NR1200 met welke luidsprekers

Gestart door et.out@telenet.be, september 14, 2020, 09:12:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Dan heb ik de TP35 gehad zonder de extra (super) tweeter  :oops:

Ik heb wat de nieuwere Magnats enkel ervaring met de Needle serie die ik ook erg goed vind klinken .Echter de oude Magnats zijn moeilijk te overtreffen alleen al vanwege dat toentertijd de speakers een stuk groter waren .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

tbanis55

Belangrijk blijft de luister-ervaring .....
Probeer eens - in een luisterruimte met verschillen de speakers i.c.m. de NR1200 -  een plaat/cd met dixielandmuziek.

In zo'n combo zitten verschillende instrumenten die naar rato er wel uit te hengelen moeten zijn bij laag volume.
Bij hoger volume doen de meeste kwaliteitsspeakers het wel.  Bij laag volume merk je de gevoeligheid binnen het frequentie spectrum.
Ongetwijfeld zijn er wel meer opties te bedenken v.w.b. de ideale speakers.
note:  de dempingsfactor van de NR1200 is 100.

Veel succes !

Ton

Stadium III

Citaat van: SMarcelS op oktober 18, 2020, 13:22:38
De kanaalscheiding is er met de NAD eindversterker er met sprongen op vooruit gegaan.

Verstuurd vanaf mijn Nespresso Magnifica met cafeïneinjectie.

Kanaal scheiding leg dat eens uit
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Voor de extra ruimte een Crown Xti 6002 ,heb je ook nog wat reserves wanneer je zacht speelt :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Stadium III en Marco draaien veel (hard-) rock  :yes:

Citaat van: SMarcelS op oktober 18, 2020, 18:44:47
Ik heb wel meer discussies op dit forum gelezen omtrent , vermogen , controle , dempingsfactor enz ...enz ...
Ik heb er zelfs een rekenvoorbeeld tegenaan gegooid .
Maar kennelijk willen sommigen het niet snappen dat het wel degelijk uitmaakt in detaillering en geluidsbeeld ook bij lage volumes.
Iemand die half blind is is zeker ook stokdoof , of compenseren zijn oren dan het gemis?
Of luisteren jullie rock / hardrock. Da's een en al vervorming.

TurboMarco

Nee miep achter een piano vraagt om controle  :-D :schater:  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Citaat van: SMarcelS op oktober 18, 2020, 18:44:47
Of luisteren jullie rock / hardrock. Da's een en al vervorming.

Nou weet ik het ik luister aldtijd +90 db vervorming ! i love it !
Stom Marco had je met dat niet kunnen vertellen !!!!!!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Citaat van: SMarcelS op oktober 18, 2020, 18:55:01
:schater: :schater: :schater: :schater:

Daarom horen jullie het verschil niet. HB HB HB HB
Mist je zin hebt ben je welkom in Udenhout voor een ronde vervorming op 9 kanalen te beluisteren ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Citaat van: Stadium III op oktober 18, 2020, 19:25:37
Mist je zin hebt ben je welkom in Udenhout voor een ronde vervorming op 9 kanalen te beluisteren ! :-D
En let op overspraak op 9 kanalen  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Citaat van: SMarcelS op oktober 18, 2020, 19:35:13
Ben benieuwd.
Kan me Mailen of moet jou een bericht sturen?

Stuur maar een mailtje als je zin hebt ,je bent welkom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: SMarcelS op oktober 18, 2020, 18:44:47
Ik heb wel meer discussies op dit forum gelezen omtrent , vermogen , controle , dempingsfactor enz ...enz ...
Ik heb er zelfs een rekenvoorbeeld tegenaan gegooid .
Maar kennelijk willen sommigen het niet snappen dat het wel degelijk uitmaakt in detaillering en geluidsbeeld ook bij lage volumes.
Iemand die half blind is is zeker ook stokdoof , of compenseren zijn oren dan het gemis?
Of luisteren jullie rock / hardrock. Da's een en al vervorming.


Je hebt wel een punt denk ik

Zelfde met koptelefoon is eigenlijk 2 x mono signaal en onze hersenen maken er "stereo" van
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Er zijn slechts een handvol eigenschappen die de geluidskwaliteit van een eind- of regel versterker bepalen.

Na het vermogen (hoe hard kan 'ie) zijn dat:

Frequentie bereik en fase-verschuivingen: 20 Hz tot 20.000 Hz binnen 1 dB vlak, ook bij volle uitsturing. (Noot 1)

Vervorming: minder dan 0.1 % over het hele frequentie bereik  (Noot 2).

Kanaalscheiding: beter dan 80 dB.

Brom- en ruisvino, en andere rommel: lager dan -100 dBwatt.

Demping: meer dan 10.

Met de stand van de techniek sinds ca. 1980 kunnen deze specificaties uitstekend gehaald worden met normaal in de handel verkrijgbare onderdelen en ontwerp regels die vrij algemeen bekend zijn in de elektronica gemeenschap. Er komen geen bijzondere technieken, patenten, octrooien of  "fabrieks geheimen" aan te pas.



Kanaalscheiding of overspraak

Bij stereo weergave is het wenselijk dat het signaal van het ene kanaal niet in het andere terecht komt.

De overspraak moet minder zijn dan zo'n -60 dB, maar de meeste versterkers halen gemakkelijk -80 dB of meer.

Bij veruit de meeste stereo opnames zit het geluid nooit helemaal aan 1 kant, zodat een beetje overspraak geen kwaad kan. De overspraak mag echter niet vervormd zijn.

De kanaalscheiding van de vinylplaat (en speler) was niet veel beter dan ca. -25 dB, en tamelijk vervormd. Door heel wat High-enders wordt vinyl nog steeds (of weer) beschouwd als het summum van geluidsweergave....???

Bron:
http://81.204.228.232/Breem-oud/pgversterkers.htm
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op oktober 18, 2020, 22:48:15
Er zijn slechts een handvol eigenschappen die de geluidskwaliteit van een eind- of regel versterker bepalen.

Na het vermogen (hoe hard kan 'ie) zijn dat:

Frequentie bereik en fase-verschuivingen: 20 Hz tot 20.000 Hz binnen 1 dB vlak, ook bij volle uitsturing. (Noot 1)

Vervorming: minder dan 0.1 % over het hele frequentie bereik  (Noot 2).

Kanaalscheiding: beter dan 80 dB.

Brom- en ruisvino, en andere rommel: lager dan -100 dBwatt.

Demping: meer dan 10.

Met de stand van de techniek sinds ca. 1980 kunnen deze specificaties uitstekend gehaald worden met normaal in de handel verkrijgbare onderdelen en ontwerp regels die vrij algemeen bekend zijn in de elektronica gemeenschap. Er komen geen bijzondere technieken, patenten, octrooien of  "fabrieks geheimen" aan te pas.



Kanaalscheiding of overspraak

Bij stereo weergave is het wenselijk dat het signaal van het ene kanaal niet in het andere terecht komt.

De overspraak moet minder zijn dan zo'n -60 dB, maar de meeste versterkers halen gemakkelijk -80 dB of meer.

Bij veruit de meeste stereo opnames zit het geluid nooit helemaal aan 1 kant, zodat een beetje overspraak geen kwaad kan. De overspraak mag echter niet vervormd zijn.

De kanaalscheiding van de vinylplaat (en speler) was niet veel beter dan ca. -25 dB, en tamelijk vervormd. Door heel wat High-enders wordt vinyl nog steeds (of weer) beschouwd als het summum van geluidsweergave....???

Bron:
http://81.204.228.232/Breem-oud/pgversterkers.htm

Good old Breem  :gp:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.