set van Benders ( WimB )

Gestart door benders, augustus 07, 2016, 22:07:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

benders

dank u heren!!

vanavond even lekker liggen luisteren, heb oa de sacd Thriller van MJ gedraaid, jemig wat een detail in deze sacd, had bepaalde dingen nooit gehoord......

Oliver


benders

ff een kleine update:

TAC Dream buizenversterker verkocht............

nieuw opgenomen in de set deze week

Yaqin buizenbuffer SD-CD2 en hybride versterker (voortrap buizen, eind transistor) de Yaqin VK-2100, bevindingen tot nu toe erg positief alleen heeft de VK-2100 wat kuren bij het inschakelen maar dat komt ook wel weer goed :yes:

dat is het risico van gebruikt kopen via mp en laten versturen.....gaan we maar niet opnieuw doen :no:

de Yaqin CD2 buizenbuffer zit tussen de DV12S-2 en de SR14, de Yaqin hybride speelt nu samen met een Marantz CD17MK2 op de Opera's



filmpjes volgen byebye

pameijer

Mooi spul, dat Yaqin! Maar wat doet een buizenbuffer? Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

benders

#19
een buizenbuffer zou het "warme" buizen geluid moeten toevoegen.....maar zo ver wil ik niet gaan.

zonder een discussie te starten over het wel en niet hoorbaar zijn van zon buffer moet ik vaststellen dat er wel verschil in zit, klein verschil maar tis er wel!

heb naar mijn idee iets meer detail en het geluid klinkt wat "breder" dat idee had ik ook al bij de TAC buizen versterker t.o.v. de Marantz SR14.

nogmaals verschillen zijn klein maar aanwezig.

nu moet ik wel vermelden dat er in de SD-CD2 niet de originele buisjes meer zitten maar Philipsen......volgens sommigen kan dat het verschil maken.

gewoon een beetje uitproberen, bevalt het niet hup weer op mp :yes:




Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zep

Mooi die lampjes....en heel sfeervol ook in dezer dagen  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

NB

Ook al zulk mooi spul.  Eye & ear candy.
Blijft het evengoed nog jeuken?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

benders

#23
Ja mooi hè die lampies :kwijl:

Vandaag ff een lekker dagje vrij, dus vanmorgen de Yaqin om 08:00 aangeslingerd om ff lekker op temperatuur te komen......

Na een dag luisteren hoor je toch wel wat verschillen tussen de Yaqin VK-2100 en de Marantz SR-14.

De SR14 klinkt (gelukkig) veel verfijnder en dat mag natuurlijk ook wel mede door het enorme verschil in nieuwprijs.
De Marantz doet het erg goed met rustige muziek, denk aan Dire Straits/Mark Knopfler, blues enz....veel detail mooie open sound.

Maar de Yaqin doet het veel beter met bijv. Metallica, Dream Theater enz....tjonge wat een power!!

Denk dat ze beide maar hier blijven

xander32


benders

#25

Brutus

Is toch echt een mooi setje Wim!!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*


benders

Sorry voor het fluitje redface

Gaat automatisch......