muziek doorsturen van pc

Gestart door freddy wittevrongel, oktober 10, 2021, 15:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freddy wittevrongel

Hallo Dag Allemaal

Bestaat er een toestelletje of een kabeltje in verband met mijn PC (computer) om mijn muziek van Spotify of andere muzieksites door te sturen naar mijn Marantz Vintage stereoketen , waarschijnlijk de versterker Marantz 1090 en door naar de Marantz HD550 luidsprekers ,  zodat ik daar de muziek op hoor door mijn boxen.

Dus een verbinding van PC naar versterker maken denk ik dan , of is dat niet mogelijk. De PC is een ACER Aspire 3.
En dit is mijn Marantz toren en de boxen zie foto's.
Ik ben echt een leek in die zaken hoor , maar ik hoor graag muziek.

MVG Freddy

Hoewie Loewie

Hoi. Ja hoor, er zijn diverse mogelijkheden. Het kan vanuit de hoofdtelefoon-aansluiting van je computer naar bijvoorbeeld de TAPE-ingang of AUX. Het kan via een BlueTooth ontvanger, aangesloten op de versterker (als je computer een BlueTooth zender heeft) en het kan via een USB-DAC. Ik heb het op de laatste manier aangesloten (omdat mijn laptop vlak naast de Superscope R-330 receiver staat waar ie op aangesloten is). De DAC zet het digitale signaal om in analoog en de voeding van de DAC geschiedt ook via de USB aansluiting.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

Bedankt Hoewie Loewie , voor de snelle replay , mijn PC staat zo'n 5m van de stereoketen met een passage (wandel)ruimte er tussen ,  dus denk ik het best dan zeker met een Bleutooth ontvanger aansluiten op de versterker in de gaatjes van de AUX ?? daar dit zonder draden zijn naar de PC . Denk ik het goed of niet ?
En dat van de USB-DAC versta ik niet hoor , ja ik ben een echte leek hierin.

Maar er zijn zoveel toestelletjes dat je niet durft en niet weet wat gekozen, heb jij misschien een goede suggestie voor een bepaald merk ,en het mag een echt goed toestel zijn hoor , of mag dat hier niet gezegd worden ?

Alle raad is welkom hoor , alvast hartelijk dank.
MVG,Freddy

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

freddy wittevrongel

#4
Citaat van: John Wx op oktober 11, 2021, 08:23:25
Logitech heel betrouwbaar en goed


https://www.coolblue.nl/product/473038/logitech-bluetooth-audio-adapter.html


dus met dit Logitech apparaatje , gewoon in het stopcontact steken en de 2 kabeltjes in de aux van de versterker steken , maar die gaatjes van de aux in de versterker zijn al bezet voor mijn cd speler , aar moet je ze dan aansluiten?? Sorry hoor maar ik ken hier dus echt niets van . En niets aan de PC koppelen , die heeft Bleutooth en ligt altijd aan.

Dit apparaatje krijgt toch bij veel mensen slechte punten zoals ik de revieuws lees . Is er niets beter op de markt??

MVG Freddy

JohnWx

Ik zie weinig negatie reacties


Heb deze zelf gehad en ook een AudioQuest vele malen duurder maar deze techniek is zo uitgemolken


Elk fatsoenlijk merk is wel goed we hebben het wel over een signaal iets minder dan cd kwaliteit ik vind het prima

Aansluiten op aux tuner of 2 x tape ingang
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

freddy wittevrongel

#6
De revieuws gelezen bij Bol.com John, nu het zij maar zo , en voor dat geld is het zekers eens waard het te proberen.
John , kunt u mij dan eens zeggen of tonen waar ik die fichen of kabeltjes moet insteken aan de hand van de achterkant van de versterker op de foto's in de bijlage , als er nog goede gaten over zijn hi hi , Hopelijk zie je het goed waar ik de aansluiting moet doen.

Bedankt bij voorbaat

MVG, Freddy

JohnWx

Citaat van: freddy wittevrongel op oktober 11, 2021, 11:52:11
De revieuws gelezen bij Bol.com John, nu het zij maar zo , en voor dat geld is het zekers eens waard het te proberen.
John , kunt u mij dan eens zeggen of tonen waar ik die fichen of kabeltjes moet insteken aan de hand van de achterkant van de versterker op de foto's in de bijlage , als er nog goede gaten over zijn hi hi , Hopelijk zie je het goed waar ik de aansluiting moet doen.

Bedankt bij voorbaat

MVG, Freddy

Tape 2 in

Veel luisterplezier  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Hoewie Loewie

Citaat van: freddy wittevrongel op oktober 11, 2021, 03:59:20
mijn PC staat zo'n 5m van de stereoketen met een passage (wandel)ruimte er tussen  dus denk ik het best dan zeker met een Bleutooth ontvanger aansluiten op de versterker in de gaatjes van de AUX ??
Hoi. In jouw geval is een BlueTooth-ontvanger de handigste manier. In plaats van aan AUX, kan je de ontvanger ook koppelen aan de ingangen van TAPE 2. Even draadloos verbinding maken vanuit je PC met de aangesloten BlueTooth ontvanger en je kunt muziek afspelen vanaf je PC. :-)

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

#9
Hallo , ik ga me er eentje aanschaffen , en dus als er iemand door de passage of ruimte tussen de PC en de stereoketen wandelt zal dit niet storen ?? .Eens ik het heb en aangekoppeld is , laat ik nog wat weten .

En hartelijk dank aan allen voor jullie geduld en de goede raad , TOP.

MVG Freddy


Ziezo eentje besteld bij BOL

Marvin

Als je het echt storing vrij wilt hebben, dan moet je een draadje trekken.
Draadloos zal altijd afhankelijk zijn van wat er nog meer in huis door de lucht gaat, ook wat er bij de buren staat kan meespelen.
Maar over het algemeen zal je vast zonder irritatie kunnen luisteren.

Hoewie Loewie

Citaat van: freddy wittevrongel op oktober 11, 2021, 14:09:49
Hallo , ik ga me er eentje aanschaffen , en dus als er iemand door de passage of ruimte tussen de PC en de stereoketen wandelt zal dit niet storen ??
Persoonlijk ben ik geen fan van BlueTooth-verbindingen. Een garantie dat het storingsvrij zal zijn, kan niemand geven. Zeker niet gezien de afstand van 5 meter en het feit dat er storingsbronnen tussendoor kunnen bewegen. Ik ben meer iemand van de kabeltjes, dan kun je tenminste een goede en degelijke verbinding tot stand brengen.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Hoi. Wat ook nog een oplossing zou kunnen zijn is een (niet te) oude laptop op de kop tikken, de harde schijf vullen met je muziek, Spotify app installeren en een browser voor Youtube en die laptop in de buurt van je versterker opstellen en aansluiten zoals ik in mijn eerste reactie als mogelijkheden opnoem.

Ik heb hier een kleine Acer Aspire One notebook met een harddisc van 250 GB op die manier ingericht. Door zijn geringe afmetingen eenvoudig op te stellen en aan te sluiten. Ik had de notebook gekregen, heb Windows vervangen door Linux Mint en 'm als muziek laptop in gebruik genomen.

Zoals je kunt zien door de erbij gelegde CD, is het maar een klein ding.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Marvin

Als het puur om streaming diensten gaat zou ik een chromecast zoeken, lekker afspelen via de telefoon.

Hoewie Loewie

Ik ken de features van een Chromecast niet maar kun je die aansluiten op een Marantz 1090 versterker zoals topicstarter heeft?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl