Kabelzooi.....? Hoe ziet het er bij jou uit?

Gestart door lo, juli 02, 2010, 14:25:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

gerrit_smit

Mooi kabelzooitje! Bij mij ziet het er ook schitterend uit.

Maar eh ... nu effe serious, hoe moet je dat nu doen met al die kabels?
De afstand tussen het stopcontact in de muur en mijn filter is 30 centimeter, tussen de filter en de versterker zo'n 40 cm. De HDMI kabels van 1.8 meter zijn ook allemaal te lang ...

... of te wel ... kabelzooi.

Wat is de beste oplossing? Oprollen? Gewoon niets doen en zooitje laten? Aan elkaar bundelen?

Ze zeggen altijd dat in ieder geval de voeding niet aan de andere kabels gebundeld moet worden, maar de rest kan geen kwaad?

Bedankt voor tips!

Vlearmoes

Jah ik maak van te lange kabels ook altijd een rolletje en met een trekbandje hou ik het bij elkaar
probeer natuurlijk altijd de netkabels uit de buurt te houden van de signaalkabels  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Is toch gewoon een kwestie van "knippen en plakken" clown1
Zo doe ik dat hier op het forum ook altijd. :-D
Effe serieus, ik weet niet of oprollen de beste methode is. Je krijgt dan wel een spoel met zijn onhebbelijkheden volgens mij.  HLP

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#48
In ieder geval geen 220 v voedings kabels oprollen , je maakt er dan immers een spoel van .
Dat is dus niet de bedoeling .

Beter is het om helemaal niets op te rollen en zorgen dat je de juiste lengte van alle kabels hebt .

Voedingskabels en signaal/speaker kabels ook nooit bij elkaar binden , zo ver mogelijk bij elkaar vandaan houden .

Mits ze perfect afgeschermd zijn kun je wel de voedings kabels samenbinden (niet oprollen dus) en dan naar 1 kant leggen zover mogelijk bij de rest vandaan , dat doe ik zelf ook zo .



Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

als je speakers kabels goed afgeschermd zijn zou de inductie van je voedingskabels ( die al heel laag is ) geen invloed hebben , ik heb VDH kabels deze zijn dubbel afgeschermd door middel van eerst een koolstof en daaromheen huliflex internliks zijn ook VDH en dubbels afgeschermd

beste is wel om het gescheiden van elkaar te houden ,maar bij mij ligt het nu gewoon door en langs elkaar achter men meubel omdat dit naar mijn mening ook geen invloed heeft op de geluidskabels angezien de goede afscherming  byebye

Mexicaanse Hond

Ach, ik zie niets als ik mijn ogen dicht doe en bovendien hoor ik de muziek dan beter.  :wink:

gerard

Foto van mijn kabelzooi  :roll:


Omdat ik niet de indruk heb dat de kabels elkaar beïnvloeden (onafgeschermd) hangt het er zo bij en het klinkt prima  :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 20, 2010, 23:11:16
Ach, ik zie niets als ik mijn ogen dicht doe en bovendien hoor ik de muziek dan beter.  :wink:

zeker waar had vanavond nog classic fm opstaan ook even men ogen dichtgedaan met een heel mooi Piano nummer dan hoor je echt waar die staat  :wink: en hoe die de noten aanslaat  :yes:

mars

Citaat van: gerard op december 20, 2010, 23:17:48
Foto van mijn kabelzooi  :roll:


Omdat ik niet de indruk heb dat de kabels elkaar beïnvloeden (onafgeschermd) hangt het er zo bij en het klinkt prima  :-D


oi  stupid


OOOOOOOOOO , OOO , OOO wat zien ik nou Geer ??
Vind nou toch wel een beetje jammer van je , ja zelfs een tegenvallertje nopompom

Wat een rotzooi en een bende namelijk ...........hahahahaa ..geintje :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

gerard

Géén opgerolde kabels.
diy interlinks, rubber netsnoeren, Nordost LS ed netjes naast elkaar!
Gemodificeerde Karwei stekkerdoos met semi sterbekabeling :wink:

Wat is daar mis mee  violent1  :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerrit_smit

Hohoho ... wacht even  :-D ik ben maar een simpele man hoor!

Snap wel dat je die 220V kabels ( in mijn geval 110V - Brazilië ) niet mag oprollen, en de hele zooi uit elkaar moet houden, maar aan de andere kant ben ik toch echt ( echt ) niet van plan om een klein kapitaal neer te leggen voor VandeHul of Nordost kabels. Ik heb een bescheiden setje en als ik kabels koop, dan koop ik ze zo kort mogelijk.

Als ik het goed begrijp dan kan ik signaal kabels wel oprollen ( alhoewel hoe korter de kabel hoe beter ) en voedingkabels beter niet. Als er een probleem is met de voedingskabel kan ik die altijd nog wat inkorten, maar signaal kabels doe ik liever niet zelf.

Denk dat ik dus eerst maar eens ga klussen met de voedingskabels ... alles keurig op maat knippen  8-)

Bedankt!

P.S. Ik zal hier geen fotootje plaatsen van mijn kabelzooi, omdat ik anders het risico loop van het forum verbannen te worden  clown1

still life

moet je ook niet te gek maken, als je alles precies op lengte knipt/maakt heb je helemaal geen ruimte meer om eens wat te schuiven met een toestel voor een nieuwe aansluiting of zo..

en over oprollen & spoelen, daar moet je al een heel eind voor gaan oprollen

het is dus eerder opgeruimd staat netjes..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

mars

Citaat van: gerard op december 21, 2010, 10:06:35
Géén opgerolde kabels.
diy interlinks, rubber netsnoeren, Nordost LS ed netjes naast elkaar!
Gemodificeerde Karwei stekkerdoos met semi sterbekabeling :wink:

Wat is daar mis mee  violent1  :-D


Oi,

Nou euhhhhhh helemaal niks eigenlijk :wink:,

moet je bij mij eens kijken................lijkt de jungle wel redface
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Cornelis1921

VERY MESSIE!: ±15 kabels in 1,5 mtr 'goot'.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *