De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jowa

Citaat van: Sax op september 13, 2011, 23:27:13
Ik zit er aan te denken om mijn B300 te vervangen door een B300xs. Weet jij of dit erg zinvol is? En zo ja weet je toevallig nog ergens een B300xs te koop? Ik kan hem zelf namelijk nergens vinden.

Is het zinvol om een oude B-300 door een oude B-300XS te vervangen? Wat voor luidsprekers heb je er achter hangen?
Ik weet niet wat je als voorversterker hebt, ander is het een idee om een B-150 geïntegreerde versterker te kopen die en de B-300 vervangt en je voorversterker. Dan heb je zo goed als de laatste techniek van Densen in huis en de eindtrap uit de B-300XS/320 en scheelt het weer een paar interlinks.

Tweede hands moet je geluk hebben om tegen een B-300XS aan te lopen, de afgelopen paar jaar maar een paar keer gezien op eBay.

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op september 14, 2011, 15:25:51
Staat wel goed hoor. Deze vraag gaat over een Densen versterker die Joost ook heeft.

Oke duidelijk.  :-)

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jowa

Hij is binnen!   pompom

Net uitgepakt, nu even laten acclimatiseren, koud uit de doos.
Wow, nog mooier dan ik dacht  :kwijl:
Wat een luxe afwerking en lekker zwaar.  :yes:
Vanmiddag maar de boel eens gaan verbouwen en deze in de kast zetten.

Even snel wat sneak preview foto's  :-D


Stadium III

Paaaaaaaareltje Joost zeer mooi !  pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

WoW Joost die ziet er strak uit.  :kwijl:

Veel - luister - plezier met je nieuwe aanwinst.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

joep



Ja er is al veel om te doen geweest die Black Pearl.

jowa

 :-D :schater: notworthy
stupid Zeker weten, maar nu lekker in huize jowa  pompom

xander32

Gefeli Joost, absoluut een mooie speler :yes:.
Maar waarom geen Densen cdp?


Sander.

jowa

Ik heb nu een Densen cdp, een B-410, waar ik zeer tevreden mee ben. Alleen wilde ik al heel lang graag een Marantz KI-Pearl speler.

De Marantz vind ik alleen al om te zien vele malen mooier. Daarnaast is deze qua sound ook een stuk beter.
Niet dat de Densen slecht is, alleen betaal je zo veel meer bij Densen om op hetzelfde niveau qua sound en uitrusting te komen.

Pas vanaf de B-4x0XS serie zit er een digitale ingang op. De Marantz schaal ik minsten op een B-420/440XS in.
Een B-420XS kost nu €2500, deze kom je tweede hands nog niet tegen.

Qua degelijkheid wint de Marantz zeker. Het loopwerk bij de Densen is een computer loopwerk, wel makkelijk te vervangen, maar de kwaliteit straalt daar niet van af.


xander32

Citaat van: jowa op december 27, 2011, 14:44:36
Ik heb nu een Densen cdp, een B-410, waar ik zeer tevreden mee ben. Alleen wilde ik al heel lang graag een Marantz KI-Pearl speler.

De Marantz vind ik alleen al om te zien vele malen mooier. Daarnaast is deze qua sound ook een stuk beter.
Niet dat de Densen slecht is, alleen betaal je zo veel meer bij Densen om op hetzelfde niveau qua sound en uitrusting te komen.

Pas vanaf de B-4x0XS serie zit er een digitale ingang op. De Marantz schaal ik minsten op een B-420/440XS in.
Een B-420XS kost nu €2500, deze kom je tweede hands nog niet tegen.

Qua degelijkheid wint de Marantz zeker. Het loopwerk bij de Densen is een computer loopwerk, wel makkelijk te vervangen, maar de kwaliteit straalt daar niet van af.
Ok, goed afgewogen dus, had dat bij jou ook niet anders verwacht :wink:. Wel alom verbazing betreft de Densen- (bouw) kwaliteit  :-o.

Sander.

jowa

Dit type loopwerken is zo'n vijf tot zes jaar geleden in zwang gekomen toen er geen goede cd-loopwerken meer te koop waren. O.a. Primare, Meridian en Densen zijn toen over gestapt op computer loopwerken.
Voordeel is dat deze zeer makkelijk zijn te vervangen, lage kosten en veel aanbod.
Nadeel is mindere kwaliteit en hogere jitter waarden. Dit is op te lossen met veel geheugen als buffer waarin de data eerst wordt ingelezen en een eigen goede klok tegen de DAC aanzetten. Doet o.a. Chord.

WimPeu

Prachtige speler Joost :kwijl:. Gefeliciteerd ermee.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Erg mooi Joost  :yes:

Veel plezier ervan  pompom

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *