zin of onzin bi-ampen PM15S1

Gestart door scalie, april 21, 2012, 09:25:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: SB_Marantz op april 21, 2012, 11:19:00
Ik ken het placebo effect van een dikke versterker maar al te goed.  clown1

Mannen die compenseren... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

het meest verkochte merk "Placebo" maar als het werkt werkt het
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Misschien een gat in de markt. Placebo audio.....oh nee dat bestaat al maar het heet dan Emotiva... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: SB_Marantz op april 21, 2012, 11:19:00
Ik ken het placebo effect van een dikke versterker maar al te goed.  clown1
stupid  Ik ook heb ooit een SM-7 met veel vermogen gekocht - ook voor de looks - en doe het nu ook met 2x 12 watt.
Heb er geen spijt van  :-D maar dat is een ander verhaal.  :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Volgens mij wordt het voor TS gewoon een kwestie van uitproberen en zelf ervaren of het het waard is om geld hieraan uit te geven. De één hoort het wel, de ander niet. Ikzelf heb ervaren dat een krachtige eindversterker een hoop goed kan maken.
Ik zou alleen niet snel twee geïntegreerde versterkers voor biamp gebruiken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

scalie

Dus als ik het een beetje goed begrijp, is het niet echt een meerwaarde van 2 pm 15s1 te gebruiken? Eerder voor een pm11 gaan en daar zal ik mijn usher meer plezier mee doen. Ik dacht zo , van die pm11 heeft niet echt veel meer vermogen??? dus dat zal dan ook niet veel verschil uitmaken? Ik weet ook dat het niet enkel de watts zijn die bepalen, maar ik kon een musical fidelty a5.5 kopen die heeft 2x250watt. Ik dacht dat deze dan wel de power zou hebben om mijn Usher's volledig tot hun recht te laten komen.
het blijft een moeilijke oefening. Terwijl ik wel tevreden ben over mijn set. Maar ja!!

Maurice

Citaat van: scalie op april 21, 2012, 13:03:28
Dus als ik het een beetje goed begrijp, is het niet echt een meerwaarde van 2 pm 15s1 te gebruiken? Eerder voor een pm11 gaan en daar zal ik mijn usher meer plezier mee doen. Ik dacht zo , van die pm11 heeft niet echt veel meer vermogen??? dus dat zal dan ook niet veel verschil uitmaken? Ik weet ook dat het niet enkel de watts zijn die bepalen, maar ik kon een musical fidelty a5.5 kopen die heeft 2x250watt. Ik dacht dat deze dan wel de power zou hebben om mijn Usher's volledig tot hun recht te laten komen.
het blijft een moeilijke oefening. Terwijl ik wel tevreden ben over mijn set. Maar ja!!
Puur vermogen zegt niet veel. Waar je wel naar kunt kijken is hoe gemakkelijk het vermogen wordt afgegeven. Over het algemeen zegt de grootte van de voeding daar wel iets over.
Kan een versterker zijn vermogen verdubbelen bij een halvering van de impedantie? Zal met grilligere speakers een groot voordeel hebben tov een versterker die dat niet kan. De PM11 zal niet veel meer vermogen hebben, maar zeker wel een betere voeding (hoop ik althans).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

En 100% stabiel. 2 maal 100 watt bij 8 Ohm en 2 maal 200 watt bij 4. En kwa voeding...waarom denk je dat ie > 30kg weegt.. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

De PM-11 is natuurlijk veel stabieler. De Pm-15 geeft 100 watt bij 8 ohm. Bij 4 ohm zou dat 200 watt moeten zijn maar is ik meen iets van slechts 160 watt. Heb zelf boxen met een best hoog rendement van 90 dB. Maar nu na het plaatsen van een tweede eindtrap welke het vermogen van 2 maal 110 watt naar 2 maal 420 watt bracht ben ik voor het eerst geschrokken van een pistool schot op een plaat. Iets wat ik al vele malen eerder had gehoord deed me nu bijna van mijn stoel vallen.

JohnWx

Citaat van: joep op april 21, 2012, 14:21:20
De PM-11 is natuurlijk veel stabieler. De Pm-15 geeft 100 watt bij 8 ohm. Bij 4 ohm zou dat 200 watt moeten zijn maar is ik meen iets van slechts 160 watt. Heb zelf boxen met een best hoog rendement van 90 dB. Maar nu na het plaatsen van een tweede eindtrap welke het vermogen van 2 maal 110 watt naar 2 maal 420 watt bracht ben ik voor het eerst geschrokken van een pistool schot op een plaat. Iets wat ik al vele malen eerder had gehoord deed me nu bijna van mijn stoel vallen.

zit je weer Joep

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#25
Citaat van: joep op april 21, 2012, 14:21:20
De PM-11 is natuurlijk veel stabieler. De Pm-15 geeft 100 watt bij 8 ohm. Bij 4 ohm zou dat 200 watt moeten zijn maar is ik meen iets van slechts 160 watt.

Heb jij dat gemeten?
Ook al zou de versterker zich niet als een ''ideale'' spanningsbron gedragen maakt dat voor de weergave nog niets uit.







Citeer
Heb zelf boxen met een best hoog rendement van 90 dB. Maar nu na het plaatsen van een tweede eindtrap welke het vermogen van 2 maal 110 watt naar 2 maal 420 watt bracht ben ik voor het eerst geschrokken van een pistool schot op een plaat. Iets wat ik al vele malen eerder had gehoord deed me nu bijna van mijn stoel vallen.

Een 2e eindtrap?

Je gebruikt beide tegelijk of hoe moet ik dat zien?
Want hoe kom je op een vermogen van 2 x 420 Watt @ 8?

Zijn jou speakers met 420 Watt continu te belasten?  :-o

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mountainbiker

Citaat van: Maurice op april 21, 2012, 12:55:19
Volgens mij wordt het voor TS gewoon een kwestie van uitproberen en zelf ervaren of het het waard is om geld hieraan uit te geven. De één hoort het wel, de ander niet. Ikzelf heb ervaren dat een krachtige eindversterker een hoop goed kan maken.
Ik zou alleen niet snel twee geïntegreerde versterkers voor biamp gebruiken.
Wel als monoblock? :yes:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SB_Marantz

Citaat van: Maurice op april 21, 2012, 12:55:19

Ik zou alleen niet snel twee geïntegreerde versterkers voor biamp gebruiken.

Buiten dat lijkt het me erg handig naar de ingangsgevoeligheid te kijken.
Meestal is dat 1,5 V
Zit daar een klein verschil in krijg je ongeacht de stand van het volume potje niveau verschillen en dat wil je niet.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

joep

Citaat van: SB_Marantz op april 21, 2012, 15:04:25
Heb jij dat gemeten?    Opgave van Marantz in de folder en gebruiksaanwijzing.
Ook al zou de versterker zich niet als een ''ideale'' spanningsbron gedragen maakt dat voor de weergave nog niets uit.

Een 2e eindtrap?

Je gebruikt beide tegelijk of hoe moet ik dat zien? Zie tekening op http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3514.1260.html 
Want hoe kom je op een vermogen van 2 x 420 Watt @ 8?  Opgave van Marantz in de folder en gebruiksaanwijzing.

Zijn jou speakers met 420 Watt continu te belasten?  :-o Geen idee zou niet weten hoe ik het zou moeten doen.


Technische beschrijving:


Systeem:
afgestemde poortbelasting, drie-weg design, in puntbron opstelling
Aantal units: 4
Filter: asymmetrisch eerde orde filter
Minimaal aanbevolen vermogen: 25 Watt muziek
Maximaal onvervormd kortstondig vermogen: 800 Watt
Rendement:
90 dB
Impedantie: 8 - 4 ohm
Afmeting: 35 x 37 x 135 cm
Gewicht: 80 kg
Uitvoering: hoogglans zwart, zijdeglans zwart alle andere uitvoeringen en kleuren op aanvraag

joep

Maar we dwalen af. Om de TS een antwoord te geven.
Nee ik zie geen nut in bi-ampen met een PM15s1.
Wil je beter dan zou ik voor een PM-11 gaan.