De set van d15b2

Gestart door d15b2, oktober 17, 2011, 09:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

d15b2

Zo dan, zal ik mij hier ook eens deftig voorstellen.
Dankzij Shepherd Moon  violent1 ben ik hier terecht gekomen.
Ik had "vroeger", klinkt alsof ik 80 ben, nog een Marantz set, geen idee meer welke uitvoering precies maar herinner mij dat het uit de superscope serie kwam.
Toen heb ik deze set verkocht omdat ze niet meer in mijn kamer pastte door het grotere bed dat er opeens in moest passen.
Dus, de set verkocht (voor véééél te weinig geld  redface) aan een maat van mij, die er trouwens nog bijna elke dag plezier van heeft en mij de set niet opnieuw wilt verkopen  nonono

Dus, nu wat ouder, ondertussen een huis gekocht waar we ondertussen al meer dan een jaar aan het verbouwen zijn en dus moest daar ook een sereo set in.
Heb ik toen Shepherd moon gevraagd om een setje samen te stellen voor max 1500€, waar hier ook een topic van is. http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7111.0.html
Na een tijdje kwam er een pm15s1 te koop die interessant leek maar de verkoper antwoordde niet op mijn vragen en het volgende wat ik las van hem was dan de versterker verkocht was.
Dus toen maar verder opzoek gegaan.
Opeens kwam er een zoekertje voorbij mijn neus waar een Marantz PM14 te koop stond, en... , "aja, er is ook nog een radio ontvanger bij" blijkbaar de ST17  pompom
Hier een bod op gedaan en was direct beklonken. De mensen die deze combo staan hadden, hadden deze geërfd van hun grootvader, maar hadden geen idee wat ermee te doen. Stond een beetje in de weg want ik heb het opgeladen tussen de wasmachine en de droogtrommel.
Paar dagen later naar Shepherd moon om de pm14 te testen en na een avond luisteren bleek deze in uitstekende staat te zijn.
We hebben toen ook zijn PM14KI inwendig vergeleken met mijn PM14 maar daar zijn zeer weinig verschillen duidelijk te zien. Shepherd moon heeft hier wel 1001 foto's van genomen toen, dus kunnen misschien ook een paar van gepost worden.
Toen had ik al een PM 14 en ST17. Maar daar ben je naturlijk weinig mee.

Toen... Opzoek naar speakers...
Eerst en vooral moeten deze de dag van vandaag toch ook een beetje in de woonkamer passen, dus op het wereld wijde web maar verschillende modellen en vormen bekeken samen met de vriendin, maar... Budget was nog steeds "maar" 1500€...
Ok, keuze was bijna gemaakt, het gingen de B&W 684 worden, en da dag later de 603s3 en toen toch maar de Monitor audio RS6.
reden 1: zien er degelijk uit
reden2: betere recensies dan de B&W 603 die ik eerst genomen zou hebben
reden 3:je moet ergens beginnen en ik heb toch geen idee hoe of wat, het moest DEGELIJK zijn.

2de hands sites, fora, ... in de gaten gehouden, maar telkens er een set voorbij kwam, was deze op een paar dagen alweer verkocht en had ik nog niks.
Opeens duwde ik een 8 ipv 6 bij "zoekterm" en toen kwam er een mooi setje Monitor Audio RS8 speakers op mijn scherm. Direct contact opgenomen met de verkoper en na een paar dagen had ik de speakers in mijn bezit.  pompom
Een paar dagen, tussen het verbouwen door, geluisterd maar toen kwam al snel de opmerking van klank die té hoog en té laag was. (Dat laag niet moeilijk in een kamer van 3.20m bij 3m. Maar dat is voorlopig de enige kamer in huis die echt "af" is.)
Toen de vraag of een andere cd speler geen verbetering zou zijn en al redelijk snel was besloten dat ik mijn set "compleet" zou maken.
Ook weer op een 2de hands site gekeken voor een cd speler van dezelfde reeks en de enige die ik vond in zwarte kleur is degene die ik gisteren opgehaald heb. De Marantz cd17ki mk1. En het voornaamste, nog steeds allemaal mooi binnen budget  :yes:

Dus nu nog even kort, stereo setje bestaat uit
PM14
CD17ki
ST17
Monitor audio RS8

Binnenkort als alles een plaatsje heeft, zal ik ook foto's maken.

Groet Bjorn.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

jrm

Heey Bjorn,

welkom hier met je set!
Leuk verslag om te lezen en inderdaad zijn we hier errug van de fotootjes  :-D

Persoonlijk denk ik dat je gevoelsmatig een betere keuze hebt gemaakt met de MA dan met de B&W.
B&W maken immers hele mooie speakers maar op een Marantz, mmm, vind ik niet lekker.
MA of MS (Mordaunt Short, de avant-serie) klinken veel meer helder. (Is mijn bescheiden mening)

Dus als de 'echte' kamer gereed is dan begint het grote genieten!

TurboMarco

Welkom hier ,en zo te zien ben je een Hondafreak  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

Mooie luidsprekers die RS8, ik heb er een aantal jaren dik van genoten in ieder geval.
Goede bas en helder hoog, bij mij is dat een mooie combi geweest toen ik nog een Marantz versterker/receiver had

d15b2

Dank heren,
Ben zelfs nu al tevreden met mijn verzameling. En dat gaat hopelijk alleen maar beter gaan eens de rust terug keert en ik echt tijd vind om er naar te luisteren.

Ik ben idd een Honda rijder. Werk bij Honda als mecanicien en rij er dagelijks zelf mee. Civic EG van '95.
Ooit 1.5 lsi, nu 1.6 sohc turbo. :angel:
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

cz79

Waar heb jij je luidsprekers gekocht als ik zo vrij mag zijn?

d15b2

Moet ik terug effe denken...
Weet het al niet meer zeker maar dacht dat het in Aalter (België) was bij een particulier.
De beste man had de rs6 in hoogglans wit gekocht omdat het vrouwtje deze beter vond passen in het interieur.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

dmeerpa

Citaat van: d15b2 op oktober 17, 2011, 17:21:25
Ik ben idd een Honda rijder. Werk bij Honda als mecanicien en rij er dagelijks zelf mee. Civic EG van '95.
Ooit 1.5 lsi, nu 1.6 sohc turbo. :angel:

Welkom,

Zelf ooit ook gestart met een Honda Prelude 2.0i 16v. Met pijn in hart weg gedaan wegen dubbel gebruik met de firmawagen. Maar het blijft na de tientallen wagen waar ik al mee reed de leukste herinnering.
Mijn broer heeft ook al 2 Honda Civic coupés versleten, rijdt nu met een BMW 320d coupé, maar zegt nu al dat zijn volgende terug een Honda zal zijn  HB

O ja mooie set trouwens  :-P
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

cz79

Grappig ik heb mijn luidsprekers verkocht aan iemand die Bjorn heet...Puur toeval dan.

Maar mooie ludisprekers welke ook echt goed samengaan met Marantz

xander32

Welcome, veel lees- en postplezier hier :yes:.
Ik zal niet beginnen over de foto`s  :angel:.



Sander.

Cornelis1921

 :yes: :no:
Citaat van: xander32 op oktober 17, 2011, 20:54:14
Welcome, veel lees- en postplezier hier :yes:.
Ik zal niet beginnen over de foto`s  :angel:.



Sander.
...en ik al helemaal niet...(pics) Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

d15b2

Citaat van: dmeerpa op oktober 17, 2011, 20:08:17
Citaat van: d15b2 op oktober 17, 2011, 17:21:25
Ik ben idd een Honda rijder. Werk bij Honda als mecanicien en rij er dagelijks zelf mee. Civic EG van '95.
Ooit 1.5 lsi, nu 1.6 sohc turbo. :angel:

Welkom,

Zelf ooit ook gestart met een Honda Prelude 2.0i 16v. Met pijn in hart weg gedaan wegen dubbel gebruik met de firmawagen. Maar het blijft na de tientallen wagen waar ik al mee reed de leukste herinnering.
Mijn broer heeft ook al 2 Honda Civic coupés versleten, rijdt nu met een BMW 320d coupé, maar zegt nu al dat zijn volgende terug een Honda zal zijn  HB

O ja mooie set trouwens  :-P

Inderdaad, once you go... Ah nee, dat gaat hier niet op.  :schater:

Het zijn fijne auto's maar toch blijf ik een zwak hebben voor de oudere modellen. Alhoewel de nieuwe Accord mij ook wel kan bekoren :kwijl:
Mijn ouders en zus rijden ook met BMW's
De zus een 320d station en ouders 535d berline. Tot er iets aan komt natuurlijk...  nonono
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

d15b2

Citaat van: cz79 op oktober 17, 2011, 20:15:51
Grappig ik heb mijn luidsprekers verkocht aan iemand die Bjorn heet...Puur toeval dan.

Maar mooie ludisprekers welke ook echt goed samengaan met Marantz

Dat is dan idd zeer toevallig  :-D
Maar ze bevallen mij ook wel. En zeker als noob denk ik dat ik een goeie koop gedaan heb ermee.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

d15b2

En als er dan toch niemand over foto's begint, kunnen die ook nog wel even wachten  :-D

Anders zal ik kijken of ik er niet effe een paar kan maken binnenkort. (voor de ongeduldige onder ons) :wink:
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

Marantz 81

#14
Mooie set samengesteld  notworthy binnen je budget  pompom

Die EG blijft toch wat speciaals  :kwijl: zelf ook een rode 93 silverstone gehad weet nog dat ik er een proefrit ermee ging maken dat ik na de eerste bocht en acceleratie al verkocht was  Geweldig !! daar kan een bmw met 6 cilinder niet tegenop als het aankomt op rij ervaring motorgeluid  hello en gevoel met de auto  ,moest toen ook de hoofdprijs kosten was in perfecte staat ,wilde B16A2 enzv alleen heb ik hem platgereden  shutup echt zonde was niet meer te redden  :cry: chassis was ook krom ,ding was altijd in handen van een liefhebber geweest

de Civic,s daarna vindt ik allemaal niet meer zo spannend EK is wel ok ,maar daarna  :| rij nu een 1.4 ls 5dr 2001 hatchback dat is echt  :gaap: kwa onderstel/sportiviteit ,wel heel comfortabel en ruim  byebye