Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op oktober 09, 2012, 15:38:11
Volgende week ga ik naar een TX-NR3008 luisteren. Zal op een set Dynaudio contours zijn.

De Sony STR-DA5500ES die bij correct staat is ook een goede kanshebber. Het Duitese area DVD schrijft ongeveer hetzelfde over de sony amp als mijn ervaringen. Geweldige frisse amp met een crappy auto calibratie. Maar je kunt ook de EQ zelf aanpassen vanaf 20 hz als ik de screenshots goed zie. Dat bied perspectief om samen met roomEQ de zaak goed te krijgen maar dan handmatig waar audysey het zelf erg goed doet.

Verder staat er bij receiver store een Pioneer SC-LX75 voor 880 euro. Ik probeer nog steeds ergens een pio te beluisteren.


Vandaag bij correct geweest en de onky 3009 die daar staat is een refubisched exemplaar of b selectie. hmmm. Voor de rest kun je hier absoluut nergens naar luisteren. Jammer.
Zoldar, veel succes en voorpret. byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Janver

Citaat van: Zoldar op oktober 09, 2012, 09:31:51
uh nee. Vanaf de TX-NR3008/5008 is er Audyssey XT32 als ik de site van audyssey goed heb gezien. Tegenwoordig al vanaf de tx-nr818.

Klopt, bij mij stond het vinkje Pro Installer aan, daardoor zag ik hem niet.

Hmmm, quite interesting!
Hier kan uw reclame staan!

pameijer

Dit draadje heeft een update nodig!
TTIWWP
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Citaat van: pameijer op oktober 16, 2012, 12:59:10
Dit draadje heeft een update nodig!
TTIWWP

Hij heeft geen tijd aan het luisteren nu   :-D en hoe bevalt die  hello

jrm

Hij hoort het niet... HLP

Let op je oren Zoldar  HB

Marantz 81


Zoldar

Ik heb wat blackberry ellende dus de foto's laten nog op zich wachten.

Gisteren gaan luisteren/kijken naar een Onkyo TX-NR3008. Toen ik thuis ging zitten bij de verkoper had al meteen zo iets van, dit gaat mij helemaal niets zeggen. Andere kamer, andere speakers.

En ja hoor, na de eerste klanken van Porcupine Tree op in 5.1 DTS, vroeg ik met een stuiterend koffie kopje: HEEFT U DE CALIBRATIE ZELF GEDAAN!

Ja zei meneer, maar town stonden de boxen anders.

ah.

vandaar dat svs sub de kamer in was gestuiterd. met marmeren plaat en al.

Er was zo veel bass, dat dat alles overheersde. Maar wel allemaal zeer solide en moeiteloos. Ik kick echter op drums en cymbals en die laatste hoorde ik niet veel. Maar goed, de man had zo juist de kamer verbouwd en geen adsy sessie gedaan.

We hebben de sub wat terug geschroefd en nog wat geluisterd en gekeken. En dat beviel best maar ik moet dit toch echt thuis horen. Risico genomen en toch gekocht (nog met garantie).

Unboxing the TX-NR3008
Wat een beest van een amp. De laatste keer dat ik zo veel electronica uit een doos haalde was met de 35kg zware graaf.
Je ziet het niet aan de foto's op het net maar dit is zo'n ding wat je moet man-handelen om op een plek te krijgen. Die elco's zijn net zo groot als getto-blaster batterijen.

Na veel gesteun en gekabel de audyssey XT32 zijn kunstje laten doen. Niet op 8 maar op 2 posities. Porcupine Tree erin en.....BOOOOOOMMMMMMM!

WTF? loodzware bass. Hoog wat terughoudend is.

Na lang zoeken Dynamic EQ uitgezet en alles was normaal. phew!

Ik heb daarna eerst de amp wat laten spelen in pure audio, een CD over de eigen DAC's. En dat is big smile time. Crispy, fel hoog, goede punch en mooi doortekend midden.

Daarna een stukje Avatar op blu ray: gobsmackinly, shockingly veel en veel beter dan de Onkyo 709 of Sony ES. Detail, detail, detail. Je hoort zo veel meer in die mix. En als het hard gaat, gaat het met gemak hard.

full circle afgesloten met Porcupine tree in DTS= spectaculair, dynamisch hoog. Heerlijk strakke bass drums.

Ik heb helaas maar weinig tijd gehad om nog meer te luisteren. Wil de audysey nog eens goed over doen met 8 posities. 








Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Hoi,

Je hebt dus nog wat te doen ,als je de Onk optimaal wil laten draaien dan moet je echt op die 8 punten meten .
Gisteren heb ik ook weer een meting moeten doen want het klonk nadat ik van speakers gewisseld had en de fronts verplaatst had helemaal klote ,dit keer op 8 punten (eerder 4) en ...........smile !!
Beter als voorheen ....dus nogmaals ga er voor zitten met doodse stilte en meet op die aangewezen 8 punten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Ga ik zeker doen. Zoek nog een mic standaart.

Zet jij de 8 posities ver uit elkaar zzoals in de tekening?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Ik heb een uitschuifbare mic standaard die zet ik voor de bank die tegen de muur staat ,die schuif ik uit tot zijn max lengte van 1 mtr en om alle punten te meten hoef ik hem alleen maar te draaien .
Ik ga hier verder vanavond op in , ik geef je dan de afstanden wel door in cm,s .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Top! dank je.

Kun je dan ook uitleggen wat voor bevestiging er op de mic stand mioet zitten. De adsy mic heeft een soort foto-camera schroefdraad....

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Op de houder vd mic zat een scharnierend deel ,die heb ik eraf gehaald en een langere bout doorheen gehaald en die bevestigd aan de adssy mic ,ik zal daar vanavond ook nog een foto van maken .

http://www.samsontech.com/samson/products/accessories/microphone-stands/mk5/
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WilliamB

Ik gebruik altijd een kleine camerastatief.
Moet je natuurlijk wel elke keer verzetten.

Ik weet niet welke regio je woont, je mag hem gerust een keer lenen.

Verder veel succes met de metingen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3