Mooiste Marantz versterker ooit?

Gestart door 100%Marantz, juni 07, 2012, 22:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

mijn geheugen helemaal wie ben jij eigenlijk SB  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op juni 11, 2012, 23:40:10
Wat moet je dan nog met die premium set gooi hem over het balkon  clown1 ,zonde van het geld dan koop zo,n Akai torentje en het groten genieten voor paar tientjes kan beginnen  :schater:
:-D of je koopt een Akai premium set en lacht iedereen uit  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Dit vind ik de mooiste Marantz versterker ooit :


:kwijl:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

:no: Don't call me maybe but sure! :yes: Inderdaad, één van de mooiste ooit onder alle merken. hello hello hello
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thepioneer

Ik heb geen meet apparatuur dus mijn onderbouwing is compleet waardeloos :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op juni 12, 2012, 13:55:48
Ik heb geen meet apparatuur dus mijn onderbouwing is compleet waardeloos :)

Meten is weten  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Ik heb de PM11 de deur uit gedaan om precies die reden. Geen verschil met de Onkyo. Anderen horen overal verschil tussen. Tussen bronnen, ja daar hoor ik verschillen. Op het blauwe forum werd al geopperd dat er iets behoorlijk mis was met mijn set als die niet het verschil tussen de PM11 en de Onkyo kon weergeven. Geloof mij maar, met mijn set en akoestiek is niks mis. Als ik dan vraag wat dat enorme eufel zou kunnen zijn blijft het stil. Ik wou dat ik bij elke versterker een verschil kon horen. Ik heb het op alle denkbare manieren geprobeerd thuis. Eindversterkers,geïntegreerde versterkers, instappers en top modellen....zolang je versterker je speakers in zijn macht heeft is het voor mij lood om oud ijzer. Neemt niet weg dat ik op termijn gewoon weer een mooie stereo set up ga bouwen. Lekker puh.... :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

Natuurlijk is een mooie set leuk: Het oog wil immers ook wat. :evil:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op juni 12, 2012, 17:07:49
Ik heb de PM11 de deur uit gedaan om precies die reden. Geen verschil met de Onkyo. Anderen horen overal verschil tussen. Tussen bronnen, ja daar hoor ik verschillen. Op het blauwe forum werd al geopperd dat er iets behoorlijk mis was met mijn set als die niet het verschil tussen de PM11 en de Onkyo kon weergeven. Geloof mij maar, met mijn set en akoestiek is niks mis. Als ik dan vraag wat dat enorme eufel zou kunnen zijn blijft het stil. Ik wou dat ik bij elke versterker een verschil kon horen. Ik heb het op alle denkbare manieren geprobeerd thuis. Eindversterkers,geïntegreerde versterkers, instappers en top modellen....zolang je versterker je speakers in zijn macht heeft is het voor mij lood om oud ijzer. Neemt niet weg dat ik op termijn gewoon weer een mooie stereo set up ga bouwen. Lekker puh.... :schater:
Goed zo, Wim! Ik onderschrijf dit volledig. :yes: Doch dan kan de ene versterker er technisch (qua opbouw en gebruikte componenten) en estetisch (het oog wil ook wat) toch een streepje voor hebben op de andere versterker. 8-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: WimPeu op juni 12, 2012, 17:07:49
Ik heb de PM11 de deur uit gedaan om precies die reden. Geen verschil met de Onkyo. Anderen horen overal verschil tussen. Tussen bronnen, ja daar hoor ik verschillen. Op het blauwe forum werd al geopperd dat er iets behoorlijk mis was met mijn set als die niet het verschil tussen de PM11 en de Onkyo kon weergeven. Geloof mij maar, met mijn set en akoestiek is niks mis. Als ik dan vraag wat dat enorme eufel zou kunnen zijn blijft het stil. Ik wou dat ik bij elke versterker een verschil kon horen. Ik heb het op alle denkbare manieren geprobeerd thuis. Eindversterkers,geïntegreerde versterkers, instappers en top modellen....zolang je versterker je speakers in zijn macht heeft is het voor mij lood om oud ijzer. Neemt niet weg dat ik op termijn gewoon weer een mooie stereo set up ga bouwen. Lekker puh.... :schater:
De verschillen zijn volgens mij ook minimaal per versterker.De enigste echte verbetering die ik hoor in mijn set is dat ik 2  integrated versterkers als dubbel monoblock gebruik per kanaal(stereo) zodat maar 1 identiek signaal door dezelfde amp gaat.Ben zo tevreden over deze opstelling dat ik deze niet meer wijzig.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

WimPeu

Ik heb het vergelijk op normaal volume gedaan. Als je echt gas wilt geven en de boel onder controle wilt houden dan is een krachtigere en stabiele versterker wel beter naar mijn mening hoor.. Op normaal luister niveau maakt het voor mij iig niet veel uit welke versterker mits ie de speakers aan kan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES