Welke speakers Marantz sr 6014

Gestart door Ronaldo, september 18, 2021, 08:13:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: CBdicX op oktober 01, 2021, 09:53:03
En dit roepen " wij " al jaren ........

Ja, maar daar zijn "wij" dan weer voor om de newbies een beetje op weg te helpen in deze chaos van audio.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

CBdicX

Citaat van: KI-Pearl op oktober 01, 2021, 11:03:50
Ja, maar daar zijn "wij" dan weer voor om de newbies een beetje op weg te helpen in deze chaos van audio.

Chaos is het zeker, met een berg roepende "experts", helaas met meestal een verkoop bedoeling.....
Ik verbaas mij al jaren dat bijvoorbeeld speakers (van dezelfde serie) iedere keer weer nog beter gemaakt kunnen worden.

Kijk maar eens naar de nieuwe B&W 800 D4, ik krijg kippenvel als ik lees hoe deze wederom "verbeterd" is.
En dan de kopers van de vorige serie het gevoel geven dat die toch niet het beste was  :-P

Ronaldo

Citaat van: KI-Pearl op oktober 01, 2021, 07:28:47
Het blijft gevaarlijk om een advies te vragen m.b.t. welke speakers voor jouw versterker.

De één zegt dit, de ander zegt dat en ik zeg KEF maar met de kanttekening dat als jij deze mooi wilt vinden, je ook met mijn oren moet luisteren.

Naast het feit dat jouw eigen oren heel bepalend zijn voor een keuze, zal ook de hardware bepalend zijn hoe iets klinkt, dus in welke combinatie moet die speaker gaan acteren, versterker, luidsprekerkabel, interlink en wat nog meer.
En dan niet te vergeten hoe is jouw huiskamer (of waar deze set ook staat) gevormd en ingericht.

Oftewel, mijn KEF R3 klinkt bij mij heel erg mooi, maar als ik deze bij jou zou aansluiten zal jij blijer zijn met een Dali, Fine of wat er nog meer als advies is gegeven.

Enige advies is, ga gewoon zelf luisteren, wat je hier doet is een puur persoonlijke voorkeur vragen van audio liefhebbers en die zal voor niemand gelijk zijn.

Succes met het bepalen van de keus.

Groeten,
Marcel


Je begint idd met luisteren in een winkel maar niet elke winkel heeft alle speakers staan. Soms hoor je door de bomen niet meer het geluid wat bij je past. Eerder werd al gemeend dat ons gehoor geheugen maar een aantal procenten kan onthouden. Ik dacht het te zoeken in een hoger segment van Dalis omdat ik zelf dit merk heb maar niet de klank gevonden wat ik mooi vond. Zo ook met B&W.
Het is een geduldige weg:-)

CBdicX

#48
Citaat van: Ronaldo op oktober 03, 2021, 11:22:02

Je begint idd met luisteren in een winkel maar niet elke winkel heeft alle speakers staan. Soms hoor je door de bomen niet meer het geluid wat bij je past. Eerder werd al gemeend dat ons gehoor geheugen maar een aantal procenten kan onthouden. Ik dacht het te zoeken in een hoger segment van Dalis omdat ik zelf dit merk heb maar niet de klank gevonden wat ik mooi vond. Zo ook met B&W.
Het is een geduldige weg:-)

Voor de correctheid, het audio geheugen is 100%, alleen zeer kort, soms seconden tot enkele minuten, wetenschappelijk onderbouwd !

Citaat uit de kop van een wetenschappelijk artikel over audio geheugen bij de mens.

A Message From Your Brain:
I'm Not Good At Remembering What I Hear


het blijft een lastig onderwerp, al haal je speakers in huis, je weet niet echt of die nu beter klinken dan de set die je ervoor had, of die moeten er nog staan en je kunt snel wisselen, dan krijg je de correcte indruk.

Leuke en interessante hobby toch  :yes:  :yes: (dit is voor stereo)

:yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes: . :yes: (dit is voor surround) 


Lijken wel Gallo Adiva speaker bollen :-D LOL

Hoewie Loewie

Citaat van: CBdicX op oktober 03, 2021, 13:06:08
Leuke en interessante hobby toch  :yes:  :yes: (dit is voor stereo)

:yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes: . :yes: (dit is voor surround) 
Hahahaha! :-D

Ik heb nog ouderwets  :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: . :yes:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX


Ronaldo

Citaat van: CBdicX op oktober 03, 2021, 13:06:08
Voor de correctheid, het audio geheugen is 100%, alleen zeer kort, soms seconden tot enkele minuten, wetenschappelijk onderbouwd !

Citaat uit de kop van een wetenschappelijk artikel over audio geheugen bij de mens.

A Message From Your Brain:
I'm Not Good At Remembering What I Hear


Wat ik wel herken zijn de scherpe geluiden die ik heb gehoord in de speakers die ik tot nu toe heb gehoord. Ik ben waarschijnlijk overgevoelig voor bepaalde hoge tonen , soort van Hyperacusis

CBdicX

Citaat van: Ronaldo op oktober 05, 2021, 12:01:25
Wat ik wel herken zijn de scherpe geluiden die ik heb gehoord in de speakers die ik tot nu toe heb gehoord. Ik ben waarschijnlijk overgevoelig voor bepaalde hoge tonen , soort van Hyperacusis

Klopt, de een hoort 14000 Hz, de ander 12000 Hz.
Ook speelt leeftijd mee, boven de 50 begint 10000 vaak al een probleem te worden, zeker met een Disco/MP3 verleden.
Dat begreep ik dan ook nooit met het verhaal van Ken Ishiwata, die kerel was boven de 70 en zou nog "zijn" geluid aan versterkers mee geven.

SB_Marantz

SB draait zich om in zijn graf. Ishiwata was een marketing man en vertelde elke keer hetzelfde verhaaltje.


Foto is van de echte man!
The one and only.....




Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM