PM350 en EQ10

Gestart door i2Paq, juli 06, 2011, 21:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i2Paq

Ik heb een PM350 (speelt de sterren van de hemel op dit moment) en kan aan een EQ10 komen, kunnen deze op elkaar worden aangesloten?

Ik heb Google geraadpleegd maar die geeft niets prijs.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 :yes: hello  Ook namens mij, van harte welkom en veel plezier hier. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

#3
Bedankt voor de reacties  :-)

Mooi, dan gaan we hem morgen of zo maar eens ophalen.

De PM350 was van mijn vader, heeft 8 jaar op de zolder gestaan en nu tijdelijk als versterker in de woonkamer tot mijn PM6003, CD6003 en Hepta Street's klaar zijn om de dienst over te nemen.

De PM350, EQ10 en een Marantz CD-speler (weet niet precies wel type het is) gaan dan samen met 2 Hepta Mini Lux in mijn kantoor.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juli 06, 2011, 22:42:52
Bedankt voor de reacties  :-)

Mooi, dan gaan we hem morgen of zo maar eens ophalen.

De PM350 was van mijn vader, heeft 8 jaar op de zolder gestaan en nu tijdelijk als versterker in de woonkamer tot mijn PM6003, CD6003 en Hepta Street's klaar zijn om de dienst over te nemen.

De PM350, EQ10 en een Marantz CD-speler (weet niet precies wel type het is) gaan dan samen met 2 Hepta Mini Lux in mijn kantoor.

leuk hoor


heb ook nog een tijdje Hepta's gehad type Facet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Ik zou niet de EQ's op elkaar aansluiten.
Marantz heeft in die tijd best goede Equalizers gemaakt EQ 10 20 300 350.
Zelfs in eind jaren 80 begin 90 nog!.

Leuke versterker die Pm!  heb die ook gehad klinken bijzonder goed.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Ik heb de EQ 10 niet meegenomen, hij was erg beschadigd en zou de PM350 alleen maar te-niet doen.

Voor het geluid was hij niet nodig, het was meer de heb  :-D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juli 07, 2011, 16:20:43
Ik heb de EQ 10 niet meegenomen, hij was erg beschadigd en zou de PM350 alleen maar te-niet doen.

Voor het geluid was hij niet nodig, het was meer de heb  :-D


dan juist meenemen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Citaat van: jwx op juli 07, 2011, 19:42:05

dan juist meenemen  :-D

Haha, leek mij niet verstandig.

Heb net al een "godsvermogen" uitgegeven aan een nieuwe set, opknapbeurt van mijn 4 Hepta's + het nodige aan kabels, stekkers etc.
Mevrouw i2Paq moeten we wel te vriend houden  :schater:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juli 08, 2011, 16:23:36
Citaat van: jwx op juli 07, 2011, 19:42:05

dan juist meenemen  :-D

Haha, leek mij niet verstandig.

Heb net al een "godsvermogen" uitgegeven aan een nieuwe set, opknapbeurt van mijn 4 Hepta's + het nodige aan kabels, stekkers etc.
Mevrouw i2Paq moeten we wel te vriend houden  :schater:

heb je een goed punt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Don Logan

Ik ken het model pm350 helemaal niet en ben benieuwd hoe het zal klinken.Ziet er een beetje jaren tachtig uit als ik heel eerlijk moet zijn.

i2Paq

Zo, vandaag de 4x Street Gold opgehaald in Wormer bij Hepta zelf.

Even lekker zitten draaien daar op een prachtige buizenversterker a > 10.000  :kwijl:

Ik had zelf diverse cd's meegenomen en Chris had er natuurlijk een hele berg van hem zelf. Het werd mij nu pas duidelijk welke cd's/muziek enorm vlak klinkt en welke je kamer echt fantastisch vult. Wat zijn de Streets toch een heerlijke speakers!

Zowel Chris al mijzelf zijn erg te spreken over het eindresultaat. De Streets zijn omgebouwd naar 8 ohm, nieuwe tweeters, filters, compleet gespoten en nieuwe doek.
Ze staan op Soundcare SuperSpikes.
Het geluid is helder, vol en strak.

Thuisgekomen moesten ze, helaas, aan de PM350 omdat ik de PM7004 nog niet heb, ik was bang dat het enorm tegen zou vallen  :|
Niets is minder waar en 2 Streets spelen nu mijn favoriete muziek vanaf mijn Twonky Mediaserver.

Kan niet wachten op de PM7004 en als het meezit ook de NA7004  :-D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juli 15, 2011, 20:13:35
Zo, vandaag de 4x Street Gold opgehaald in Wormer bij Hepta zelf.

Even lekker zitten draaien daar op een prachtige buizenversterker a > 10.000  :kwijl:

Ik had zelf diverse cd's meegenomen en Chris had er natuurlijk een hele berg van hem zelf. Het werd mij nu pas duidelijk welke cd's/muziek enorm vlak klinkt en welke je kamer echt fantastisch vult. Wat zijn de Streets toch een heerlijke speakers!

Zowel Chris al mijzelf zijn erg te spreken over het eindresultaat. De Streets zijn omgebouwd naar 8 ohm, nieuwe tweeters, filters, compleet gespoten en nieuwe doek.
Ze staan op Soundcare SuperSpikes.
Het geluid is helder, vol en strak.

Thuisgekomen moesten ze, helaas, aan de PM350 omdat ik de PM7004 nog niet heb, ik was bang dat het enorm tegen zou vallen  :|
Niets is minder waar en 2 Streets spelen nu mijn favoriete muziek vanaf mijn Twonky Mediaserver.

Kan niet wachten op de PM7004 en als het meezit ook de NA7004  :-D

je had ze nog niet maar wel in je profiel neer gezet

:-D

speakers maken een groot verschil
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Citaat van: jwx op juli 15, 2011, 22:36:21
je had ze nog niet maar wel in je profiel neer gezet

:-D

speakers maken een groot verschil

Jawel hoor, heb ze al sinds 1992  :kwijl:

Eerste eigenaar en toen nieuw gekocht.

Ze stonden de afgelopen 8 jaar bij mijn ex, en daar waren ze cosmetisch mishandeld.
Eerst bij Hepta laten checken hoe de technische staat was, die was goed.

Daar zijn ze uit elkaar gehaald, ik heb zelf een meubelspuiter gevonden die ze RAL8022 heeft gespoten.
Vorige week terug naar Hepta, ombouw van 4 ohm naar 8 ohm en vandaag dus opgehaald.

Blij dat ze weer thuis zijn, de hele avond genoten van 2 stuks die speelden als van ouds, of eigenlijk beter  :wink:

Compliment voor Chris van Hepta, hij is echt de lengte en breedte in gegaan om deze 4 Streets über te maken  notworthy
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juli 15, 2011, 23:44:25
Citaat van: jwx op juli 15, 2011, 22:36:21
je had ze nog niet maar wel in je profiel neer gezet

:-D

speakers maken een groot verschil

Jawel hoor, heb ze al sinds 1992  :kwijl:

Eerste eigenaar en toen nieuw gekocht.

Ze stonden de afgelopen 8 jaar bij mijn ex, en daar waren ze cosmetisch mishandeld.
Eerst bij Hepta laten checken hoe de technische staat was, die was goed.

Daar zijn ze uit elkaar gehaald, ik heb zelf een meubelspuiter gevonden die ze RAL8022 heeft gespoten.
Vorige week terug naar Hepta, ombouw van 4 ohm naar 8 ohm en vandaag dus opgehaald.

Blij dat ze weer thuis zijn, de hele avond genoten van 2 stuks die speelden als van ouds, of eigenlijk beter  :wink:

Compliment voor Chris van Hepta, hij is echt de lengte en breedte in gegaan om deze 4 Streets über te maken  notworthy

aardig kerel Chris gewoon normaal simpel recht door zee
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.