Bi-amp zin of onzin ?

Gestart door CBdicX, januari 07, 2012, 08:21:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

dan moet het toch wel duidelijk zijn als men het wil lezen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Heb die Wharfedales van mij "gebiamped".De Marantz pm 35 Anniversary edition verzorgd de lage en midden tonen en de Marantz pm 40 de hoge tonen.Was tot een paar weken geleden andersom.Of ik het verschil hoor tussen 1 of 2 versterkers? Nou volgens mij niet echt.Waarom dan bi ampen? Nou heel simpel omdat er anders 1 versterker werkeloos staat te koekeloeren is toch zonde.Met mijn bijna 42 jaar maakt het ook geen ruk meer uit en hoor het verschil toch niet omdat ik toch tegelijk met mijn andere 2 sets draai.Ga nu lekker nog een biertje drinken en dan slapen.Welterusten allemaal :zzz: :zzz:.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op januari 23, 2012, 01:50:02
Heb die Wharfedales van mij "gebiamped".De Marantz pm 35 Anniversary edition verzorgd de lage en midden tonen en de Marantz pm 40 de hoge tonen.Was tot een paar weken geleden andersom.Of ik het verschil hoor tussen 1 of 2 versterkers? Nou volgens mij niet echt.Waarom dan bi ampen? Nou heel simpel omdat er anders 1 versterker werkeloos staat te koekeloeren is toch zonde.Met mijn bijna 42 jaar maakt het ook geen ruk meer uit en hoor het verschil toch niet omdat ik toch tegelijk met mijn andere 2 sets draai.Ga nu lekker nog een biertje drinken en dan slapen.Welterusten allemaal :zzz: :zzz:.

een briljante motivatie  10+  maak je logo / avatar nou is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: mountainbiker op januari 23, 2012, 01:50:02
Heb die Wharfedales van mij "gebiamped".De Marantz pm 35 Anniversary edition verzorgd de lage en midden tonen en de Marantz pm 40 de hoge tonen.Was tot een paar weken geleden andersom.Of ik het verschil hoor tussen 1 of 2 versterkers? Nou volgens mij niet echt.Waarom dan bi ampen? Nou heel simpel omdat er anders 1 versterker werkeloos staat te koekeloeren is toch zonde.Met mijn bijna 42 jaar maakt het ook geen ruk meer uit en hoor het verschil toch niet omdat ik toch tegelijk met mijn andere 2 sets draai.Ga nu lekker nog een biertje drinken en dan slapen.Welterusten allemaal :zzz: :zzz:.

Ik ben 51 en leg het al af tegen mijn vrouw van 49  :wink:
Ik hoor al niet eens meer boven de 14.000, bedankt namens de discotheken uit de eind jaren 70 en begin 80, zonder dB limiters en beuken maar............

JohnWx

Citaat van: CBdicX op januari 23, 2012, 08:24:37
Citaat van: mountainbiker op januari 23, 2012, 01:50:02
Heb die Wharfedales van mij "gebiamped".De Marantz pm 35 Anniversary edition verzorgd de lage en midden tonen en de Marantz pm 40 de hoge tonen.Was tot een paar weken geleden andersom.Of ik het verschil hoor tussen 1 of 2 versterkers? Nou volgens mij niet echt.Waarom dan bi ampen? Nou heel simpel omdat er anders 1 versterker werkeloos staat te koekeloeren is toch zonde.Met mijn bijna 42 jaar maakt het ook geen ruk meer uit en hoor het verschil toch niet omdat ik toch tegelijk met mijn andere 2 sets draai.Ga nu lekker nog een biertje drinken en dan slapen.Welterusten allemaal :zzz: :zzz:.

Ik ben 51 en leg het al af tegen mijn vrouw van 49  :wink:
Ik hoor al niet eens meer boven de 14.000, bedankt namens de discotheken uit de eind jaren 70 en begin 80, zonder dB limiters en beuken maar............

Had je het willen missen die discotheken  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Citaat van: CBdicX op januari 23, 2012, 08:24:37
Ik ben 51 en leg het al af tegen mijn vrouw van 49  :wink:
Ik hoor al niet eens meer boven de 14.000, bedankt namens de discotheken uit de eind jaren 70 en begin 80, zonder dB limiters en beuken maar............

Zou een groot voordeel zijn als je vrouw haar stem boven de 14.000Hz uitkomt!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

John snapt de werking niet van meerkanaals versterkers ,geeft verder niets hoor  :angel:

Feit is dat je met een meerkanaals versterker kan bi-ampen ,en dat je daar meerdere voedingen voor nodig hebt is natuurlijk kul .........een 2 kanalen versterker heeft namelijk ook in 99% van de gevallen slechts 1 voeding ,het draait dan niet om de aantal voedingen maar om de capaciteit van de voeding ,en daarbij maakt het ook niet uit of het een torodial of een blokkern trafo is .

Overigs bevinden de wisselfilters zich in de luidsprekers en niet in een versterker  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Het is een topic met een hoog Viva gehalte geworden.
Hoop geouwehoer in de ruimte.....
:-D



TurboMarco

Dat bespeur ik in meerdere topics  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

als kanttekening: imho komt het toevoegen v/e actieve sub neer op bi-ampen
eigen versterking voor het sublaag (specifiek of aanvullend)
het te versterken spectrum kan bij HT ook nog eens heel precies vanuit de reciever bepaald worden

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Dat snapt die computer van jouw ja, bij mij is alleen de telefoon slimmer dan ik. :-D





still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

CBdicX

Citaat van: pameijer op januari 23, 2012, 10:56:57
Citaat van: CBdicX op januari 23, 2012, 08:24:37
Ik ben 51 en leg het al af tegen mijn vrouw van 49  :wink:
Ik hoor al niet eens meer boven de 14.000, bedankt namens de discotheken uit de eind jaren 70 en begin 80, zonder dB limiters en beuken maar............

Zou een groot voordeel zijn als je vrouw haar stem boven de 14.000Hz uitkomt!

Nee, helaas niet, haar stem zit rond de 80-90 Hz en ze wil altijd met het licht uit naar bed......
Zou dat iets betekenen...... LOL  :-D

still life

Citaat van: CBdicX op januari 23, 2012, 14:18:53haar stem zit rond de 80-90 Hz en ze wil altijd met het licht uit naar bed......
Zou dat iets betekenen...... LOL  :-D

:-D

alle mannen worden weer kinds.. wijven transformeren gaandeweg in mannen
(met snor) broek is optioneel, ne tettezak is obligaat..

clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: Marco op januari 23, 2012, 11:13:56
John snapt de werking niet van meerkanaals versterkers ,geeft verder niets hoor  :angel:

Feit is dat je met een meerkanaals versterker kan bi-ampen ,en dat je daar meerdere voedingen voor nodig hebt is natuurlijk kul .........een 2 kanalen versterker heeft namelijk ook in 99% van de gevallen slechts 1 voeding ,het draait dan niet om de aantal voedingen maar om de capaciteit van de voeding ,en daarbij maakt het ook niet uit of het een torodial of een blokkern trafo is .

Overigs bevinden de wisselfilters zich in de luidsprekers en niet in een versterker  :wink:

Ik snap de werking wel hoor en dat jij het naar jouw toe interpreteert is prima voor mij Marco

Ik heb het idee dat als alles vol staat te spelen dat er iets op inkakken staat bij een receiver en vooral de wat goedkopere receivers waar die functie op zit

Maar dit is allemaal mijn idee en beleving

En kul ? ze word het her en der beschreven door de "kenners" dan zullen die het allemaal wel fout hebben Marco toch

Blij dat het is opgelost het biamp "mystery"



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.