Winkel ellende!!

Gestart door WimPeu, maart 07, 2009, 09:49:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jantje

Citaat van: bertheeren op maart 15, 2009, 19:29:12
Ik ben een half jaar terug in een hifi winkel geweest, en vroeg of ze marantz/onkyo ect. verkochten. Kwam hij met het verhaal hoe vreselijk slecht marantz versterkers wel niet zijn. Voeding zou hopeloos instorten, dynamiek loos klinken enzovoort. Kraakte gewoon alles af wat hij niet verkoopt. Misschien niet heel raar(is en blijft een verkoper) maar had toch wel een beetje ongepast bij deze heel netjes ogende hifi-zaak.

Lol, klinkt als een verbitterde verkoper die het jammer vindt dat hij Marantz niet in zijn merkenpakket heeft.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Mister Floyd

Ik heb ook een hele geschiedenis achter de rug bij de koop en levering van mijn set bij Hobo Hifi. De door mij uitgekozen Focal JMlab Cobalt 'S' Signature serie ging in begin 2006 in de uitverkoop, mijn geluk. :-D We vonden de donkere echte kersen kleur prachtig en het geluid was fantastisch. HB Maar toen begon het gedonder, de gewenste maten konden ze niet meer kompleet leveren, dus of we ons ook konden vinden in de Classic uitvoering die niet in de aanbieding was, maar die we dan voor dezelfde prijs konden kopen. :? We besloten voor deze uitvoering te gaan en de deal werd beklonken met diverse Marantz apparatuur; PM7001, DV7600 en SR4600.
Toen ze uiteindelijk de complete set kwamen leveren, bleek dat de centre speaker in zwart werd geleverd :no: en niet in dezelfde kersen kleur, want die waren uitverkocht. :| Wij gingen hier natuurlijk niet mee akkoord nonono en er werd gespeurd naar de juiste centre speaker bij de diverse HoboHifi vestigingen. Uiteindelijk werd er een gevonden, die had natuurlijk wel gedraaid, maar zag er nog goed uit dus namen we die. Als compensatie kregen we van Hobo de Oehlbach Bluemagic 5.1 kabel en een Beyerdynamic DT531 Hoofdtelefoon. :yes: Na enige tijd met de set te hebben gedraaid, bleek dat de DV7600 af en toe hikte, SACD's niet las en plots stilstond. frusty Het apparaat ging dus terug naar de importeur en die heeft er een nieuwe laser-unit ingezet. Dezelfde problemen bleven zich voor doen en na de machine zo'n 3 à 4x ter reparatie te hebben aangeboden kreeg ik eerst een DV7001 te leen en daarna mocht ik hem houden, waarbij ik ook weer 2 jaar garantie kreeg. pompom Sindsdien heb ik geen blijvende problemen meer gehad. Al met al ben ik toch heel tevreden met de service van Marantz en vooral Hobo Hifi, die er alles aan doen om een tevreden klant te krijgen. hello
Marantz UD7007
Marantz PM7001
Marantz SR5011
2x Focal-JMlab Cobalt "S" 826 classic
2x Focal-JMlab Cobalt "S" 806 classic
Focal-JMlab Cobalt "S" CC800 classic
Samsung LE40A786R2F LCDTV SmartLED
Cisco 8455DVB
Humax IRHD5000C

HiFi gek

Klote zeg , maar Hobo Hifi treft geen blaam .


Groeten  EDWIN  B

Lapti

Citaat van: HiFi gek op maart 23, 2009, 17:53:31
Klote zeg , maar Hobo Hifi treft geen blaam .


Groeten  EDWIN  B

Weet niet of ik het daar mee eens ben, vind het toch wel aardig wat geneuzel waar veel tijd overheen gaat als ik dat verhaal zo lees
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Maurice

Citaat van: Lapti op maart 23, 2009, 19:54:47
Weet niet of ik het daar mee eens ben, vind het toch wel aardig wat geneuzel waar veel tijd overheen gaat als ik dat verhaal zo lees
Ben het er wel mee eens dat Hobo het toch netjes afgehandeld heeft hoor ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Lapti

Citaat van: Maurice op maart 23, 2009, 22:51:59
Ben het er wel mee eens dat Hobo het toch netjes afgehandeld heeft hoor ;)

jawel dat wel, maar kan zijn dat ze zelf ook voor een aantal van de problemen gezorgd hebben, lijkt me dan niet meer dan netjes dat ze dat weer netjes oplossen dan  clown1
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

HiFi gek

Wat betreft Hobo hifi .

Het uitgebreide stuk wat ik heb geschreven op pagina 1 over de aankoop van mijn Focal boxen , dat komt puur en alleen op het konto van de importeur .
Hobo Hifi kon hier in mijn geval echt niets aan doen , lees het verhaal van mij nog maar eens terug .


Groeten  EDWIN  B

Lapti

nee, maar dat kon ik 123 niet uit het verhaal van mister floyd halen

Goed maakt ook niet uit verder :) ik weet ook niet of hobo-hifi blaam treft, heb er gewoon niet zo een goed gevoel bij, thats all  :-)
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Maurice

Citaat van: Lapti op maart 24, 2009, 11:25:30
jawel dat wel, maar kan zijn dat ze zelf ook voor een aantal van de problemen gezorgd hebben, lijkt me dan niet meer dan netjes dat ze dat weer netjes oplossen dan  clown1
Je leert service van een bedrijf pas kennen als je een probleem hebt waarvoor zij aansprakelijk zijn en die dus moeten oplossen. Dan kun je het koren van het kaf scheiden.
Fouten maken kan iedereen, oplossen van de fouten echter niet. Velen maken de fout om dit af te schuiven naar een ander.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Jeroen

Ik heb zo'n +/- 15 jaar geleden speakers gekocht bij Stassen en heb een keer de tweeters opgeblazen en deze terug gestuurd naar Stassen. Nu was dit mijn eigen schuld natuurlijk (Zouden ze eigenlijk geen garantie op moeten geven) maar werd door de TD gemaakt en heb ze daar weer geluisterd of het probleem was opgelost, wat bleek nu hadden ze + en - verkeerd aangesloten op de tweeter (van 1 luidspreker) en de verkoper deed net of hij niks hoorde gelukkig was er een vriend van mij bij en zei dat hij dat ook hoorde toen ging de verkoper ook twijfelen en heeft ze weer naar de TD gebracht om ze na laten kijken. Daarna was het goed en heb voor de moeite 2 cassette bandjes gekregen (ja is een aantal jaren geleden) :? :? :?.


Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

j o r r i t


JohnWx

Citaat van: Maurice op maart 24, 2009, 22:16:09
Je leert service van een bedrijf pas kennen als je een probleem hebt waarvoor zij aansprakelijk zijn en die dus moeten oplossen. Dan kun je het koren van het kaf scheiden.
Fouten maken kan iedereen, oplossen van de fouten echter niet. Velen maken de fout om dit af te schuiven naar een ander.

Klopt met fouten of problemen krijg je nieuwe klanten mits je het goed oplost en dutft te investeren
Dus als een klant een probleem heeft heb je juist de mogelijkheid om de klant voor de rest van je leven aan je te binden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: Jeroen op april 16, 2009, 22:18:31
Ik heb zo'n +/- 15 jaar geleden speakers gekocht bij Stassen en heb een keer de tweeters opgeblazen en deze terug gestuurd naar Stassen. Nu was dit mijn eigen schuld natuurlijk (Zouden ze eigenlijk geen garantie op moeten geven) maar werd door de TD gemaakt en heb ze daar weer geluisterd of het probleem was opgelost, wat bleek nu hadden ze + en - verkeerd aangesloten op de tweeter (van 1 luidspreker) en de verkoper deed net of hij niks hoorde gelukkig was er een vriend van mij bij en zei dat hij dat ook hoorde toen ging de verkoper ook twijfelen en heeft ze weer naar de TD gebracht om ze na laten kijken. Daarna was het goed en heb voor de moeite 2 cassette bandjes gekregen (ja is een aantal jaren geleden) :? :? :?.


Gr. Jeroen


Een tweeter uit fase aansluiten kan totaal geen kwaad.
Soms wordt dit ook vanuit de fabriek toegepast.

Kun je nagaan......... clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Nog een voorbeeld van winkel ellende.
Koop een tijdje terug een complete nwe sat.ontvanger, na  +/- 1.5 maand doet deze niks meer.
Tenminste,.......start wel op maar geen klok / menu etc.
Ding retour gebracht en is ter reparatie aangeboden bij de leverancier.
Na 4 weken nog geen bericht, blijkt deze sat.ontvanger zonder kopie aankoopbon aangeboden te zijn dus volgens de leverancier geen garantie.
Kan dus nog minimaal 3 weken duren, daar niet mee akkoord gegaan heb de winkel hier voor aansprakelijk gesteld en heb nu m,n geld retour. :wink:
Naar de schotel / lnb / coaxkabel en bevestingsmateriaal hebben ze niet gevraagd dus de schotel hangt nog aan het balkon. :-D

Hoe bedoel je "kennis" van zaken.  :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

Paul

Inderdaad belachelijk .


Groeten  EDWIN  B