subwoofer vervangen voor 2 kleine subwoofers?

Gestart door LeonChame, januari 16, 2021, 23:02:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Ja, daar heb jij heel uitgebreid in geexperimenteerd met al die diverse apparatuur . Ik heb altijd het idee dat het met een soundbar het net niet is. Maar dit laat zien dat het zo gek nog niet is.   :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op januari 30, 2021, 20:06:50
Ja, daar heb jij heel uitgebreid in geexperimenteerd met al die diverse apparatuur . Ik heb altijd het idee dat het met een soundbar het net niet is. Maar dit laat zien dat het zo gek nog niet is.   :-D

Ik was nooit een soundbar fan, verre van dat, mijn laatste amp was een Mcintosh MA9000 met Davone Solo speakers !!
Maar nu met de Sennheiser ben ik geheel om en zijn films niet te vergelijken met de Mc in Stereo.
Ok, muziek is wat minder maar alleen omdat de L/R speakers in de bar dicht(er) bij elkaar staan, ondanks dat dit ding toch 125 meter breed is met 13 drivers  :-D
Qua geluid kwaliteit merk ik weinig verschil, maar mijn oren zijn al 60 jaar in gebruik en zijn "Disco oren".

In films is het alsof ik de kamer vol heb staan zoals in het verleden, Atmos, DTSX, ect. en GEEN subwoofer nodig in mijn kamer.
Heb het geprobeerd, zit een sub out op, maar dat deed meer fout dan goed, ondanks ruimte correctie van ARC en Sennheiser zelf.
Maar ik heb altijd geklooi met subwoofers gehad, 1 2 3 en 4 stuks, van 12 inch tot de laatste SVS Utra16 SB !

Maar nu, ik ben om wat betreft het gemak en audio kwaliteit van de Ambeo.........

RHK

Tja, maar dan heb je daar ook wel  een  knappe soundbar staan van een merk die wel verstand van geluid heeft.
Misschien in de toekomst wat voor mij. Alhoewel mijn conservatieve opvatting over big sound met dikke speakers nog geldt. Ik heb ook 62 jarige oren die wel wat meer geluid nodig hebben en het het detail soms minder horen.  :-D En toch ook weer verrassend hoe goed Marantz en Rotel matchen, en hoe goed Klipsch in front(sub, center en frontspeakers) goed matchen met Hepta Expressions vloerstaanders als surround en Hepta sub achter.   :yes:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Stadium III

Ik denk dat jullie toch eens een M&G moeten houden ,is veel leuker als forum en dit is goed voer om te verwerken !

Goed bezig !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Citaat van: Stadium III op januari 31, 2021, 10:12:18
Ik denk dat jullie toch eens een M&G moeten houden ,is veel leuker als forum en dit is goed voer om te verwerken !

Goed bezig !

Ik heb al 2 vrouwen, kan er geen kerel bij hebben.......... :-D LOL

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX


Stadium III

Citaat van: CBdicX op januari 31, 2021, 10:27:35
Ik heb al 2 vrouwen, kan er geen kerel bij hebben.......... :-D LOL

Balans kan de zaak in evenwicht brengen ,zoals een AM
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX