Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Nu dat ik wat avonden heb kunnen luisteren even een update.

Nog steeds super tevreden. En weer lekker bezig met het fine tunen van het geluid.

Het zijn feetsbeesten die met hier en daar een tweak wat manieren kan aanleren.

Nu dat de sub goed ingeregeld, heel subtiel want ze gaan gewoon tot 20hz op -6db in mijn kamer :-D :-D, kan het echte werk beginnen.

Het laag: tsja broekspijp wapperend, stomp in maag, keukenkastjes rammelend laag. Kijk de room modes die ik had met de triangles bij 63hz en 40hz had, zijn er nog steeds maar dan nog meer. Lekker laten zitten zo. Maar wat een rew grafiekje je niet laat zien is met hoeveel power al dat laag op je af komt. En buiten de roon modes om is het laag gewoon strak en met veel impact. Zet loreena mckennit gates of istanbull op en er staat een rueze bass instrument in je kamer te spelen.
Het andere is dat je echt behoorlijk hard aan het draaien bent voordat de bass in gaat zakken. Dit zorgt ervoor dat ik bij sommige cd's een beetje het rock concert gevoel krijg. Luid maar goed vol, weinig compressie.

Maar uiteindelijk halen die hoons alles in. Bij welke db level dat is, dat ben ik nu aan het tweaken. Want bij normaal niveau zijn ze beschaafd aanwezig.
Maar ik heb de afgelopen jaren alles in het werk gesteld om meer hoog, meer sprankeling, meer edge aan de triangles te halen zonder overboard te gaan. Furutech interlinks, belden power kabels, furutech gt2 usb kabel. Alles gaf extra openheid en dynamiek in het hoog.

De hoorns in de Klipsch hebben die extra aansporing niet nodig. Dus nu lekker aan het pielen met. Power kabels, usb kabels en natuurlijk een goede interlink.

Wil nu nog niet te gekke kabels halen want de speakers gaan mee naar het nieuwe huis volgend jaar en wie weet wat de akoustiek dan gaat doen.

Maar kijk naar nu naar Cardas, Transparent voor interlinks. Lijken goede candidaten om hier en daar wat verfijning te brengen.


















Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Mooi om te horen dat alles naar wens is, en een leuk vooruitzicht " verhuizen naar een nieuw huis "
Heb je plannen betreft het inrichten van stereo/ht/Atmos ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Lekker aan het hobbyen F, duidelijke verslaglegging, leuk om te volgen :yes:.

Zoldar

Citaat van: WilliamB op november 07, 2016, 22:22:36
Mooi om te horen dat alles naar wens is, en een leuk vooruitzicht " verhuizen naar een nieuw huis "
Heb je plannen betreft het inrichten van stereo/ht/Atmos ?

Het is idee is om naar een Atmos systeem toe te bouwen. Ik ga dan de Klipsch add-on Atmos speakers gebruiken. Ben niet van plan speakers aan net plafond te hangen. Heb met omhoog starlende spekers gespeeld en dat beviel prima. Het zal een 5.1.4 systeem worden uiteindelijk. Wil het beschaafd houden voor zo ver dat kan met klipsch :evil:

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: xander32 op november 08, 2016, 19:59:01
Lekker aan het hobbyen F, duidelijke verslaglegging, leuk om te volgen :yes:.

Dacht dat ik wel klaar was met de 'reis'. Maar het bloed gaat waar het niet kruipen kan. :lol:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Na de teleurstelling met de marantz sr7009 weer op zoek gegaan naar een leuke budget receiver. Aangezien bij ons het huis bouwen en inrichten d focus is, ga ik nu niet meeteen full atmos.

En veel power is ook niet nodig met de 96db gevoeligheid van de klipschen. Een reciever met smooth geluid is een perfecte match.

Het is een onkyo tx-nr609 geworden. In de kast gezet, aangesloten, apje op de iphone en meteen spelen. Zo was ik het gewend. De knul van wie ik hem kocht had een marantz streamer waar die niet mee deed. Gedoe met de app. Met zoals ik had met de sr7009. Nu loopt alles weer, heerlijk.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Citaat van: Zoldar op november 22, 2016, 21:29:18
Na de teleurstelling met de marantz sr7009 weer op zoek gegaan naar een leuke budget receiver. Aangezien bij ons het huis bouwen en inrichten d focus is, ga ik nu niet meeteen full atmos.

En veel power is ook niet nodig met de 96db gevoeligheid van de klipschen. Een reciever met smooth geluid is een perfecte match.

Het is een onkyo tx-nr609 geworden. In de kast gezet, aangesloten, apje op de iphone en meteen spelen. Zo was ik het gewend. De knul van wie ik hem kocht had een marantz streamer waar die niet mee deed. Gedoe met de app. Met zoals ik had met de sr7009. Nu loopt alles weer, heerlijk.
Wat was er precies aan de hand met de SR ? Alleen het gedoe met de app, of was er meer niet goed aan de SR ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Recent heb ik ergens vernomen dat Marantz (veels te laat) hard aan het werk is met een nieuwe app. Wellicht kan Marcel dat bevestigen of ontkrachten?

Zoldar

Citaat van: WilliamB op november 22, 2016, 22:29:20
Wat was er precies aan de hand met de SR ? Alleen het gedoe met de app, of was er meer niet goed aan de SR ?

Wat er speelde weet ik niet. Maar een paar voorbeelden.
- muziek vanaf nas stopt na 1 of 2 nummers.
- internet radio niet bereikbaar
- app raakt de sr7009 continue kwijt.

Heb 3 verschillende muziek servers geprobeert. Mininm, logitech, synology, jriver. Verschillende keren clean install, netwerk reboot, nieuwe switch. Mocht allemaal niet baten.

En dat terwijl ik hier stabiel 4k films, sacds stream, tidal, roon, jriver en natuurlijk alle onkyo's: allemaal vrij eenvoudig stabiel gekregen.

Maar op zondag ochtend een kopje koffie en vanf de ontbijttafel een achtergrond muziekje opzetten, te veel gevraagd.

Verder heb ik niet op zitten letten qua ultra hd gebeuren. Kreeg van flips een ultra hd tv als inruil op oude full hd tv die niet werkte. Maar niet gelezen dat er ook een nieuwe hdcp2.2 standaart was waardoor bijv de marantz geen netflix uhd doorgaf via een streamer. Te vroeg ingestapt dus op dat vlak.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Binnenkort ook even mijn SR testen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

... het issue met het stoppen met afspelen en het kwijtraken van de bron door de app, heb ik in het begin ook even gehad. Maar door het d/l en install van de meest "recente" versie van de app, was dat opgelost  :yes:. Ik heb het dan over de Hifi-remote app.

Zoldar

Best zonde hoor. Qua geluid en features is marantz denon nog steeds heel interessant.

Als ik weer naar atmos ga dan heeft onkyo nu niets wat me echt bied wat ik wil.

Maar dat is een uitdaging voor later als het huis is ingericht.

Voor nu lekker genieten van films en lekker een achtergrond muziekje op de onkyo.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Citaat van: Zoldar op november 24, 2016, 09:12:17
Voor nu lekker genieten van films en lekker een achtergrond muziekje op de onkyo.
:gp:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

Deze week is hier een Audioquest Yukon XLR binnengekomen voor tussen  de dac en de graaf.

Doel is om wat verfijning en ruimtelijkheid in het hoog midden te brengen. Iets wat ik met de Furutech's juist niet had gezocht, die brachten meer attack en inzicht.
Met de Yukon is de balans weer terug, smeuig als de muziek erom vraagt, maar nog steeds snel en fel als het in de opname zit. Happy!

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

De Furutech ic ken ik als enigzins pittig in het mid en hoog. E.e.a. is wel afhankelijk van de gekozen connectoren.
Enne, die AQ moet je minimaal 400 uur inspelen he  :angel:.


Citaat van: Zoldar op december 23, 2016, 16:44:31
Deze week is hier een Audioquest Yukon XLR binnengekomen voor tussen  de dac en de graaf.

Doel is om wat verfijning en ruimtelijkheid in het hoog midden te brengen. Iets wat ik met de Furutech's juist niet had gezocht, die brachten meer attack en inzicht.
Met de Yukon is de balans weer terug, smeuig als de muziek erom vraagt, maar nog steeds snel en fel als het in de opname zit. Happy!