De set van Deaddust

Gestart door Deaddust, september 09, 2011, 09:14:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deaddust

Al enige tijd ben ik actief op dit marantz forum en eigenlijk hier ooit terecht gekomen omdat ik met wat upgrade vragen zat. Nu vond ik het tijd om toch eens mijn audio historie met jullie te delen.


Mijn hifi (audio) historie begon eigenlijk een jaar of 15 geleden met  mijn eerste kleine stereo setje. Het merk weet ik hier niet meer van maar dit was ook gewoon voor wat radio en cd werk. Toen ik mijn eerste stereo setje al enige tijd had staan ben ik steeds vaker met computers in aanraking gekomen tot ik mijn eigen computer kocht die ik dan ook gebruikte als stereo setje.


Na en paar jaar flink gespaard te hebben was ik toch toe aan een losse receiver met dvd speler met een surround setje. Ik kocht een JVC RX-884VBK receiver met een bijpassende JVC XV-521 dvd speler en 5 JBL SAT10 speakers een een passieve subwoofer. Na een jaar of 1.5 begon de dvd speler wat problemen te geven dus deze heb ik toen vervangen voor een simpele Philips DVP720SA. Van deze set heb ik vele jaren plezier gehad en ik ben eigenlijk pas een jaar of 8 geleden gaan upgrade naar een grote set.


Na al dat satelliet speaker geweld was ik toe aan mooie grote vloerstaande speakers. Bij onze grote vrienden van Versloot HIFI (helaas failliet) heb ik toen staan luisteren naar een mooie set speakers van Klipsch. Ze hadden een mooie aanbieding voor me staan. Klipsch F3 als rond C3 als center en F1 als rear speakers icm met een Harman Kardon AVR 245 inclusief de bij Harman Kardon DVD 27. Deze set was een serieuze surround/stereo upgrade maar ik was nog niet helemaal tevreden. 
   

Na ongeveer 2 jaar heb ik mijn Harman Kardon set verkocht en heb ik een Marantz SR5003 gekocht. Het was me meteen duidelijk dat het geluid van een Marantz me veel beter in de oren klonk dan die van Harman Kardon en de SR kon de speakers met al het gemak aansturen. Om ook een goede beeldkwaliteit te hebben bij mijn filmpjes heb ik er destijds een Sony BDP-S350

De Klipsch F3 heeft me altijd goed kunnen bekoren en vooral als ik een filmpje zat te kijken. Jeetje wat een geluidsdruk hadden die speakers. Voor je gevoel werd je af en toe echt van de bank af geblazen. Maar ik wilde meer. Na enige zoektocht (omdat Klipsch van importeur was veranderd) heb ik bij mijn set een Klipsch SUB10 er bij gekocht. Deze set heb ik een lange tijd gehad maar na de kost van mij eerste zoon Rens in december 2010 kwam ik er achter dat zo'n grote set toch wel iets te veel ruimte in onze woonkamer in nam. Ik had samen met me vriendin besloten dat ik terug wilde naar stereo. Ik heb mijn hele Marantz set met speakers en al verkocht.

Toen was het tijd voor iets nieuws en ik was al een paar keer bij onze grote vrienden van Hobo hifi geweest om te luisteren naar een mooie PM versterker. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de PM7004 met een setje Dali Suite 2.5 speakers(die ze toevallig nog hadden staan). Deze set heb ik de laatste tijd uitgebreid met de UD5005 en via marktplaats van de week een ST6003 gekocht.

Deze set heb ik nu ruim 6 maanden staan en op een paar kleine tweaks na (speakers en interlinkkabels) heb ik niks meer veranderd sinds ik alles gekocht heb.

Wel heb ik vorige week op een rommelmarkt nog een mooie Sony PS1700 platen speler op de kop kunnen tikken dus ik ben weer helemaal back to basic en ik kan heerlijk van de muziek geniet op plaat en cd en soms stream ik ook nog wat flac's via mijn playon hd naar mijn PM.

Als laatste toevoeging op mijn set heb ik gisteren een Sonos ZP90 gehaald voor mijn muziek te streamen.

Hieronder de foto's van mijn oude situatie en de nieuwe situatie sinds de aanschaf van mijn Spectral Brick meubel

http://www.flickr.com/photos/mvveelen/6606064149/in/photostream
http://www.flickr.com/photos/mvveelen/6606064767/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/mvveelen/6606095685/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/mvveelen/6606095999/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/mvveelen/6606096369/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/mvveelen/6606097035/in/photostream/



WimPeu

Mooi verhaal...De zoveelste die van HT naar stereo gaat.

Geniet er van en....je weet het....

TTIWWP
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Deaddust

Foto's komen er aan..maar moet nog ff kijken hoe ik ze er bij zet.

jrm

Welkom met je set  :-D

Lekker leesbaar stuk!
Ook hier stereo...

Deaddust

Het duurde even maar heb dan nu eindelijk foto (het zijn dan wel linkje geworden) toevoegt :)

Mijn platenspeler zien jullie hier niet op terug omdat hij samen met mijn philips cd/dvd en jvc receiver op een andere kamer staan.

Daar kan ik lekker rustig mijn plaatjes draaien zonder dat er kleine vette kinder vingertjes aan komen :)

jowa

Welkom op het forum en hele mooie set zo  hello

Stadium III

Mooie en nette set veel plezier ermee !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Whisper.nl

Ziet er erg mooit uit  HB

Veel luister plezier gewenst.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Janver

Welkom op dit forum!

Een mooi upgrade verhaal en uiteindelijk een mooie set!

HB  HB  HB

Alles opgesloten in een mooie kast!

Sonos ZP90  :yes:
Hier kan uw reclame staan!

Marantz 81

Leuk verhaal van de historie

Mooie set hoor  :yes: ziet er strak uit allemaal ,veel plezier ervan  byebye

cz79

Mooie set, ziet er strak uit zo! pompom

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op september 09, 2011, 09:20:10
Mooi verhaal...De zoveelste die van HT naar stereo gaat.

Geniet er van en....je weet het....

TTIWWP
TTIWWP
:evil: byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

the limp man

Mooie set joh. Via Photobucket is het erg makkelijk om je foto's op dit forum te plaatsen.

Zoldar

Mooie set en erg mooi strak zo in die meubel. Geniet ervan  pompom pompom

Platen spelert kan ook onder stofkap :)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Deaddust

Bedankt voor al de complimenten. De tuner heeft alleen sinds gisteren plaats moeten maken voor mijn sonos en daarbij had ik wat ruimte nodig voor mijn beyerdynamics dt770 special edition die ik sinds dinsdag in huis heb.
Ben erg blij met het geluid maar zoals altijd op zoek naar beter dus vraag me af in hoevere een headphone amp hier nog veel nut heeft.

Ook speel ik nog steeds een beetje met me interlinks. Nu van de hul the name maar wil eigenlijk iets minder bas en wat breeder geluid. Iemand hiervoor nog tips?