Set van HC

Gestart door HC, augustus 06, 2020, 11:55:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HC

Beste leden,

ik ben nieuw hier
Ik ben ook nieuw in het Hifi/cinema wereldje
Na jarenlang twijfelen heb ik uiteindelijk besloten om er toch voor te gaan gezien ik graag naar muziek luister maar nooit een deftig systeem heb gekocht.

Ik wil een mooie stereo set voor muziek en ook een 5.1 voor film te kijken, in de keuken en op het terras heb ik ook graag muziek
Dus 3 zones waarvan 1 moet kunnen wisselen tussen stereo en 5.1
2 jaar geleden dacht ik aan de SR8012 met B&W 600 reeks, maar ik twijfelde
Ik ben dan na 2 jaar terug naar de Hifi-zaak geweest en ik ben nog eens gaan luisteren naar de 600 reeks, maar toen kreeg ik ook de 702 S2 te horen en de Signature versie, en toen wilde ik niets anders meer dan die Signature, wat een geluid!!
Nu wil ik de SR8015 bestellen, deze kan 3 zones aansturen en ik kan gemakkelijk wisselen tussen stereo en 5.1
Voor de keuken en het terras heb ik 2x2 B&W AM-1's gekozen
Voor de stereo/5.1 heb ik gekozen voor de 702 signature + 705 signature + HTM71 S2 + DB4S
Om de 702 van extra power te voorzien dacht ik een Rotel RB-1590 te voorzien
De speakers zijn in bestelling, op de Marantz is het nog wachten tot in september, dan ga ik ook in de Hifi-zaak luisteren naar het verschil tussen de 702 signature op enkel de SR8015 of in combinatie met de Rotel RB-1590 of RB-1582 Mk2
Het is een hoop geld, vandaar ook de lange twijfel.
Kabels zullen van Audioquest komen
Opbouwende kritiek, meningen, waarschuwingen, ... steeds welkom

mvg
HC

NB

Hoi, welkom op dit prettige forum.
Ik heb geen sjoege van ht opstellingen,
maar wens je bij deze veel luisterplezier in de (nabije) toekomst, met je nieuwe set.


Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer: