Vrijheid van meningsuiting in discussies

Gestart door Maurice, januari 23, 2021, 19:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i2Paq

Als forum denk ik dat je je ver moet houden van dergelijke discussies. Het worden uiteindelijk welles/nietes en Links en Rechts politieke discussies.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Vinyl_Fuchs

#46
Ik ben het hier niet mee eens. Beetje struisvogelpolitiek. De bezoekers op dit forum zijn van alle rangen en standen en dito meningen/ ego's. en wijs/ volwassen genoeg. Vergeet niet dat er hier in verleden ook verhitte, niet-politiek, maar audio gerelateerde discussies zijn geweest. Wil je die dan ook verbieden?
Na iedere storm komt ook vanzelf weer windstilte en ik denk dat het positieve hier maar ook in de wereld prevaleert. Althans zo sta ik in het leven.

"Liever hier een virtuele bom laten afgaan dan een echte in de werkelijke wereld".

"Leven en laten leven met respect voor éénieder"

Ik denk dat dit het probleem is: lees maar eens de commentaren op NU.nl (misschien een slecht en tevens ook treurig voorbeeld) Daar wanen de mensen (reageerders) zich: "sheriff", rechter en beul in 1 persoon. Van die mensen die steeds met het burgelijke Foei-vingertje wijzen naar anderen zonder daarbij naar zichzelf te kijken. En dan over de meest basale onderwerpen. En ik hoop niet dat deze weerspiegeling (op Nu.nl) die is van de gemiddelde Nederlander, want dan zijn we diep gezonken. Mierenneukers, azijnpissers en "strepenrijders" zijn het die schijnbaar geen greintje plezier meer beleven in hun bekrompen wereldje en dan ook nog hun wil op willen leggen aan anderen en daarbij o.a. hun geneugden des levens proberen te vergallen. Of anders gezegd: elkaar niks gunnen. Let wel: dit geldt gelukkig, voor zover ik het vanaf hier kan beoordelen, niet voor de mensen hier.

"Verbeter de wereld, maar begin bij Uzelf".
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

tbanis55

Een waarde-oordeel vellen over iets of iemand blijft een issue, zeker als emoties om de hoek komen kijken.
Rationeel denken en handelen wordt dan moeilijk ("niets menselijks is mij vreemd in deze ...).

Mochten er geldige argumenten zijn, en om het moeilijk te maken : gestaafd door onze wet en regelgeving en natuurlijk met een stuk "common sense" , dan zou ik zeggen: leef je uit ! Wellicht zit er dan nog iets leerzaams in.

Binnen het kader van audio:
Recentelijk luidspreker kabel aangeschaft (1,5mm2).  Beetje budget, dat wel.
De specificaties zeggen: op aluminium gebaseerd met buitenzijde koper.
Ongetwijfeld zijn er lieden die hier een waarde oordeel over geven (kom op ,  maak me gek :-) ....)
Toch is het zo dat elektronen zich verplaatsen aan de buitenzijde van een ader,
Daarom hebben hoogfrequent - zover gaan we natuurlijk niet .... - kabels van o.a. GSM masten een holle kern .....

groetjes

Ton

i2Paq

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 09, 2021, 02:20:31
Ik ben het hier niet mee eens.

En ik niet met jou want uit ervaring weet ik dat als jij het niet eens met mij bent over bv. mijn politieke voorkeur of het feit dat ik vindt dat de huidige regering het met de corona-maatregelen totaal verkeerd doet dan wordt dit binnen de kortste keren een hele vervelende discussie.

En misschien niet specifiek met jou, maar als de ene weerstand gaat bieden op de aanval van de ander op zijn voorkeur of mening dan loopt het snel mis.

Vandaar dat ik stel dat je een dergelijke discussie NIET moet voeren op een audioforum.

Dat heeft niets van doen met audio-gerelateerde-discussie over een lamp/tegel/mantel/dedicated 220v groep of wat dan ook.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

mountainbiker

Citaat van: tbanis55 op februari 10, 2021, 13:20:18
Een waarde-oordeel vellen over iets of iemand blijft een issue, zeker als emoties om de hoek komen kijken.
Rationeel denken en handelen wordt dan moeilijk ("niets menselijks is mij vreemd in deze ...).

Mochten er geldige argumenten zijn, en om het moeilijk te maken : gestaafd door onze wet en regelgeving en natuurlijk met een stuk "common sense" , dan zou ik zeggen: leef je uit ! Wellicht zit er dan nog iets leerzaams in.

Binnen het kader van audio:
Recentelijk luidspreker kabel aangeschaft (1,5mm2).  Beetje budget, dat wel.
De specificaties zeggen: op aluminium gebaseerd met buitenzijde koper.
Ongetwijfeld zijn er lieden die hier een waarde oordeel over geven (kom op ,  maak me gek :-) ....)
Toch is het zo dat elektronen zich verplaatsen aan de buitenzijde van een ader,
Daarom hebben hoogfrequent - zover gaan we natuurlijk niet .... - kabels van o.a. GSM masten een holle kern .....

groetjes

Ton
Goede aankoop. Laat je niet oplichten. Ik heb zelf 1,5mm2 van de rol.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: tbanis55 op februari 10, 2021, 13:20:18
Een waarde-oordeel vellen over iets of iemand blijft een issue, zeker als emoties om de hoek komen kijken.
Rationeel denken en handelen wordt dan moeilijk ("niets menselijks is mij vreemd in deze ...).

Mochten er geldige argumenten zijn, en om het moeilijk te maken : gestaafd door onze wet en regelgeving en natuurlijk met een stuk "common sense" , dan zou ik zeggen: leef je uit ! Wellicht zit er dan nog iets leerzaams in.

Binnen het kader van audio:
Recentelijk luidspreker kabel aangeschaft (1,5mm2).  Beetje budget, dat wel.
De specificaties zeggen: op aluminium gebaseerd met buitenzijde koper.
Ongetwijfeld zijn er lieden die hier een waarde oordeel over geven (kom op ,  maak me gek :-) ....)
Toch is het zo dat elektronen zich verplaatsen aan de buitenzijde van een ader,
Daarom hebben hoogfrequent - zover gaan we natuurlijk niet .... - kabels van o.a. GSM masten een holle kern .....

groetjes

Ton

Ooit test gedaan bij Fritz de With tussen koper en koper met alu 2,5 mm met de opname iets verschil bij A B schakelen en meetbaat wel verschil

Maar beide vond ik prima klinken en je moet snel schakelen ons geheugen is het minst betrouwbare wat er bestaat

Maar als ik voor weinig een mooie kabel kan kopen is het voor de looks  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vinyl_Fuchs

#51
Citaat van: tbanis55 op februari 10, 2021, 13:20:18
Een waarde-oordeel vellen over iets of iemand blijft een issue, zeker als emoties om de hoek komen kijken.
Rationeel denken en handelen wordt dan moeilijk ("niets menselijks is mij vreemd in deze ...).

Mochten er geldige argumenten zijn, en om het moeilijk te maken : gestaafd door onze wet en regelgeving en natuurlijk met een stuk "common sense" , dan zou ik zeggen: leef je uit ! Wellicht zit er dan nog iets leerzaams in.

Binnen het kader van audio:
Recentelijk luidspreker kabel aangeschaft (1,5mm2).  Beetje budget, dat wel.
De specificaties zeggen: op aluminium gebaseerd met buitenzijde koper.
Ongetwijfeld zijn er lieden die hier een waarde oordeel over geven (kom op ,  maak me gek :-) ....)
Toch is het zo dat elektronen zich verplaatsen aan de buitenzijde van een ader,
Daarom hebben hoogfrequent - zover gaan we natuurlijk niet .... - kabels van o.a. GSM masten een holle kern .....

groetjes

Ton
Ji begrijpt het al ik buig de wetgeving in mijn dagelijks leven, anders heb ik helemaal geen leven. De belangrijkste daar houd ik me aan. Voor de rest ga ik door het leven met de "Limburgse slag/ joi de vivre".
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

mountainbiker

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 09, 2021, 02:20:31
Ik ben het hier niet mee eens. Beetje struisvogelpolitiek. De bezoekers op dit forum zijn van alle rangen en standen en dito meningen/ ego's. en wijs/ volwassen genoeg. Vergeet niet dat er hier in verleden ook verhitte, niet-politiek, maar audio gerelateerde discussies zijn geweest. Wil je die dan ook verbieden?
Na iedere storm komt ook vanzelf weer windstilte en ik denk dat het positieve hier maar ook in de wereld prevaleert. Althans zo sta ik in het leven.

"Liever hier een virtuele bom laten afgaan dan een echte in de werkelijke wereld".

"Leven en laten leven met respect voor éénieder"

Ik denk dat dit het probleem is: lees maar eens de commentaren op NU.nl (misschien een slecht en tevens ook treurig voorbeeld) Daar wanen de mensen (reageerders) zich: "sheriff", rechter en beul in 1 persoon. Van die mensen die steeds met het burgelijke Foei-vingertje wijzen naar anderen zonder daarbij naar zichzelf te kijken. En dan over de meest basale onderwerpen. En ik hoop niet dat deze weerspiegeling (op Nu.nl) die is van de gemiddelde Nederlander, want dan zijn we diep gezonken. Mierenneukers, azijnpissers en "strepenrijders" zijn het die schijnbaar geen greintje plezier meer beleven in hun bekrompen wereldje en dan ook nog hun wil op willen leggen aan anderen en daarbij o.a. hun geneugden des levens proberen te vergallen. Of anders gezegd: elkaar niks gunnen. Let wel: dit geldt gelukkig, voor zover ik het vanaf hier kan beoordelen, niet voor de mensen hier.

"Verbeter de wereld, maar begin bij Uzelf".
Verbeter de wereld, maar begin bij Uzelf.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

tbanis55


CBdicX

#54
Jammer dat dit mooie forum gebruikt word voor discussies die niets met audio te maken hebben, en zeer beladen zijn voor een aantal mensen.
Juist de audio discussies zetten het brein in een andere stand, en even weg van de dagelijkse toestanden in de wereld.
Voor mij is dit forum een plek om even aan wat anders te denken !!

Wat denken jullie hiervan ?  :wink:

TurboMarco

Er zijn ook mensen weggelopen (vooral) vanwege audio discussies.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op februari 14, 2021, 12:22:09
Er zijn ook mensen weggelopen (vooral) vanwege audio discussies.

Die discussie ga ik niet uit de weg, al het andere wel, maar vind ik wel jammer dat mensen daarvoor, of daardoor, weg gaan.

Vinyl_Fuchs

Ik ga hier niet meer over discussiëren: ik heb mijn punt gemaakt.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 14, 2021, 12:26:15
Ik ga hier niet meer over discussiëren: ik heb mijn punt gemaakt.
Helder.

En daar sluit ik mij dan ook volledig bij aan.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op februari 14, 2021, 12:32:11
Helder.

En daar sluit ik mij dan ook volledig bij aan.

Ik ook......... lekker weer over audio lu##en  :-D  :-D