Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

Ht in 7.1
Er zijn niet heel veel films met een 7.1 mix maar ik heb vanmiddag, na een 8 punts adsy xt32 meting, heerlijk zitten genieten van tron legacy en avengers. Het maakt best veel uit als de effecten ook recht achter je vandaan komen. Ambient muziek die je goed omsluit is ook lekker op,de soundtrack van tron.
Je merkt wel dat de onkyo harder moet werken met de extra speakers. Bij mij 6 in totaal omdat ik eigenlijk nooit een center gebruik.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar



je kunt een sub gebruiken om de room modes tegen te gaan. met wat meten en pielen met de phase knop kun je de sub de pieken tegen gaan. en je krijgt er een soort van adsy achtig geluid mee, maar dan met heel weinig punch in het bass drum gebied. en dat is nu juist het aardige van adsy, geen boom wel punch.

dus ik heb het room modes gelaten voor wat ze zijn en alles in phase aangesloten en de sub alleen het gebied waar de Triangles wegvallen laten ondersteunen. De sub staat wat naar voren, met de baffle in lijn met de bafles van de fronts.

de pieken neem ik voor lief.







de response is alles behalve vlak maar loopt door tot zo'n 13 HZ.
de bulten zijn bij sommige nummers storend, maar 90% van de keren merk ik er weinig van.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: Zoldar op april 05, 2013, 21:37:14
Op proef:

Een setje triangle antal heyda speakers. Ik ga nu van 5.1 naar 7.1


Morgen weer 8 adsy metingen doen  :evil:

En weer exit. De Triangle Heyda.
Ze zijn te groot en de kleur verkeerd om door de WAF te komen. Dus ik zou ze neer moeten zetten op die momenten dat er een 7.1 mix op de blu ray staat. Nou ik kan het aantal 7.1 films op 1 hand tellen, die hier staan. Daar is de investeering van 400 euro te bont. Mooi klinkt het wel.

Enter Tannoy's EFX 5.1 set.
Deze kleine sateliet speakers komen door de waf, blijven staan en hebben ook titanium tweeters.  Oh en voor een scheintjemop mp. Ik heb er maar 2 nodig voor surr back. De rest zal worden gebruikt voor b speakers in de tuin :)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op april 15, 2013, 17:40:11
En weer exit. De Triangle Heyda.
Ze zijn te groot en de kleur verkeerd om door de WAF te komen. Dus ik zou ze neer moeten zetten op die momenten dat er een 7.1 mix op de blu ray staat. Nou ik kan het aantal 7.1 films op 1 hand tellen, die hier staan. Daar is de investeering van 400 euro te bont. Mooi klinkt het wel.

Enter Tannoy's EFX 5.1 set.
Deze kleine sateliet speakers komen door de waf, blijven staan en hebben ook titanium tweeters.  Oh en voor een scheintjemop mp. Ik heb er maar 2 nodig voor surr back. De rest zal worden gebruikt voor b speakers in de tuin :)

goed bezig  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

De Tannoy EFX sateliet speakers
Hieronder in gebruik als back surround in een 7.1 opstelling.


Verder heb ik er 2 in de tuin gezet. De Onkyo kan ze aansturen als B luidsprekers, waardoor ook de sub binnen kan meedoen in een 2.1 opstelling.

HT upgrade: Onkyo TX-NR5008
Morgen ga ik kijken naar een 5008. Ik heb net naast een 5008 gegrepen toen ik de 3008 kocht. Er staat er nu een op MP voor een hele goede prijs.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Mooie (deels nog te nemen) upgrades :yes:.

Onderwijl heb je er een potent setje staan.

Zoldar

#486
the mothership has landen - Onkyo TX-NR5008



Dit geld zeker voor HT-receivers waar veel gevraagd wordt van de versterker gedeeltes. Hier hangen soms 6-7 luidsprekers aan en bij sommige films of muziek worden die vaak aangesproken.
Na het inregelen van audyssey multeq XT32, een shake down gedaan met Tron Legacy. Je ziet dat adsy andere keuzes maakt dan voor 3008. Mensen die nu nog beweren dat enkele componenten of versterkers niet uitmaken zouden deze meetresulaten eens  moeten zien. De fronts worden op -4 db gezet terwijl dat eerst - 2 db was. surr back op +3 terwijl dat eerst +5 db was. Het enige verschil in deze 3008/5008 is de voeding en in de DAC. Maar goed de shake down: Tron Legacy is een heerlijke 7.1 DTS-HD mix. Ik ben tot reference level gegaan, dat kon ik met de 3008 niet doen zonder dat het geluid verharde en wat platter werd. Niet met de 5008. Hij blijft maar gaan en overdonderd en zet mijn kamer onder druk. Opeens hoor ik een ratel van links achter! Mechanisch. Heb ik de Triangle Trio overvraagd?
Zelfde stukje nog een keer en bij de speaker zitten. Dit moet ik niet te vaak doen, de buren zijn gelukkig aan het verhuizen maar anders....weer die kraak!
Het komt niet uit een van de units maar van tussen de speaker en de Partington Super Dreadnaught stand. Hij staat gewoon te trillen omdat hij niet perfect egaal kontakt maakt. Stukje dubbelzijdig tape ertussen en het is opgelost.
Onder normale volumes is de 5008 wat vriendelijker, warmer en softer dan de 3008. Als je het huis in wilt laten storten dan doet de 5008 met een autoriteit die wat minachting uitstraald. "is dit alles?" lijkt hij te zeggen.


power corrupts, absolute power corrupts absolutely



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

#487
 pompom
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Gefeliciteerd met deze mooie ht upgrade. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

retriever

versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

AndreC

Veel plezier met je nieuwe mothership.  :lol:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Whisper.nl

Citaat van: AndreC op april 27, 2013, 11:15:27
Veel plezier met je nieuwe mothership.  :lol:

stupid

Ziet er strak uit Zoldar.

Heb bij Janver ook een zo'n mooie Reciever kunnen beluisteren.
Die zet een heel mooi plaatje neer.

Op jou speakers enz zal het net even wat anders klinken.
Zo te lezen met een prima resultaat.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

Spelen met REW en DSP modes

Ik blijf erbij dat audyssey in stereo 2.1 minder goed werk doe dan met films (5-7.1). Het geluid is wel erg leeg en slank, naar mijn oren. Altijd al willen weten wat audysey doet in DSP stereo mode?
Toch maar eens meten dan!
Audyssey is al ingemeten op 8 punten en voor films kan ik er geen speld tussen krijgen. Super goed.

Eerst in direct mode de fronts gemeten. Een voor mij bekend plaatje, ontstaat.


een flinke bult ronde 65 hz en 33 hz, een suckout in het gebied tussen de 35hz en 50hz en vanaf de 28 hz beginnen de Triangles af te vallen.


Nu met audyssey aan, stereo 2.1 aangezet en weer gemeten.


de bulten zijn mooi weg gewerkt en de response loopt door tot zelfs 15hz. Maar ik heb er een suckout bij rond het gebied van 30 hz en 50 hz.

dan maar zelf aan de slag met de EQ.



de fronts heb ik op 63hz een -6db gegeven, de sub een +4 db op 25 hz en 40 hz. Ik kom verder in de buurt van een vlakkere response dan met audysey.

En het klink inderdaad wat voller nu.
Maar nog steeds audysey achtig strak. dwz als je van de stereo set overstapt naar de onkyo mis je aanvankelijk wat bass, maar dat is voornamelijk de room mode bij de 60 hz.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

binnenkort in huize zoldar

Een Dune Base 3D media speler. De tijd zal uitwijzen of ik ermee overweg kan of dat ik het tierend en vloeknd weer op MP zet met mijn netwerk kennis  :mrgreen:

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Citaat van: Zoldar op mei 07, 2013, 16:09:13
binnenkort in huize zoldar

Een Dune Base 3D media speler. De tijd zal uitwijzen of ik ermee overweg kan of dat ik het tierend en vloeknd weer op MP zet met mijn netwerk kennis  :mrgreen:



Hij heeft z'n looks mee in ieder geval  :kwijl:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15