Marantz ZR-6001 speaker setup probleem

Gestart door Diane, juli 25, 2008, 21:48:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diane

Dmeerpa, aangezien jij ook een DV7001 hebt, even het volgende:

Klopt het dat je progressive scan niet aan kan zetten in het menu als de speler via HDMI is aangesloten? Hier blijft de optie in het menu uitgegrijsd......

dmeerpa

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

ja klopt
hdmi en component gaan niet samen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Diane

De speler is niet aangesloten via component, maar is dat de enige manier om progressive scan te activeren?  :?

Is het beeld daarmee beter dan via HDMI?

Stadium III

Idd dat is de enigste manier

En hdmi blijft voorkeur houden is beter als component
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

 :?

IK heb mijn DV7001 enkel via HDMI aangesloten en ik kan Progressief AAN en UIT zetten.
Je kan dit echter enkel gebruiken als je TV progressieve scan ondersteunt.

Ja kan zowel RGB als YCbCr over HDMI versturen. Echter ik vind wel geen menu optie hiervoor op de DV7001. 
http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface
HDMI can encode the video in xvYCC 4:4:4 (8–16 bits per component), sRGB 4:4:4 (8–16 bits per component), YCbCr 4:4:4 (8–16 bits per component), or YCbCr 4:2:2 (8-12 bits per component).

Zodra ik component op RGB zet is de menu progressive scan optie grijs.

De echte reden om 2 mogelijkheden (RGB en YCbCr) te hebben is voor de projectie TV's. for projection TVs. De meeste weergave toestellen hebben yCbCr als voorkeur, projectoren, door de manier waarop hun kleurwiel/gekleurde CRTs werken beter via het RGB systeem.

Dit is weer een voorbeeld van hoe (slecht) de handleidingen niet zijn. Deze toestellen hebben een hele reeks opties, maar de uitleg is te onvolledig.

Zo lees ik "Zorg ervoor dat u dit DVD-systeem heeft aangesloten op een progressive-scan TV met YCbCr-aansluiting (zie blz.9)" Op blz 9 staat het woord YCbCr nergens vermeld...

Wel een voetnoot dat je bij een progressive-scan TV via component de progrssive-instelling aan moet zetten.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Diane

Citaat van: dmeerpa op augustus 16, 2008, 10:27:16
Zodra ik component op RGB zet is de menu progressive scan optie grijs.


Ah, dat was het. clown1

Wel raar dat het alleen actief kan worden via component....

Stadium III

Je hebt het alleen maar met component nodig  pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4