PM80 MKii onderhoud?

Gestart door birrel, februari 20, 2021, 21:50:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

birrel

Hoi,

Ik ben al zeker 20 jaar in het bezit van een PM80 MKii. Deze verkeerd nagenoeg in nieuwstaat. In het kader, ik probeer eens wat anders heb ik de laatste 3 jaar een Denon PMA 1500ae gebruikt. Deze geeft nu problemen (geluid wordt spontaan zachter), zodat ik de Marantz er maar weer eens bij gepakt heb. Deze heeft nog nooit onderhoud gehad, en speelt zonder problemen. Toch heb ik wel het idee dat ik wat punch in het laag mis. Is het zinvol deze versterker toch eens preventief onder handen te nemen, en wie in de omgeving Arnhem / Nijmegen zou dit kunnen?

Ik kan overigens zelf ook aardig met een soldeerbout overweg, maar het ontbreekt mij aan de tijd. Eventueel zou ik ook even naar de Denon willen laten kijken, alhoewel ik hierbij het speakerrelais verdenk.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Henricus

Woonkamer: Marantz PM8000, Marantz CD8000 OSE, Marantz ST6000, KEF Q75, Akai GX95, Technics SL-D3 (Grado Gold), Hifidelio Pro 160, Beovision 7 met Beolab 7 en Beolab 11.

i2Paq

Citaat van: Henricus op april 06, 2021, 23:13:01
Audioservice Elst

Ik zou voor HAL9000 of SB_Marantz gaan, beide actief en zeer gerespecteerd op dit forum.

Ik denk dat je dan echt meer Bang for je buck hebt.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...