Alweer kiezen....

Gestart door themaestro, juni 11, 2020, 10:11:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Ik ben weer aan het flipperen in mijn schaduw-setje.
Ben aan het twijfelen tussen de Dali Mentor 5 en een set Focal JMLab 826 S uitvoering.
Wat zou jullie voorkeur hebben qua klank beleving? Beiden zijn inmiddels op leeftijd. De 816 S heb ik al ooit gehad en vond die prettig klinken, maar een Dali heb ik nog nooit gehad.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

SB_Marantz

Altijd lastig om tussen luidsprekers te kiezen.
Heb je de mogelijkheid deze in jouw kamer te beluisteren?
Zo kun je natuurlijk de beste keuze maken.
Elke luidspreker heeft een eigen klankkarakter maar wordt sterk beinvloed door jouw kamer akoestiek.
Tevens zijn er legio merken waar je nog niet aan gedacht hebt.

En daarbij komt natuurlijk ook nog de smaak factor om de hoek kijken.

succes!

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

themaestro

Citaat van: SB_Marantz op juni 11, 2020, 10:43:29
Altijd lastig om tussen luidsprekers te kiezen.
Heb je de mogelijkheid deze in jouw kamer te beluisteren?
Zo kun je natuurlijk de beste keuze maken.
Elke luidspreker heeft een eigen klankkarakter maar wordt sterk beinvloed door jouw kamer akoestiek.
Tevens zijn er legio merken waar je nog niet aan gedacht hebt.

En daarbij komt natuurlijk ook nog de smaak factor om de hoek kijken.

succes!

Daarom is het flipperen zo leuk, je leert diverse "smaken" kennen. En het is leuk om te lezen hoe men verschillen hier verwoordt.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Voorn

Ja, dat is zeker leuk en brengt mij ook eigenlijk wel op ideeën! Een tweede set gewoon om te proberen, jij bent goed bezig denk ik en leuk om te lezen.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

SB_Marantz

Natuurlijk is het ''leuk'' om eens van speakers te wisselen.
Ik heb tig speakers in huis gehad maar kom toch steeds weer terug bij de Klipsch RF-7 mk1.
Van Magnepan, Quadral, Magnat, Vifa,Tannoy en diverse zogenaamde high end merken.
Ook zelfbouw is aan de orde geweest.
Een vriend kwam in het verleden elke week met speakers aanzetten en die konden we dan op ons gemak beluisteren.
Was erg leuk.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

themaestro

Effe nieuw leven in dit topic blazen.ik ga woensdag een mooie set Dali Mentor 5 ophalen, kan ik deze eindelijk een gaan beluisteren.
Eerst effe op mijn nieuwe KI Pearl en daarna op mijn Mystère a11 buizenversterker.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

WilliamB

Citaat van: themaestro op januari 30, 2022, 20:04:54
Effe nieuw leven in dit topic blazen.ik ga woensdag een mooie set Dali Mentor 5 ophalen, kan ik deze eindelijk een gaan beluisteren.
Eerst effe op mijn nieuwe KI Pearl en daarna op mijn Mystère a11 buizenversterker.
Erg benieuwd naar jou bevindingen. Ik zelf ben ook WEER aan het zoeken naar andere vloerstaanders. Niet dat ik ontevreden ben met mij huidige Tempo,s maar ben erg benieuwd naar Audio Physic Virgo of Avanti.( upgrade )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

CBdicX


Ik begrijp jullie totaal niet, met dat steeds wisselen van speakers, waarom als het goed bevalt ?

:-D  :-D  :-D  :-D LOL

mountainbiker

Citaat van: WilliamB op januari 30, 2022, 21:25:49
Erg benieuwd naar jou bevindingen. Ik zelf ben ook WEER aan het zoeken naar andere vloerstaanders. Niet dat ik ontevreden ben met mij huidige Tempo,s maar ben erg benieuwd naar Audio Physic Virgo of Avanti.( upgrade )

https://youtu.be/z8_kFhxfoFw
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

WilliamB

#9
 :schater:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

themaestro

Citaat van: WilliamB op januari 30, 2022, 21:25:49
Erg benieuwd naar jou bevindingen. Ik zelf ben ook WEER aan het zoeken naar andere vloerstaanders. Niet dat ik ontevreden ben met mij huidige Tempo,s maar ben erg benieuwd naar Audio Physic Virgo of Avanti.( upgrade )
Ondertussen alweer ff geleden maar ik speel nog steeds met deze Mentor 5 luidsprekers en het is echt een openbaring, zoveel "lucht" tussen stemmen en instrumenten. Qua formaat vallen ze in het niet vergeleken bij mijn Tannoy XT8F set maar ze klinken echt fameus. Wel vrij analytisch, maar als je van jazz houdt en klassiek lik je je vingers erbij af. Heb er nu mijn Ming Da MC368 BSE buizen-amp aanhangen en dit werkt super. Ben een echte Dali fan aan het worden.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

#11
Citaat van: themaestro op maart 16, 2022, 00:44:08
Ondertussen alweer ff geleden maar ik speel nog steeds met deze Mentor 5 luidsprekers en het is echt een openbaring, zoveel "lucht" tussen stemmen en instrumenten. Qua formaat vallen ze in het niet vergeleken bij mijn Tannoy XT8F set maar ze klinken echt fameus. Wel vrij analytisch, maar als je van jazz houdt en klassiek lik je je vingers erbij af. Heb er nu mijn Ming Da MC368 BSE buizen-amp aanhangen en dit werkt super. Ben een echte Dali fan aan het worden.

Ik ben ook een grote Dali fan, geweldige speakers.

Maar, ik ben ook een

Magnat
Gallo
Kef
Elac
Tannoy
Focal
Scandyna
Q Aucoustic
Heco
Jamo
JBL
Davone
SVS
Teufel
Golden Ear
Canton

fan, en ik zal er best een aantal vergeten...............

Maakt mij niet veel uit, ik heb binnen de merken midden klasse tot (zeer) duur gehad, nu heb ik de relateif goedkope Q serie van Kef staan, Q950, 650C en50A, in combie met de plattte T101 en 301 serie voor surround en surround back, bevalt (nog) uitstekend.
Zeker niet de mooiste qua afwerking, het is allemaal plastic en vinyl, maar op de drivers is niet bespaard.
Zou ik "mooier" willen dan is de volgende stap qua formaat de R7, gaat het meteen richting 1500 per speaker ipv 1000 voor een set zoals met de Q950.

Drivers, formaat en specs zijn dan ongeveer het zelfde, alleen mooier afgewerkt en daar betaal je flink voor, geluid zal 0,0 uitmaken, denk zelfs niet met de Reference serie, maar dat ziet er echt "gelikt" uit.

O ja, en achter hangt ook tegen het plafond een setje Gallo Adiva SE voor Rear Hight :-)

themaestro

Citaat van: CBdicX op maart 16, 2022, 07:49:15
Ik ben ook een grote Dali fan, geweldige speakers.

Maar, ik ben ook een

Magnat
Gallo
Kef
Elac
Tannoy
Focal
Scandyna
Q Aucoustic
Heco
Jamo
JBL
Davone
SVS
Teufel
Golden Ear
Canton

fan, en ik zal er best een aantal vergeten...............

Maakt mij niet veel uit, ik heb binnen de merken midden klasse tot (zeer) duur gehad, nu heb ik de relateif goedkope Q serie van Kef staan, Q950, 650C en50A, in combie met de plattte T101 en 301 serie voor surround en surround back, bevalt (nog) uitstekend.
Zeker niet de mooiste qua afwerking, het is allemaal plastic en vinyl, maar op de drivers is niet bespaard.
Zou ik "mooier" willen dan is de volgende stap qua formaat de R7, gaat het meteen richting 1500 per speaker ipv 1000 voor een set zoals met de Q950.

Drivers, formaat en specs zijn dan ongeveer het zelfde, alleen mooier afgewerkt en daar betaal je flink voor, geluid zal 0,0 uitmaken, denk zelfs niet met de Reference serie, maar dat ziet er echt "gelikt" uit.

O ja, en achter hangt ook tegen het plafond een setje Gallo Adiva SE voor Rear Hight :-)

Gezien jouw ervaring, heb je een mening over de Kef XQ40? Als je die zou vergelijken qua geluid en vormgeving met bijv. een Tannoy XT8F?
Ik vind deze XQ40 namelijk erg mooi qua vormgeving. Of is daar het afwerkingsniveau ook wat minder van?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

#13
Citaat van: themaestro op maart 16, 2022, 09:24:00
Gezien jouw ervaring, heb je een mening over de Kef XQ40? Als je die zou vergelijken qua geluid en vormgeving met bijv. een Tannoy XT8F ?
Ik vind deze XQ40 namelijk erg mooi qua vormgeving. Of is daar het afwerkingsniveau ook wat minder van?

De XQ heb ik in het verleden inderdaad ook gehad, een uitloop set dus lekker goedkoop.
Mooie afwerking, hoogglans gebogen kast.
Vergeleken met de XT8F zal het meer een persoonlijke voorkeur zijn, maar dat geld voor vergelijk met alle merken.

Er worden geen "slechte" speakers gemaakt op die "Kareoke" stampers na dan.

Ieder gerenomeerd speaker merk wat al 10 tallen jaren aktief in de audio markt is, is van goed nivo betreft de instap modellen.
Maar de XQ seie vind ik prachtig en technisch goed, jammer dat ze dit design niet meer leveren.

themaestro

Citaat van: CBdicX op maart 16, 2022, 09:32:38
De XQ heb ik in het verleden inderdaad ook gehad, mooie afwerking, hoogglans gebogen kast.
Vergeleken met de XT8F zal het meer een persoonlijke voorkeur zijn, maar dat geld voor vergelijk met alle merken.

Er worden geen "slechte" speakers gemaakt op die "Kareoke" stampers na dan.

Ieder gerenomeerd speaker merk wat al 10 tallen jaren aktief in de audio markt is, is van goed nivo betreft de instap modellen.
Maar de XQ seie vind ik prachtig en technisch goed, jammer dat ze dit design niet meer leveren.

Dankvoor je heldere reactie. :gp:
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "