Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

Hoe houd ik een Onkyo koel?



Hoewel ik nooit last heb gehad met uitvallende hdmi boards, worden ze ondertussen wel erg warm (3 onkyo's gehad). En de verslagen op internet zijn niet mals.


Ik heb deze fan van een usb laptop cooler afgehaald.


Kort nadat ik deze TX-NR5008 besloten wat extra koeling te geven. En het werkt. Hard draaien in de zomer....hooguit lauw rooster. Die fan hoor je niet, zo groot en langzaam draaid ie. De onkyo heeft een USB uitgang achterop die stroom geeft als de onky aan staat en fan gaat dus weer uit samen met de onkyo. Upgrade van 3 euro.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

bert50

Waar zijn deze te koop als ik vragen mag

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Faxe

Blaast die ventilator lucht in de reciever of zuigt hij de warme lucht eruit?

Zoldar

Hij blaast warme lucht eruit, of zuicht warme lucht af van de video board.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

bert50

Dank je wel voor de info

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zoldar

Ik heb  gelukkig geen goed voornemen om niets mee aan mijn set te doen, want ik ben weer bezig geweest.

LOK SureGrip 4 mm Banaanstekker Gold
De Ocos zijn nu afgewerkt met cheap ass banaan pluggen. Dat kan beter dacht ik. Nu deze LOK's zitten bijzonder stevig en hebben wel degelijk effect. Ik krijg meer info uit het midden en het hoog licht er nu nog dikker bovenop. Te veel, het leid af van de rest van het stereobeeld. Ik heb met andere powerkables het geheel geprobeerd te temmen door in het hele systeem van belden naar lapp te gaan. Geen zin. Blijft te forward, wel spcatulair maar na alle voorgaande tweaks (furutech IC en USB kabel) is het gewoon te veel. Ik heb bij correct wat goekope banaan pluggen gekocht en ben kangzaam aan de powerkabels weer aan het terug wisellen naar belden totdat alles weer in balans is. Bewerkelijk want ik moet iedere kabel weer voorzien van iec en netstekkers.

EXIT Dune HD base 3.0 en Cambrigde Audio DVD99 en Panasonic DMP-BD220

Nieuw!

Dune HD base 3D gekocht en die doet het weer prima, 3D ziet er goed uit en ik mis de blu-ray menus geen seconde. Installatie was easy, bediening vetrouwd. TOP! Dank aan MARO voor het advies taz van de mede8ter.

Pioneer BDP-140
Vervangt de cambridge audio en de pana 3D blu ray spelert maar heeft ook geheel eigen party trick. Met deze speler speel ik oa SACD via hdmi en 3D blu ray's. Maar dit is ook een van de zeldzame spelers die het toelaten gebrande SACD af te spelen (SACD ISO file op een dvd-r branden). En vanmiddag is dat zonder gevloek gelukt. Zit hier naar Depeche Mode's Violator 5.1 SACD mix te luisteren. Super!
De Mytek met de Graaf doen de stereo DSD en pioneer en Onkyo de surround DSD van de SACD's.

Voor de zomer ga ik hier serieus werk maken van Dolby Atmos, als er meer titels zijn.....




Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Mooie up-/sidegrades :yes:.

Zoldar

Dit weekend kwam een oude vriend van mij muziek luisteren en een filmpje pakken. En hij bracht iets mee uit onze studententijd. Een eigen opname van een rap nummer wat wij destijds hebben gemaakt....op een casette band. TDK SA90.

nu heb ik al jaren geen casette deck meer. en ben ik ook een beetje huiverig om dit na zo veel tijd weer te horen. laten zeggen dat we niet helelmaal helder meer waren tijdens de vele takes van het nummer en kant b bevat ons equivalent van pink floyds severeal species of furry animals gathered together in a cave an groovng with a pict....

aan de andere kant wil ik het nu wel horen en natuurlijk digitaliseren naar 96khz....ahum denk dat 48khz genoeg is. of mp3. gezien het feit dat het is opgenomen met 2 mics aan 1 bezemsteel.

maar goed. ik heb nu mijn oog laten vallen op een Sony TC-KE500S.



Een 3 kops tape deck met die iedentiek is aan de TC-KA1ES. Werd hier in europa alleen in een ander jasje gestopt, volgens de kenners op het tapeheads forum.

Tape Lives :)







Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

...en volgens mij is dit een heel mooi deck... :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Een heuse rapper in onze gelederen. Demo-tje tijdens een volgende M&G ?




Citaat van: Zoldar op februari 24, 2015, 21:51:21
Dit weekend kwam een oude vriend van mij muziek luisteren en een filmpje pakken. En hij bracht iets mee uit onze studententijd. Een eigen opname van een rap nummer wat wij destijds hebben gemaakt....op een casette band. TDK SA90.

nu heb ik al jaren geen casette deck meer. en ben ik ook een beetje huiverig om dit na zo veel tijd weer te horen. laten zeggen dat we niet helelmaal helder meer waren tijdens de vele takes van het nummer en kant b bevat ons equivalent van pink floyds severeal species of furry animals gathered together in a cave an groovng with a pict....

aan de andere kant wil ik het nu wel horen en natuurlijk digitaliseren naar 96khz....ahum denk dat 48khz genoeg is. of mp3. gezien het feit dat het is opgenomen met 2 mics aan 1 bezemsteel.

maar goed. ik heb nu mijn oog laten vallen op een Sony TC-KE500S.



Een 3 kops tape deck met die iedentiek is aan de TC-KA1ES. Werd hier in europa alleen in een ander jasje gestopt, volgens de kenners op het tapeheads forum.

Tape Lives :)

Zoldar

Ha ha wie weet, ik kleur bij de gedachte al zo rood als een tomaat  :-P

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

 :-D


Ik laat het wel rusten :yes:.

Citaat van: Zoldar op februari 25, 2015, 08:42:36
Ha ha wie weet, ik kleur bij de gedachte al zo rood als een tomaat  :-P

Zoldar



Na 16 jaar weer een cassette deck aanslingeren is best vreemd. Dat het bandje niet meteen desintegreerd is een verrassing. Maar dit deck is van laat '90 en is duidelijk weinig gebruikt. Kan geen sporen ontdekken aan de koppen en alles ziet er schoon uit. Een van de laatste pogingen van Sony om een serieus deck te maken. Dolby B, C en S. Die laatste heb ik nog nooit gebruikt.



Van al deze knopjes ken ik er maar 1 van. De rest is adacadabra. Mischien dat ik vroeger wel met de bias aanklooide maar de rest?????
Wel geinig, ik heb nog nooit een 3 koppen deck gehad, was toen te duur voor mij.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden