De set van Ron

Gestart door boerboel, december 02, 2011, 10:44:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

boerboel

hallo marantz lief hebbers

ik zal me zelf ook gelijk voorstellen .ik ben ron en 47 lengtes jong .
Na dat ik de Philips cinema tv wou gaan bestelen bij expert en er ook gelijk een 3D bleu ray  speler van Philips bij wou gaan kopen raden de verkoper mijn dit af .want zij hij als je zo tv koop moet je er ook een goede speler bij hebben . hij zelf raden mijn aan om te gaan voor de marantz  ub 5005 .na een zoek tocht van 2 maanden door te kijken vragen lezen ( ook op dit forum ) besloten om dan ook maar gelijk een av versterker er bij te nemen . dit is geworden de sr 5006 . en omdat ik toch mijn huis aan het verbouwen was gelijk maar alles ingebouwd dus geen kabels in het zicht.
mijn anderen zet is de harman kardon 7500 dit is een beest van een apparaat . en staat nu in de schuur is wel effen slikten want het is een machtig mooi apparaat . maar heeft geen 1.4 hdmi aansluiting.
dus dit is mijn zet

marantz  ub 5005:  ( is inderdaad waanzinnig mooi beeld op de philips cinema )

marantz  sr 5006:  ( deze ben ik nog niet zo goed uit om dat ik hem nog niet goed heb afgesteld )

frond speakers :  polk audio  RTi100 ( deze wil ik gaan vervangen )

rear speakers:    jbl 25 ( ook deze zullen worden vervangen )

bekabeling    : alles black magic  hdmi 1.4 high speed   ( de rest is weg gegooid dus weet ik niet meer. was zo bij als een klein kind dat me set er was.

GR,ron
foto uploaden lukt nog niet zo

Marantz 81

Hallo Ron welkom hier  :-)

Mooie set ,welke speakers wil je gaan kopen ?

is dat ook een HT reciever die Harmon kardon ?

lo

Hoi Ron,

Ook welkom hier en veel lees en postplezier.
Met die foto's is het je toch gelukt. Mooi hoor!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

boerboel

dit is het handboek van de harman kardon het is de avr 7500  stereo 7keer 110 watt ( dit is nog het oude ras paardje van harman kardon )

http://www.itradeusa.com/images/products/Harman_Kardon/Datasheets/373492.pdf.

en dan stel ik gelijk maar ff de vraag kan ik deze versterker als voorversterker gebruiken en wat zou het resultaat zijn .

Stadium III

Kijk leuke set Ron niks mis mee veel plezier op het forum !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Welcome Ron,

Veel lees- en postplezier hier!


Sander.

Marantz 81

Citaat van: boerboel op december 02, 2011, 19:13:01
dit is het handboek van de harman kardon het is de avr 7500  stereo 7keer 110 watt ( dit is nog het oude ras paardje van harman kardon )

http://www.itradeusa.com/images/products/Harman_Kardon/Datasheets/373492.pdf.

en dan stel ik gelijk maar ff de vraag kan ik deze versterker als voorversterker gebruiken en wat zou het resultaat zijn .

Ja kwa vermogen is dat wel andere koek als je nu hebt vermoed ik want Harmon kardon is altijd heel bescheiden met zijn vermogens opgave

VANZOMERENG

Fraaie set Ron   :-)

Op de foto, lijkt het wel of de speakers erg ver uit elkaar staan,
of heb je een grote diepe kamer en zit je redelijk ver v/d muur vandaan
waartegen je speaker zijn opgesteld ?


boerboel

ik zal gelijk maar de twee vragen gelijk beantwoorden

marantz 81 : het verschil is hoorbaar tussen de harman kardon als ik meer vermogen vraag wind de harman kardon het maar dat is ook niet zo gek met de 7500 serie . verder vroeg je wat ik voor speakers  wou . dat weet ik nog niet ik lees hier veel over KEF  maar hebben jullie tips hoor ik het graag .

van zomereng : mijn speakers staan 3.50 mtr uit elkaar mijn woonkamer is 40 vierkante mtr  ( vind je ze te ver uit elkaar staan ??? ) alle tips zijn welkom . mijn muur waar de speakers op staan is 6.50 lang . de speakers staan ongeveer 1.50 mtr van me versterker af

ron

Marantz 81

#9
Zolang je nu tevreden bent is dat toch mooi en nog het belangrijkste ook ,en dat ben je wel zo te lezen  pompom

Kef zijn mooie speakers ,maar er is zoveel keus en smaak wat dat te gaat

Polk wat je nu hebt is naar mijn ervaring met car audio een vrij directe en hard klinkende speaker Als je daar van Houd is Klipsch ( Reference serie ) ook wel een aanrader en die zijn ook nog eens heel makkelijk aan te sturen

deze bijvoorbeeld als Front speakers http://www.correct.nl/artikel.php?SUBMENU=Assortiment&ARTNR=319572

WilliamB

Hallo Ron,

Mooie SET, heb zelf de KEFQ90 waar ik zeer tevreden over ben.
Veel luister en kijk plezier.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

VANZOMERENG

Citaat van: boerboel op december 03, 2011, 00:03:04
van zomereng : mijn speakers staan 3.50 mtr uit elkaar mijn woonkamer is 40 vierkante mtr  ( vind je ze te ver uit elkaar staan ??? ) alle tips zijn welkom . mijn muur waar de speakers op staan is 6.50 lang . de speakers staan ongeveer 1.50 mtr van me versterker af

ron

Of ze te ver uit elkaar staan, kan alleen jezelf beoordelen.
Zeer globaal gesproken is de luisterdriehoek  Speaker Links - luisterplek - Speakers Rechts
een gelijkbenige driehoek. 
Gewoon kwestie van proberen, schuiven en luisteren wat je zelf het prettigst vindt klinken.
Daarnaast kan je nog wat experimenten, hoeveel de speakers v/d muut moeten staan en
hoe je ze "indraaien'
wil indraaien

Whisper.nl

#13
Hoi Ron,

Welkom op het Marantzforum.
Veel luister, lees en schrijf plezier gewenst.

Zoals Zomereng schrijft:
Gewoon een boel uitproberen.

De eerste tip die ik zou willen geven: zet een speakers eens wat verder van de muur af.
Ken deze speakers niet mijn persoonlijke ervaring met een aantal speakers is dat ze wat
meer ruimte aan de achterkant nodig hebben dan zoals ik ze nu op je foto zie staan.

Kijk dan tevens eens of het een positief effect heeft als je ze (wat) indraait.

Veel succes met het uitproberen.


Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

boerboel

gaan we gelijk vanavond uitproberen .

bedankt voor de tip


ron