. Ik ben een beetje ongerust dat ik een te snelle beslissing neem, anderzijds ben ik nu al zo lang aan het talmen en mis het muziek luisteren erg. Ik blijf deze RN1200 erg goed vinden qua specs en hou ook erg van het feit dat die dun is.

Qua speakers heb ik momenteel niet veel budget. Ik had vroeger wharfedale diamond 220 speakers en vond die wel OK. Deze zijn niet duur zie ik. En ik heb nog een wharfedale subwoofer staan die ik zou kunnen gebruiken.

Peter Kudelstaart

Goed dat je weer beter bent. Je schrijft dat je eerst Wharfedale Diamond 220's had. Ik heb zelf verschillende Wharfedales gehad (vanaf mijn tienerjaren zelfs). Ook het iets grotere broertje, de 225. Die heb ik toch weer ingeruild voor Diamond 11.2's. Die klinken veel voller en in mijn slaapkamer waar ze staan is een sub echt niet nodig. Heb ze wel op stands staan. 11.2's in een doorsnee woonkamer met een sub zal gevoelsmatig een mooi geluid geven. Ik heb ze aangesloten op een PM8003.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

et.out@telenet.be

Hey bedankt voor de tip over de 11.2

't is een beetje zoeken voor me. Zoveel mogelijkheden. Ik ben niet zo lang geleden gescheiden en ex is met alle inboedel gaan lopen; en mijn audio materiaal mis ik nog het meest :-)

Ik wil nu receiver kopen en speakers en platenspeler. Da's alles.

Dus de rn1200 en wharfedale.11.2 speakers eventueel met de sub die ik wel kon behouden geeft een mooie set.

:-)

xander32

Volgens mij is Marantz - Wharfedale ook wel een bewezen mooie combi  :yes:.

et.out@telenet.be

En wat denken jullie van de combinatie met Denon home speakers? Een groot voordeel lijkt me dat ze wireless zijn. En dus makkelijk te verplaatsen....

RHK

Citaat van: et.out@telenet.be op november 01, 2020, 00:23:19
Hey bedankt voor de tip over de 11.2

't is een beetje zoeken voor me. Zoveel mogelijkheden. Ik ben niet zo lang geleden gescheiden en ex is met alle inboedel gaan lopen; en mijn audio materiaal mis ik nog het meest :-)

Ik wil nu receiver kopen en speakers en platenspeler. Da's alles.

Dus de rn1200 en wharfedale.11.2 speakers eventueel met de sub die ik wel kon behouden geeft een mooie set.

:-)

Een ex die ook je geluidsapparatuur meeneemt is wel bijzonder  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

et.out@telenet.be

Zeg wel, zelfs al mijn CD's... !  :|   Niets meer aan te doen.

Behalve... gelukkig zijn en stilaan mijn zaken weer op orde krijgen. En daar hoort muziek bij!

Maar 'k vind het zo moeilijk de juiste keuze te maken. Gisterenavond bvb zat ik in een andere ruimte dan mijn living in mijn appartement en heb daar erg genoten en ook muziek beluisterd (via smartphone en JBL speaker). En dan bedenk ik me... tja... dan zou je daar mooi staan met je speakers in je salon!

Verwarrend.



RHK

Ruimte genoeg om te experimenteren begrijp ik.  :wink:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

Dan is dat de eerste keuze die je hebt te maken: in welke ruimte komt de set te staan ?

Een dedicated luisterruimte lijkt ideaal, maar probeer je te bedenken of en hoe vaak je daar dan zou gaan zitten.
Een set in de living brengt vaak compromissen mee, maar steevast is het wel een fijne ruimte om te verpozen en dus ook om er van muziek te genieten.

Citaat van: et.out@telenet.be op november 01, 2020, 10:18:54
Zeg wel, zelfs al mijn CD's... !  :|   Niets meer aan te doen.

Behalve... gelukkig zijn en stilaan mijn zaken weer op orde krijgen. En daar hoort muziek bij!

Maar 'k vind het zo moeilijk de juiste keuze te maken. Gisterenavond bvb zat ik in een andere ruimte dan mijn living in mijn appartement en heb daar erg genoten en ook muziek beluisterd (via smartphone en JBL speaker). En dan bedenk ik me... tja... dan zou je daar mooi staan met je speakers in je salon!

Verwarrend.