De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Bluetooth speakertje.... [emoji1787][emoji1787]

Marvin

Heeft ook een totaal andere klank, goed te horen met stemmen
Maar daar komt binnenkort wat anders voor in de plaats, gewoon weer een dikke DC.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Wieltjes onder de subs ga ik verwijderen, komt het net even netter te staan.

Het zijn opeens ook voor mij weer ontzettend grote indrukwekkende luidsprekers, nu ze los in de ruimte zweven.
[emoji16]

Marvin

Deezer opgezegd en nu Tidal eens proberen.
App werkt in ieder geval veel sneller, straks thuis maar eens koppelen aan die Bluetooth speakers.

Marvin



Weinig nieuws, dus gewoon maar weer een foto... [emoji16]

Nostra

Gezellige boel daar!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Ja, kerst hè.... [emoji3060][emoji268][emoji319][emoji319]
Lekker een techno setje op achtergrond.

Marvin







De eerste kleine stap gezet richting Atmos..
Perfect vierkante plaatjes om tegen het plafond te schroeven.
Heb m'n kabels al liggen, kabel plan bedacht..
Denk dat je er niet veel van gaat zien, die kabels dan.
Die doos eieren aan het plafond zal ik vast enige tijd aan moeten wennen, en niet alleen ik, gok ik zo...

Ben er alleen nog niet uit of ik nu 2 of 4 van die eitjes moet ophangen.
Ook waar ze nu exact moeten komen, specifiek in mijn ruimte, ben ik nog aan het overdenken.
Mijn surround speakers van de 5.1 hangen achter mij, en ze hangen aan het plafond.

Wat voegt dat achter uiteindelijk toe, zo groot is het hier nu ook weer niet namelijk...


Marvin





Fase 2. 
Valt vooralsnog niet echt op, maar die Kef eitjes moeten er nog aan natuurlijk.
Dat wordt fase 3, denk morgen.
Ligt een beetje aan hoe ik m'n nachtdienst uit kom, ik wordt ouder.

Fase 4 is natuurlijk het inmeten.

Dat vind ik dan weer jammer, ik heb momenteel een hele strakke weergave.
Gelukkig heb ik de mogelijkheid om het eerst te verpesten op een andere luidspreker pre-set.

Voorn

Leuk project! Kef eitjes kan ik alleen maar positief over zijn,bij mij hangen er 4.
Zelf heb ik ze in de hoeken hangen als heights, ik begreep dat er een specifieke atmos opstelling is, maar goed doordat jouw rears al hoog hangen zou ik alleen twee eitjes recht boven je fronts ophangen.

Succes er mee, mij benieuwen!

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Marvin

Ik ben voor deze configuratie gegaan, inderdaad met 2 eitjes.




5.1.2 Overhead
Maar dan eigenlijk 5.2.2
Want er staan 2 subs op de LFE.
En momenteel zelf een derde enkel voor de fronts...
Bedoel,
die sub stond toch maar in de weg...
Nu staat er een plantje op. [emoji16]

Ik ben zeer benieuwd wat het extra doet, hoop niet dat het een hoop gedoe voor niks was. 

RHK

Ik vind sowieso dat je lekker bezig bent met die spullen voor lekker geluid. Toch  een hele onderneming met die plafondspeakers en afstellen en zo. Prachtig  hoor.  Ik begin er niet aan, WAF gegeven hier is daar niet voor te porren.
Ik heb ook voldoende herrie met 2 subs en 4 grote vloerstaanders en een niet misselijke center. Ik denk dat het bij mij wat teveel van het goede wordt naast de geluidsbubbel die ik nu al mn huiskamer in pomp. Mij benieuwen hoe jij het gaat ervaren. Wat je nu al hebt spelen is ook niet mis. Misschien ben ik wat te behoudend met mn 5.2 opstelling, maar ok. Maar misschien zeg jij wel, ik had het eerder moeten doen. Succes met het afbouwen er van!   :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

#1709
Ik heb hier ook wel tegenop gezien, maar nu er zo'n nieuwe versterker staat kriebelt het toch al een jaartje.
Ik probeer m'n audio ziekte al jaren te kalmeren, je kan je helemaal gek laten maken op forums.
Dus ik heb me beperkt tot het hoog nodige, andere beamer, nieuwe versterker, dj-set (lekker hoog nodig ook) [emoji16]

Ik wilde voor dit Atmos gedoe ook niet overdrijven, maar het toch degelijk aanpakken.
Ook kosten technisch een beetje beheersbaar houden.
Dus toen moest ik opeens aan die eitjes denken.

Die Kef set heeft me €110 gekost, 5 eitjes en een goed functionerende subwoofer.
Dat is leuk upgraden...

Daar komt bij dat mijn vriendin het ook allemaal wel vet vindt, en ik houd van netjes.

Met de feestdagen vroeg iemand me nog of het allemaal met Bluetooth werkte...
Dat zegt genoeg over hoeveel draden je hier niet ziet.