Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Heb ook zo'n dik apparaat. Weegt ruim 10kg en zit vol printjes en trafo's..

Marantz 81


Maus

Als ie het doet wel! De mijne is stuk :cry:

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SmauG

Ik heb zaterdag jou triangle luidsprekers eens gezien (niet gehoord) Maar wat een indrukwekkende kast is dat zeg. Schitterend.
Er stond ook een opengewerkt model in de winkel, echt erg mooi, van structuur naar filter tot de in eigen huis ontwikkelde drivers.  HB

Stond ervan te kijken dat mn wederhelft zei: "Zo groot zijn die toch niet?"  frusty  :angel:
En ik maar denken dat ze een bescheiden luidspreker in huis wil  clown1

Zoldar

Thanx. Zo ging het ook met mijn wederhelft. Een setje PMC's 24 vond ze niks. Je begrijpt dat ik meteen heb toegeslagen en een stel in huis heb gehaald.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden


Zoldar

Sony SCD-555ES
Zit lekker te genieten hier. Wat een machine. De lade gaat heel sereen open en dicht en is van masief ijzer. Niks geen wobbelig plastik. Ben een beetje aan het spelen geweest met de digitale filters maar de verschillen zijn miniem. Ik gebruik een van de slow roll-off filters. Qua klank is het een cleane, ruimtelijke speler. De bass is erg mooi stark en gedefineerd. Geen extra warmte of softheid te bekennen. Ook niet met SACD's. Matched prima met de rest van de set. Lijkt qua klank behoorlijk op de Metrum Octave die het wel doet meet behoorlijk beter IC. Ik heb inmiddels een Belden powerkabel voor de Sony ge-DIY ed.

Bridged mode op de Onkyo TX-NR3008
Voor het eerst geprobeerd. Je knoopt je front speakers aan 2 eindtrappen waarmee het vermogen bijna wordt verdubbeld, aldus Onkyo. Dat hebben we uitgeprobeerd met Loreena McKennit en ik hoor iets meer controle in het laag dus het blijft aan staan
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Hoor net dat ze het niet wil Loreena die meer controle
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op februari 15, 2013, 21:06:55
Hoor net dat ze het niet wil Loreena die meer controle
Een geemancipeerde vrouw dus. 8-)
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op februari 15, 2013, 21:11:06
Een geemancipeerde vrouw dus. 8-)

Ja via de audio word de vrouw weer onderdrukt vind je het geen geen tot haast geen audiosexofielen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

I love toch Audyssey!
Vandaag weer 8 metingen gedaan omdat de front speakers in Bridged Mode spelen op de Onkyo TX-NR3008. Mooi om te zien dat de fronts nu op -4,5db gezet worden omdat ongeveer twee keer zo veel power krijgen. Daarna wat multi-channel muziek geluisterd van de SACD van Genesis. Maar dan wel met de Audyssey Flat (THX movie mode) curve, dus zonder de roll of in het hoog en nog meer toeters en bellen die audyssey meen neemt voor bioscoop ervaring.
No son of mine gaat lekker hard door de kamer heen op standje 90db  HB.  Ik heb het nog nooit zo ruim en strak gehoord. Ik laat het zelf pielen met de EQ los. Dreaming while you sleep heeft veel effecten in zowel front als achterspeakers en een flinke dot LFE actie. Het is maar goed dat ik even geen buren heb.

Furutech Alpha Line plus in aantocht
Ik heb hier een vrij deftige Furutech IC (Evolution met pluggen van de Refernce Serie) liggen voor de Metrum Octave. Toch maar eens aan de Sony SCD-555ES hangen voor een vergelijke met de W&M. Dat had ik beter niet kunnen doen. Het weer pijnlijk duidelijk waarom de Furutech hier is gebleven. Vergeet de standaart cliche's over gordijen. Het hele raamkozijn ging mee en er was een veel betere kijk op de muziek. Bass you can chew en zo veel meer details in het hoog en midden, dat je even dacht naar een andere mix zat te luisteren. Ik doe de Sony en de muziek tekort door verder te draaien met de W&M.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

 stupid ...en het zoeken naar de ideale sound: "to be continued..." :-D Lekker bezig Zoldar! Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Hetgeen ik van W&M heb gehoord aan kabels, heb ik steevast als ietwat saai,donker ervaren ...
Kan mij een verschil dan ook goed voorstellen.