Set van HC

Gestart door HC, augustus 06, 2020, 11:55:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HC

Beste leden,

ik ben nieuw hier
Ik ben ook nieuw in het Hifi/cinema wereldje
Na jarenlang twijfelen heb ik uiteindelijk besloten om er toch voor te gaan gezien ik graag naar muziek luister maar nooit een deftig systeem heb gekocht.

Ik wil een mooie stereo set voor muziek en ook een 5.1 voor film te kijken, in de keuken en op het terras heb ik ook graag muziek
Dus 3 zones waarvan 1 moet kunnen wisselen tussen stereo en 5.1
2 jaar geleden dacht ik aan de SR8012 met B&W 600 reeks, maar ik twijfelde
Ik ben dan na 2 jaar terug naar de Hifi-zaak geweest en ik ben nog eens gaan luisteren naar de 600 reeks, maar toen kreeg ik ook de 702 S2 te horen en de Signature versie, en toen wilde ik niets anders meer dan die Signature, wat een geluid!!
Nu wil ik de SR8015 bestellen, deze kan 3 zones aansturen en ik kan gemakkelijk wisselen tussen stereo en 5.1
Voor de keuken en het terras heb ik 2x2 B&W AM-1's gekozen
Voor de stereo/5.1 heb ik gekozen voor de 702 signature + 705 signature + HTM71 S2 + DB4S
Om de 702 van extra power te voorzien dacht ik een Rotel RB-1590 te voorzien
De speakers zijn in bestelling, op de Marantz is het nog wachten tot in september, dan ga ik ook in de Hifi-zaak luisteren naar het verschil tussen de 702 signature op enkel de SR8015 of in combinatie met de Rotel RB-1590 of RB-1582 Mk2
Het is een hoop geld, vandaar ook de lange twijfel.
Kabels zullen van Audioquest komen
Opbouwende kritiek, meningen, waarschuwingen, ... steeds welkom

mvg
HC

NB

Hoi, welkom op dit prettige forum.
Ik heb geen sjoege van ht opstellingen,
maar wens je bij deze veel luisterplezier in de (nabije) toekomst, met je nieuwe set.


Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Voorn

Welkom op het forum!
Je hebt mooie plannen en het lijkt me dat het geweldig gaat klinken...
Een maat van me heeft een redelijk vergelijkbare set. Marantz SR 7012, 703s2 als fronts, 706s2 als rears,htm71s2 als center en een DB4S subwoofer. Later heeft hij 4 x 705s2 heights toegevoegd.
De set heeft erg veel vermogen en klinkt werkelijk als een klok!
En ik zie nog wel gebeuren dat zijn front en rears op een dag een upgrade krijgen naar 702s2 en 705s2, omdat die toch echt een ruime klasse beter zijn.


Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Cornelis1921

#3
Een aanbeveling: Luister vooral niet naar de deskundologica van zogenaamde deskundologen of HiFi en HighEnd gebied, want jij luistert met jouw oren naar jouw geluid. Voor de rest, mooie plannen die van jouw voor de nabije toekomst. En post hier ook wat eens over je favoriete muziek, daar dit nog nauwelijks gebeurt. Ik luister tegenwoordig voornamelijk naar de muziek van Riverside, deze klinkt vooral atmosferisch, 'gloomy', 'sad' en donker, past helemaal bij mijn stemming van dit moment. Ik hoop verder dat jij je snel thuis zal voelen op dit bescheiden forum, waar Marantz en gezelligheid centraal staan. Groetjes van Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Stadium III

Een 8015 met een einbak mmmmm
Ik zou het zo eens proberen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RHK

Bij mij draait een SR7008 met een Rotel RMB-1575 eindbak in een 5.1 opstelling. Bevalt prima.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

WilliamB

Welkom op dit mooie forum,
Ik kijk uit naar wat foto's  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HC

Bedankt voor de reacties.
Ik kijk er erg naar uit.
De extra versterker is nog te bezien.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat klinken want thuis is natuurlijk wat anders dan in een Hifi-zaak.
En nu maar wachten tot de levering ....

sjoek

Welkom op dit mooie forum. Mooie plannen geniet er van zou ik zeggen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Stadium III

Citaat van: HC op augustus 06, 2020, 20:37:03
Bedankt voor de reacties.
Ik kijk er erg naar uit.
De extra versterker is nog te bezien.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat klinken want thuis is natuurlijk wat anders dan in een Hifi-zaak.
En nu maar wachten tot de levering ....

Spannende tijd !

veel plezier ermee iig
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Welkom.

Zou het eerst zonder extra eindversterkers proberen. 
Het is, zoals je aangeeft, al duur zat allemaal. Misschien heb je er niet eens direct behoefte aan en klinkt het zo uit de doos al naar tevredenheid.
Het kan altijd beter en vooral duurder, onthoudt dat maar.
Vaak kleine stapjes beter, maar forse stappen duurder.
Beter is relatief. 

Succes. 

pameijer

Ik vind het persoonlijk wel een hele grote stap, van bijna niks naar topspul allemaal nieuw kopen. Je zet jezelf wel meteen een beetje klem zo, want bij de eerste de beste wisseling van een component schrijf je meteen heel veel af financieel. Als je gewoon set and forget wil en de komende 10 jaar wil genieten is dit wel een goede weg, maar alleen  en echt alleen als de dealer waar je koopt goede service verleent. Je speelt wel erg op safe, met Marantz en B&W. Niet negatief bedoeld, maar het is wel de cliché setup die gericht is op allemans oren. Klinkt nog steeds wel lekker natuurlijk!

Wil je er een hobby van gaan maken, zou ik echt rustiger beginnen en op de 2e-hands markt wat rondstruinen. Die markt is momenteel erg slecht voor verkopers, dus wat beter voor kopers; scherp bieden en wie weet.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

HC

Bedankt voor de reaktie, je hebt inderdaad een punt.
Ik wens inderdaad geen wissel de komende 10 jaar, mogelijks komt er nog een platenspeler maar dat is nog te zien (mijn schoonvader wilt ons zijn platencollectie cadeau doen).
De zaak waar we kopen is een speciaalzaak waar mijn schoonvader toen hij nog jonger was reeds zijn hifi ging kopen, de zaak is van vader op zoon overgegaan. Ze gaan voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Ze nemen de tijd voor klanten en zijn niet opdringerig. Ook wat de versterker betreft zegt hij: kom eerst luisteren en beslis dan.
Ik ben niet op de hoogte van wat wel en niet populair is, de B&W waren gewoon voor mijn oren de mooiste en dat was in combo met een Marantz.

The Good Son

Leuke plannen. HC en ook namens mij welkom!

Goed plan om eerst voor een goede versterker en dito speakers te gaan, dan heb je een mooie basis om verder op te borduren met bronnen ( cd-speler/ streamer/ dvd-speler/platenspeler)
Zo te lezen heb je je al goed laten informeren en moet je komende tijd gewoon  met je oren een keuze maken.
Ik zal persoonlijk in het begin niet te veel geld aan kabels spenderen, dat kan later altijd nog en maakt naar mijn mening niet echt heel veel uit.
Veel succes!
Rick