Nieuw: Slimline Receiver NR1501!!!

Gestart door Jeroen, juli 28, 2009, 11:15:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

Zojuist op hifi.nl gelezen, er is een nieuwe receiver uitgekomen. http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Product&cont=eu&bus=hf&prod_id=3827&series=comp&type=avr
Qua specs. ziet het er wel goed uit alleen wel beperkt in het vermogen.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

gerard

Leuk ding om een HT setje mee te maken, naast een stereo set :-)
Prijs al bekend?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HAL9000

Ik hoop, dat het geen bagger is.

Vind het een erg leuk ding.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

scanspeakman

Hier een link naar het stukje op hifi.nl

http://www.hifi.nl/nieuws/40944/Marantz_slimline_NR1501_AV-receiver.html

Op zich niet zo'n interessant stukje ware het niet dat er ook staat dat deze receiver "een perfecte partner bij de komende blu-ray spelers". Kijk.........dat vind ik veel interessanter. Blijkbaar zit daar nog het één en ander in de pijplijn voor de komende maanden. Niet geheel onverwacht maar toch....

Scanspeakman

Stadium III

Ik heb ff doorgelezen en moet zeggen een zeer leuke reciever !

Jammer dat er geen pre out opzit voor eventueel eind versterking op aan te sluiten,de reciever heeft verder alles aan boord en aangezien zijn formaat zou het een mooie VV zijn geweest
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Mooi ding i.c.m. monitoren met een hoge gevoeligheid of een sattelietset.

Sander.

audiofreak1

Heb hem al in de winkel staan. Zwaar apparaat met goede looks. Vandaag de 1e verkocht. Menu is erg eenvoudig te bedienen. 4 HDMI in 1 HDMI uit. Prijs 499 euro. Perfect voor diegene die een kapotte dolby (set) receiver hebben van een commercieel merk om een compacte receiver er voor terug te zetten die wel lekker lang meegaat.
Super van Marantz. Dit gaat een toppertje worden. HB
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

bertheeren

Er zit wel een adder onder het gras bij dit apparaat!
Die 50 watt is piekvermogen per kanaal! het toestel gebruikt max 250 watt. Ingeval dit apparaat klasse AB is zal je voor 5 kanalen ongeveer: 250/5*0,60 = 30 watt overhouden!

audiofreak1

Maar dan wel 30 echte watts gemeten over het hele frequentiegebied.
Iedere HDMI ingang is overigens te hernoemen en heeft lipsyncfunctie. Dit kwam je voorheen alleen tegen bij de SR5003 van 749,=. Tevens kun je iedere bron "upscalen" naar HDMI. Ondertussen even gespeeld met het apparaat en ben erg enthousiast geworden. Wil je meer vermogen ga dan voor de SR familie. Dit is een ideale receiver voor eenvoudige home-cinema liefhebbers en geen freaks. Prijs-kwaliteit 100%.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

joep

Hi audiofreak1 ik mis jouw beschrijving van jouw eigen set.

bertheeren

@audiofreak1
Zolang je een subwoofer gebruikt lijkt is de 30 watt zeker genoeg.
De 5003 is overegens al voor 470 euro te krijgen! Altijd met marantz, die kun je voor een mooie korting kopen als ze uitlopend zijn.

audiofreak1

Citaat van: joep op augustus 08, 2009, 21:16:07
Hi audiofreak1 ik mis jouw beschrijving van jouw eigen set.

Het ging hier toch om de nr1501 en niet mijn set. Ook daar ben ik super tevreden over maar de nr1501 heeft wel indruk gemaakt. Qua set liggen we niet ver uitelkaar.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable