Marantz pm78 is dat wat?

Gestart door carbest, juli 18, 2008, 22:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

carbest

Beste lezers,

Twee weken heb ik de topic gestart met het dilemma voor het vervangen van mijn Marantz PM43 of mijn B&O luidsprekers. De uitslag was eigenlijk onbeslist. Wel werd de opmerking gemaakt dat de PM43 opzijn tenen moet lopen. Dat idee had ik ook een beetje

Nu ben ik een beetje aan het surfen geweest op marktplaats en heb ik geboden op een Marantz PM78 met, wat de adverteerder trots meld, kwaliteits luidsprekerkabels. Voor een bedrag van 125, - euro kan ik de eigenaar worden. Ansich niet veel geld voor een versterker dunkt mij. Maar hoe zit deze kwalikatief in elkaar en zijn er speciale punten waar ik op moet letten? Ik begrijp natuurlijk ook dat voor dit bedrag je geen inverstering doet voor de komende 10 jaar. Maar hij moet toch wel even mee kunnen.

Ik wil in eerste instantie een zwaardere versterker en daar tzt andere, betere luidspreker bij uitzoeken. Als ik het andersom zal doen dan is de kans groter dat ik tegen de beperkingen van de PM 43 aanloop.  En dus alsnog voor een andere versterker zal "moeten" shoppen. Wat verder meespeelt is dat ik vind dat de B&O S80 een mooi design hebben. Je kijkt er toch tegenaan. En als het geluid niet tegen valt dan is de aanschaf van een andere versterker te rechtvaardigen.

Maar het voornaamste waar ik benieuwd naar ben is de ervaringen met de PM78. Veel probleem gevallen of juist weinig. Of zijn er betere alternatieven? Ik ben benieuwd! 
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

TurboMarco

Hoi,
De PM78 is een veel verkochte versterker dus ogenschijnlijk valt het sneller op dat er wat probleem gevallen bij zijn,goed testen eer dat je koopt en dan het beste op je eigen luidsprekers geniet dan de voorkeur,ook is het raadzaam om te achterhalen onder welke omstandigheden de versterker de afgelopen jaren dienst gedaan heeft,bijvoorbeeld : heeft de versterker altijd op een goed geventileerde plaats gestaan of niet,is de versterker vaak zwaar belast geweest en dat soort dingen.
Stel je koopt die PM78 met de kabels (welke??) voor €125,- en hij gaat 3 jr mee dan spreek je nog steeds over een uitermate lage afschrijving  :wink:
Verder kan ik er weinig over melden aangezien ik er geen ervaring mee heb.

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

aloha

ik heb de pm78 nog niet zo lang geleden gehoord , en voor 100 of 125 euro heb je daar een prima versterker aan.

maar let wel op de punten die Marco hier boven beschrijft
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

hg5812

Hallo.

Een PM78 is zeker wat. Ik heb al zo'n 10 jaar een PM68. die het altijd probleemloos doet en ook wat moeilijker luidsprekers aan kan. Het verschil tussen de PM78 en PM68 is dat de PM78 een klasse A versterker is. En Euro 125,00 lijkt mij niet veel voor een PM78.

Natuurlijk zou ik de opmerkingen, die eerder gemaakt werden ter harte nemen.

Groet,
Henk
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

xander32

Beste Carbest,

Ook ik heb jaren een PM78 gehad (i.c.m B&W speakers): echt top voor het geld.
Voor €125,-: DOEN!

Xander.

carbest

Dank jullie wel  notworthy voor de reacties!

Helaas was deze versterker intensief gebruikt en veel in klasse A gespeeld. Verder stond hij verder dan gedacht tekoop. Dus heb ik hem voorbij laten gaan. En nu mijn Mp3 speler ook al kuren gaat vertonen, wordt de aandacht even verplaatst naar een i-Pod en dus ook het geld.

Ik blijf nog even doorluisteren met mijn Pm43 en ik hou Marktplaats in de gaten voor een mooie PM78 of een andere Marantz.

Maar nogmaals, dank jullie wel! Ik ben weer iets wijzer geworden.

Groeten,

Ernst-Jan     
Life is what happens tot you while your bust making other plans.