repareren/reviseren PM80's

Gestart door Ritchie, mei 24, 2021, 16:30:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ritchie

Goedemiddag,

Ik ben zo gefortuneerd dat ik in het verleden twee Marantz PM 80 versterkers in bezit heb kunnen krijgen.  :-)
nl. een PM 80 en een PM 80 mkII.
De mkII gebruik ik bijna dagelijks maar de andere heb ik een aantal jaren (jammer genoeg) niets mee gedaan.
Nu wil ik beide versterkers weer gaan gebruiken maar deze wil ik eerst door een vakkundig iemand volledig laten repareren of reviseren. De MK II zal ook wel een opfrisbeurtje kunnen gebruiken denk ik.
Ik ben dusdanig tevreden met deze versterker(s) dat ik liever wat geld uitgeef om deze weer in topconditie te laten maken, dan dat ik op zoek ga naar een nieuwe. (ook een beetje nostalgie)
ik zou middels dit forum graag met iemand in contact willen komen die mijn juweeltjes onder handen zou willen nemen.
Ik woon in de regio van Rotterdam.
Mocht het wat verder uit de buurt zijn dan heb ik dat er ook wel voor over.

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Ritchie.

Vinyl_Fuchs

HAL9000 (lid hiero) te Rotterdam. Als ie tenminste tjjd heeft.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Ik lees repareren....
Wat doet of doen de versterkers niet goed?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Ritchie

Indien nodig repareren.
De PM 80 staat al jaren ongebruikt oud te worden.
Ik denk dat de elco's dusdanig uitgedroogd zijn dat ik hem eerlijk gezegd niet aan durf te zetten om eventuele verdere schade te voorkomen.
De mkII wil ik preventief laten nakijken voordat er zich (bekende) ouderdomsproblemen gaan voordoen.
ik heb idee dat het laag niet echt strak meer klinkt.

SB_Marantz

Ik ben nog geen enkele PM-80 tegen gekomen met echt versleten elco's .
Wel de SC-80 (preamp) Echt een ramp......lekte bijna allemaal.

Voor het overige ken ik de geschiedenis, onderhoudsverleden van de apparaten niet.
Sowieso het hele driverboard/P/supp opnieuw in de tin, mits dat nooit eerder gedaan is.
De zwakke punten zijn bij mij en bepaalde anderen zeer bekend.

Succes waar je ook heen moge gaan.

Ik heb nog een 90SE, 15s1 en 2230 staan die eerst moeten. Ook een PM 80 staat nog op de lijst.
Voor een ander zoek ik nog de complete selector switch. HLP

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Henricus

Audioservice Elst (www.audioservice.nl) of Euromaxx (www.euromaxx.nu; maar daar heb ik geen ervaring mee).
Woonkamer: Marantz PM8000, Marantz CD8000 OSE, Marantz ST6000, KEF Q75, Akai GX95, Technics SL-D3 (Grado Gold), Hifidelio Pro 160, Beovision 7 met Beolab 7 en Beolab 11.

lieven

Citaat van: Henricus op mei 31, 2021, 22:35:21
Audioservice Elst (www.audioservice.nl) of Euromaxx (www.euromaxx.nu; maar daar heb ik geen ervaring mee).

euromaxx  :schater: sorry niets persoonlijk over jou bedoelt maar die kunnen nog niet eens een speakerdoek van 180 cm te goei opsturen. Twee keer iets besteld twee keer het foutieve en dan bij de retour nog van alles misgelopen geen aanrader dus.

Sytse Fliege

Euromaxx...

Zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord;