Van surround naar stereo, stel dat...

Gestart door ProXius, mei 25, 2008, 08:57:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: ProXius op mei 29, 2008, 18:52:54
Hey Maurice,
Maar ik kan de fronts toch gewoon op de PM17 (o.i.d) zetten, en de rest op de Onkyo?
Dan de PM17 via de pre-outs verbinden met de Onkyo.

Dat moet toch lukken?

Of benut ik dan bij CD's de klasse van de PM17 niet?
Ik de PM17 verbinden met de PRE-outs van de Onkyo. Om surround te spelen, moet je op de PM17 de juiste bron kiezen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Maurice op mei 29, 2008, 13:44:29
Dat wordt inderdad anders  :yes:
Jep, dat kan, maar dat wil je niet  :no:
Zo heb je volgens mij twee aparte sets op dezelfde luidsprekers aangesloten en dat kan fout gaan. Marco heeft wel een bepaalde schakeling, alleen weet ik zo niet hoe.

Maurice,ik sluit mijn front speakers gewoon rechtstreeks op de Onkyo receiver,de enige schakel is dus de luidsprekerkabel ,wil ik naar stereo luisteren dan pak ik de luidsprekerkabels van de eindversterkers en frot die in mn luidsprekers,dus er is dan geen sprake van een bepaalde schakeling maar gewoon aangesloten zoals het bedoelt is .  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: ProXius op mei 29, 2008, 18:52:54
Hey Maurice,
Maar ik kan de fronts toch gewoon op de PM17 (o.i.d) zetten, en de rest op de Onkyo?
Dan de PM17 via de pre-outs verbinden met de Onkyo.

Dat moet toch lukken?

Of benut ik dan bij CD's de klasse van de PM17 niet?
geloof mij  :angel: ,het beste is toch de stereo gescheiden te houden van HT ,een extra luidspreker snoertje is ook geen extra moeite  :wink:.wil je weten hoe dat werkt nodig ik je van harte uit om hier eens te komen luisteren.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ProXius

Ik begrijp hem, dat is natuurlijk ook wel handig.

Alleen dan heb ik twee vragen.

- Je hebt het over een extra luidspreker kabeltje, bestaat er een soort 'switchbox' zodat ik niet dteeds mijn kabels hoef in en uit te pluggen?

- Tijdens het kijken van films doet de pm17 dan dus niks en gaat alle versterking via de onkyo, correct?

Nog best lastig allemaal.  :-D
Ben benieuwd wat de vooruitgang / achteruitgang zal zijn.... op stereo moet ik er wel op vooruit gaan, maar ik dénk dat ik er op surround ook gedeeltelijk vooruit op ga. Met de Onkyo kan ik tenslotte alle nieuwe geluidsformaten vanaf mijn PS3 afspelen. Dus ook Master Audio, correct? :)
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

TurboMarco

Citaat van: ProXius op mei 30, 2008, 11:02:44
Ik begrijp hem, dat is natuurlijk ook wel handig.

Alleen dan heb ik twee vragen.

- Je hebt het over een extra luidspreker kabeltje, bestaat er een soort 'switchbox' zodat ik niet dteeds mijn kabels hoef in en uit te pluggen?

- Tijdens het kijken van films doet de pm17 dan dus niks en gaat alle versterking via de onkyo, correct?

Nog best lastig allemaal.  :-D
Ben benieuwd wat de vooruitgang / achteruitgang zal zijn.... op stereo moet ik er wel op vooruit gaan, maar ik dénk dat ik er op surround ook gedeeltelijk vooruit op ga. Met de Onkyo kan ik tenslotte alle nieuwe geluidsformaten vanaf mijn PS3 afspelen. Dus ook Master Audio, correct? :)
Tijdens het kijken van films of luisteren naar muziek via de receiver sluit je de front gewoon daar op aan,luister je naar de stereo set dan wissel je de speakerkabel ,je maakt het jezelf makkelijk door met banaanstekkers te werken ,oehlbach heeft mooie bananen die geen kortsluiting kunnen maken als 1 vd apparaten nog aan blijkt te staan en de polen tegen elkaar komen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ProXius

Aaah okai, dus ik moet even in beweging komen?  :-D
Er is egen 'lazy man way' zonder de kabels fysiek te moeten wisselen? (Zoals je ook zo'n HDMI kastje hebt met afstandsbediening)

byebye
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

Stadium III

Mmmm zoek een Sr 7001 of 2 die heeft hdmi verder een goed stereo geluid !

Met de ps3 heb je een alrounder in huis die je film's kan afspelen

Verder kun je met een losse cd speler zeker wel resultaat halen !

Zo blijf je bij alles in 1

En ik zou voor surround gaan en niet terug naar stereo

Zo nu heb ik tog ff gereageerd ! violent1

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ProXius

Ik weet wat ik ga doen :D (denk ik)

Over een tijdje.....

Gaan we waarschijnlijk naar Onkyo Surround.... met een marantz PM17/14 als versterker....
Mijn PS3 (ja, heb hem nu 3 dagen.  :mrgreen: ) wordt dan DVD-speler, er komt dan nog een CD17 bij...

Zoiets gaat het worden, eerst maar eens speakers voor mijn pa maken.

Heb vandaag voor het eerst van mijn leven in surround gespeeld... zelfbouw surrounds neergezet en knallen maar. Jeetje, dat is toch wel heeel erg gaaf hoor! Zelfs met GTA IV is het gewoon heel erg leuk!
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn