De set van Chiel

Gestart door Chiel, december 16, 2012, 11:35:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niber

#15
Welkom, mede-Drent en nog uit dezelfde leeftijdscategorie ook.

Mooi voor elkaar zo hoor!
Qua cd-speler zou ik kijken naar een uitverkoopje of via marktplaats (cd5003/4 of 6003/4).

Leuk gitaarspul ook staan daar in de hoek. Wat is het en doe je er actief wat mee?

Dat meubel is ook briljant!  :schater: Zelfde rekjes (ook van Gamma) heb ik ook, alleen dan wel in de garage.  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Chiel

Citaat van: John Wx op december 17, 2012, 12:49:22
cd duurt ongeveer ook een uur ?

Daar heb je wel een punt..  nopompom

Inmiddels een BD5004 kunnen vinden voor 270,-. Is een redelijke prijs lijkt me?

Citaat van: Niber op december 17, 2012, 15:17:10
Welkom, mede-Drent en nog uit dezelfde leeftijdscategorie ook.

Mooi voor elkaar zo hoor!
Qua cd-speler zou ik kijken naar een uitverkoopje of via marktplaats (cd5003/4 of 6003/4).

Leuk gitaarspul ook staan daar in de hoek. Wat is het en doe je er actief wat mee?

Dat meubel is ook briljant!  :schater: Zelfde rekjes (ook van Gamma) heb ik ook, alleen dan wel in de garage.  :wink:


goeiedag eem!

Gitaar spelen doet ik lekker voor mezelf, heerlijk ontspannend. Als ik zo'n ding om me heb hangen speel ik zo 2 á 3 uur weg. Ook een tijdje met wat vrienden samen een bandje geprobeerd maar helaas niet helemaal mijn muziek smaak gespeeld, desondanks erg gaaf om samen herrie te schoppen.
Ben in het bezit van 3 electrische gitaren (Fender USA stratocaster, Samick stratocaster en een Gibson les paul immitatie), 1 akoestische en een basgitaar en op zolder staat nog een oud goedkoop drumstel stof te happen. Voor de gitaar een aantal effectpedaaltjes; Chorus, distortion, wahwah, flanger en nog een stempedaal..

Die Gamma rekjes zijn ideaal, bevallen mij ook erg goed en ze zijn verrassend stevig! Zal eens een complete shot van de woonkamer maken, heb pallets als tafeltje en nog wat meer vreemd spul..  8-)

Activa

Fraaie set hoor (ook het meubel  :yes:), speakers zijn fraai en twijfel er niet aan dat het geluid dat ze voortbrengen dat ook is!
Zelf heb ik een UD 7007 en daar valt het nogal mee met de laadtijd, trouwens ook sommige c.d.-spelers zijn aan de slome kant, zo heb ik onlangs nog voor een vriendin een set samengesteld met Onkyospullen waaronder de C-S5VL SACD speler (en verder een A-5 VL versterker en Triangle Genese Trio speakers).
Die vond ik ook aan de trage kant (is het vandaag niet dan is het morgen  :-D), gaf gelukkig wel fraai geluid.
Ga gewoon is in een winkel testen of dat wat extra tijd voor het laden storend is voor je of toch niet.
Verder wens ik je nog bergen luisterplezier met al dat fraai's.

Chiel

Update!

Ik heb me altijd wel verbaasd wat mijn CM1'tjes nog voor lage tonen eruit kunnen drukken, maar ik wil ze niet te zwaar belasten. Vandaar dat ik opzoek was naar aanvulling in de lage tonen. Aangezien ik mijn speakers van B&W heb en ik helemaal weg ben van de look die ze hebben moest er ook een sub van dit merk komen. Na wat onderzoek en ervaringen van anderen te hebben opgezocht ben ik tot de conclusie gekomen welke sub er moest komen
Allereerst de asw608 getest die naadloos op de CM1 aansluit, muzikaal een hele goede toevoeging. Ik heb alleen een redelijke woonkamer met een open keuken erbij en daarom een beetje bang dat deze sub te klein zal zijn. Ook wil ik eventueel in de toekomst uitbreiden met grotere front speakers..
Tussen de asw610 en de asw610xp hoor ik aardig verschil, waarbij de asw610 wat tegen valt. De asw610xp lijkt veel meer in balans met zichzelf en klinkt op laag als op hoog volume veel strakker.
De asw10cm heb ik niet getest, lijkt me aardig gelijk aan de asw610xp aangezien de specs zo goed als gelijk zijn. Maar die kost me nieuw echt veel te veel en tweedehands in de juiste kleur zijn ze zeldzaam..

Op marktplaats kwam afgelopen week een, in nieuwstaat verkerende, asw610xp (in het zwart) voorbij voor minder dan de helft van de nieuwprijs. Ik was er als eerste bij dus heb ik hem op mogen halen!
De verkoper vertelde mij dat hij nog wel aardig wat telefoontjes had gehad van mensen die ook wel meer wilden bieden dan de vraagprijs maar hij heeft netjes zijn belofte gehouden, erg netjes!

Maandagavond de sub opgehaald, en gelijk geprobeerd te installeren. Ik heb er 2 uur over gedaan om het hele menu goed in te stellen voor ik erachter dat de CH Level van de sub op OFF stond..
De sub eindelijk werkend is niet fijn om 3 uur 's nachts, ik heb een erg makkelijke buurman maar dit kan ik hem niet aandoen..
De volgende ochtend heb ik flink zitten stoeien om een goede plaats te vinden en heel wat me de instellingen lopen klooien. Leuk om de verschillende instellingen ook echt goed te merken.

Foto's voor de foto-geile-mensen onder ons komen nog, de camera ligt momenteel niet in huis.. violent1

Ook heb ik de knoop doorgehakt, ik wil een cd speler erbij. Ik doe veel met itunes/airplay maar ik wil ook met het zelfde gemak een cd'tje aan kunnen zetten. De PS3 is daar niet zo handig voor..
Ik vroeg me af of het handig/mogelijk is om een cd speler boven op de sr6006 te zetten, of kan hij dan zijn hitte niet goed genoeg kwijt?
Het staat naar mijn mening wel veel strakker als ze "gestapeld" staan..

JohnWx

ja hoor kan prima er boven op je hebt toch een open meubel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Chiel

Mooi zo. :-)

Hebben spikes onder zo'n ding nut als je hem op kliklaminaat zet? Kreeg ze er voor nop bij..


Zoldar

om het kliklaminaat te doorboren zeker  :-D
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Chiel op januari 30, 2013, 16:51:00
Mooi zo. :-)

Hebben spikes onder zo'n ding nut als je hem op kliklaminaat zet? Kreeg ze er voor nop bij..



ja gaten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 30, 2013, 17:29:15
om het kliklaminaat te doorboren zeker  :-D

je was me voor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Chiel

Priklaminaat!

maar even serieus, ga ik er wat van merken als ik ze weg laat? 't is nogal een gepruts om ze eronder weg te pulken..
Die spikes zijn toch meer voor tapijt vloeren?
Of zijn er misschien voetjes voor?

Blue dolphin

Leuke set heb je staan. :P

ben zelf ook gevallen voor de looks van de B&W maar dan de CM8.



kwa spikes daar zijn voetjes voor.
alu ringen met een centerpunt in het midden. (ff google en je komt ze zo tegen.)

mijn CM8 moet ook op spikes maar ook eerst schijfjes eronder.
diverse prijsklasse.

Marvin

Muntjes van 10cent eronder, eventueel even een puntje in slaan.


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: marvin op januari 30, 2013, 18:16:49
Muntjes van 10cent eronder, eventueel even een puntje in slaan.


--Verstuurd zonder netwerk--

nee 5 cent koper  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jeroen

Ik vroeg me af of het handig/mogelijk is om een cd speler boven op de sr6006 te zetten, of kan hij dan zijn hitte niet goed genoeg kwijt?
Het staat naar mijn mening wel veel strakker als ze "gestapeld" staan..
[/quote]

Ik zou de cd speler onder zetten is die meteen ook stabieler.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

JohnWx

Citaat van: Jeroen op januari 30, 2013, 18:57:00
Ik vroeg me af of het handig/mogelijk is om een cd speler boven op de sr6006 te zetten, of kan hij dan zijn hitte niet goed genoeg kwijt?
Het staat naar mijn mening wel veel strakker als ze "gestapeld" staan..


Ik zou de cd speler onder zetten is die meteen ook stabieler.

De receiver is 40cm diep cd 34cm en br 33cm staat zo scheef  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.