De vintage set van Paul

Gestart door Paul, februari 01, 2009, 13:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: John Wx op juli 08, 2012, 19:35:59
Mooie pre's



o ja

Wel de pc met een goede netwerk kabel verbinden voor het geluid

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121746.0


Wel effe koffie zetten  :yes:
Jouw pc doet het op een cat 5 utp kabel ook goed.
Allemaal shit dat geblaat, ik bemoei me er niet meer mee.   :-)
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

M,n meest simpele buizen pre maar weer eens aangesloten, geen toonregeling, relais schakelingen etc en de Denon herkende geen cd,s meer en doet het ook weer.





Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Omdat alles toch het zelfde doet wat het moet doen maar weer een andere setup gemaakt.
De 1060 dit keer als pre voor de buisjes en de CD104 draait ook weer z,n rondjes en blijft het ook maar doen.



Voor de rest binnenkort wat opruimen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Verder in de 2e set ook wat veranderd.
Ditmaal de SR930 vintage reciever weer aangesloten, aangeschaft via ebay.de een model wat je hier niet vaak ziet.
Is als defect gekocht, na inschakelen gelijk in protect.
SB_Marantz heeft deze onder handen genomen en werkt weer 100%, genoeg vermogen om de buurt er uit te spelen op de Klipsch dacht ruim 110watt per kanaal @8 ohm.

De foto,s







Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

 stupid
Paul, dat rack is toch zeker ook vintage? :wink: :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

gerard

Weer een heel ander model, strak en hoekig, jaren 80?

Met die LED vu meters en ingebouwde equalizer een nette oude strakke bak, mooi hoor  :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

rexp

WAt een fantastic ding, die receiver. Voor een liefhebber van knoppen en schuifjes is dit het toppunt.

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 12, 2012, 18:18:20
stupid
Paul, dat rack is toch zeker ook vintage? :wink: :-D
Was een gift van Wilfred, geen idee het staat op spikes dus geen ding uit de weekly folder.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Hoewel veel leden hier nog volop met hun set bezig zijn ben ik er een beetje klaar mee, de nieuwe meuk kan mij niet bekoren maar vintage des te meer met een voorkeur uit het buizen tijdperk.
De buizen pre heeft wat nukken wat ik op een ander niet te noemen forum kenbaar had gemaakt, techneuten noemde dat ringende buizen je kan het opschrijven als een hoge pieptoon welke op de Klipsch luidsprekers vrij irritant klonken.
Heb de buizen pre aan de kant gezet en definitief vervangen door de 1060 die nu enkel als pre z,n werk doet.
Jon had ook al aangegeven dat er in de voeding onderdelen aan vervanging toe waren wellicht dat dit de oorzaak is hoewel versleten buizen hier ook het probleem kunnen zijn.

Hier wat foto,s in zwart / wit wat een andere hobby van mij is















Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

lo

Mooie reportage van mooie spullekes.. notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bramdg

waw erg knap !  pompom

mooie foto's zeker zo in zwart wit  :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Paul

Klein maar fijn en in nieuwstaat.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

 :kwijl:

Dat ziet er heel mooi uit Paul !
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op oktober 21, 2012, 12:12:30
:kwijl:

Dat ziet er heel mooi uit Paul !
Was de voorloper van Marantz als ik het goed heb ?
Heb meer van dat vintage setjes, moet nog een manier verzinnen om het een vaste opstelling te geven maar de ruimte is beperkt.  :|
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Rob46

Paul.......kan niet anders schrijven dat ook jij met al die mooie vintage componenten het merk Marantz, dit forum en al haar liefhebbers doet  :kwijl: :kwijl: :kwijl:

Chapeau! Driemaal  HB HB HB