Bi-amp zin of onzin ?

Gestart door CBdicX, januari 07, 2012, 08:21:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

madevt

zin of onzin, dat moet je zelf maar uit testen. ik heb het wel gedaan. en ik vind het beter klinken.
Maar dit komt natuurlijk ook omdat de "blikken" beugeltjes van de speakers tussen de hoge en lage tonen is verdwenen. Probeer maar eens je speaker terminals te verbinden met een stukje speaker kabel ipv het meegeleverde beugeltje, dat scheelt al.

JohnWx

Citaat van: madevt op maart 29, 2012, 22:55:00
zin of onzin, dat moet je zelf maar uit testen. ik heb het wel gedaan. en ik vind het beter klinken.
Maar dit komt natuurlijk ook omdat de "blikken" beugeltjes van de speakers tussen de hoge en lage tonen is verdwenen. Probeer maar eens je speaker terminals te verbinden met een stukje speaker kabel ipv het meegeleverde beugeltje, dat scheelt al.

helpt het niet staat het ook nog is mooi  :wink:

de optie kan dus waarom niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Indien je een stukje speakerdraad niet mooi vind staan kun je op E-Bay vast wel een paar mooie jumpers op de kop tikken tegen € 10 a € 20 per vier.

voorbeeldje

http://www.ebay.co.uk/itm/QED-SILVER-ANNIVERSARY-XT-BI-WIRE-SPEAKER-JUMPER-CABLES-GOLD-PLATED-PLUGS-/320880807300?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=item4ab5fc8d84

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op april 02, 2012, 11:53:44
Indien je een stukje speakerdraad niet mooi vind staan kun je op E-Bay vast wel een paar mooie jumpers op de kop tikken tegen € 10 a € 20 per vier.

voorbeeldje

http://www.ebay.co.uk/itm/QED-SILVER-ANNIVERSARY-XT-BI-WIRE-SPEAKER-JUMPER-CABLES-GOLD-PLATED-PLUGS-/320880807300?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=item4ab5fc8d84

Groet Whisper

waarom geen Nordost  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Kiedoo

Citaat van: John Wx op maart 29, 2012, 23:26:13
helpt het niet staat het ook nog is mooi  :wink:

de optie kan dus waarom niet

Voor mij werk het prima. Geluid voor is i.i.g. wel iets beter geworden. :lol:
Marantz SR5006
A.C. Ryan Playon HD2
2x KEF IQ5
2x KEF IQ3
1x KEF IQ2c

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op april 02, 2012, 12:54:02
waarom geen Nordost  :-P

Ook goed. :-) (beetje duurder)

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

211

Citaat van: John Wx op januari 22, 2012, 15:36:10
Blijft alles uit 1 voeding trekken
Als die maar groot genoeg is voor het geheel...
Zolang je maar geniet....

Xplod

Citaat van: Kiedoo op april 02, 2012, 15:27:49
Voor mij werk het prima. Geluid voor is i.i.g. wel iets beter geworden. :lol:

stupid
Same here. Ik keer in ieder geval niet meer terug naar non bi-amp.
Het laag is er ook hier een pak mooier bij geworden, iets wat meteen hoorbaar was  :yes:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Citaat van: Xplod op april 03, 2012, 13:04:04
stupid
Same here. Ik keer in ieder geval niet meer terug naar non bi-amp.
Het laag is er ook hier een pak mooier bij geworden, iets wat meteen hoorbaar was  :yes:

dat komt door die RF7 dingen die stuur je nog met een walkman aan  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.