Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

alleen dit zie ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

Volgens mij is dat de set van een vriend van 'm :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marantz 81

Nee een oude foto uit zijn vorige woning  byebye

Zoldar

afgelopen zaterdag bij vriend wezen buurten en wat muziek te luisteren. hij is net verhuisd en schrijt ook af en toe een review voor een audio blog.




set bestaat uit wharfdale diamond, prima luna prologue one, marantz sa7001 en project genie. op de foto staat naast de prima luna ook een NAD D3020 vertsterker met ingebouwde dac ter review.

We hebben eerst genoten van de SACD van Roger Waters en natuurlijk wat Marillion. Deze set klinkt lekker levendig en redelijk forward in het midden en aardig open in het hoog. Niet meteen het geluid wat je acosioeerd met een buizenbak. Zeker geen warme klanken of zo. plaatsing is goed breed en de stemmen mhangen mooi in het midden tussen de speakers. geluid komt hier lekker los van de speakers. De bass is punchy maar ik bn een set gewend met een sub die tot 15 hz redelijk vlak is. Dat gevoel krijg je niet uit een stel monitors. de set laat goed horen waarom de opnames van roger waters lang niet altijd goed zijn, verbloemd geen details. Voor een bekken/cumbal freak als ik is er net et weinig resolutie in het top hoog om echt metalig over te komen.

We zijn daarna aan de slag gegaan met de nieuwe NAD. Eerst als onderdeel van een werkkamer setup. usb kabel uit de foobar pc in de DAC ingang van de NAD en we hadden na 1 minuut geluid van de 24/96khz flac files. Heel praktisch! de kleine NAD is mooi afgewerkt, lekker klein, denk iets groter dan een pak brinta. Er zit 1 knop op en 2 touch knoppen bovenop. het is even zoeken maar het werkt intuitief en ziet er gelikt uit. amp is klasse d achtig, heb ik me niet in kunnen verdiepen.klonk ook lekker gedetaileerd.
We hebben de NAD ook aan de whafedales gehangen in de set beneden. We hebben niet aan level matching gedaan dus vergelijken heeft weing zin.
Maar de NAD maakt lekker muziek. Paul Somons laatste gebruikt om te testen. Hier valt een lekker gedetaileerd midden en hoog op. Lekker muziekaal met een puncht bass. Het hoog is smooth, nooit aggresief maar hier en daar ook wat ingetogen voor mijn smaak. Stereo beeld is correct en satbiel maar bevind zich eigenlijk alleen tussen de speakers ipv ver daarbuiten.
Al met al een prima amp waar je alle kanten mee uit kunt, mischien niet de meest spannende maar zeker erg vermakelijke muziek maker waar je alle kanten mee op kunt.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Eip

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Zoldar

Op zoek naar koeling voor het videoboard van de onkyo kwam ik dit tegen.



Usb laptop cooler. De onky heeft achterop een usb aansluiting. Net erop gezet en presto, draaid prima. Vanavond 2 guns kijken en voelen of de zaak op temperetuur blijft. 6 euri.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32


JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 15, 2013, 21:38:28
Op zoek naar koeling voor het videoboard van de onkyo kwam ik dit tegen.



Usb laptop cooler. De onky heeft achterop een usb aansluiting. Net erop gezet en presto, draaid prima. Vanavond 2 guns kijken en voelen of de zaak op temperetuur blijft. 6 euri.

ook makkelijk voor in een pc

Slim en waar te koop ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

exit sony scd-xb940!

koeling elementen op chips, usb fan, calibreren, nietcalibreren, laser swap. het mag niet baten. cd's of sacd's spelen gewoon niet vlekkeloos af. weg ermee. wat een tegenstelling met de ES speler beneden die trouwer is dan een blonde labrador.

wat nu wat nu? budget speler in de categorie tientjes.
Philips uit de good old days. td1541 dac, cdm 2 mech. maar geen sacd.
Onkyo DS-S800 multi speler, alles gaat erin, cd, sacd, dvd-audio
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 19, 2013, 17:22:33
exit sony scd-xb940!

koeling elementen op chips, usb fan, calibreren, nietcalibreren, laser swap. het mag niet baten. cd's of sacd's spelen gewoon niet vlekkeloos af. weg ermee. wat een tegenstelling met de ES speler beneden die trouwer is dan een blonde labrador.

wat nu wat nu? budget speler in de categorie tientjes.
Philips uit de good old days. td1541 dac, cdm 2 mech. maar geen sacd.
Onkyo DS-S800 multi speler, alles gaat erin, cd, sacd, dvd-audio

Een Pioneer alles eter SACD DVD CD etc of die Onkyo's DV-504 etc. eten ook alles
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Precies, die bedoel ik. Donderdag ff naareen kijken met wat schijfjees die het niet doen op de sony.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden