Artikel over NA8005 en NA7004

Gestart door Willems, april 24, 2014, 20:48:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willems

Na een zoektocht op internet kwam ik toevallig uit op de site AVWatch.co.jp het ging daar over de nieuwe Marantz network player en de verschillen met de  NA7005 en er staan vergelijkings foto's van de NA8005 en NA7004.

Nu is het probleem dat ik het heb proberen te lezen via een vertaling van google. Maar ik kan er eerlijk gezegd helemaal niets van maken, zelfs door middel van de google translate pagina. :-)

Maar goed er staan foto's van het laboratorium van Marantz wellicht dat iemand hier het wel kan vertalen en begrijpen.

http://av.watch.impress.co.jp/docs/news/20140418_644323.html


Zie als bijlagen, de NA8005 en NA8005 en de developer en NA7004. (In het AVWatch artikel noemen ze de NA7004 een NA7005)

Wel leuk om te zien dat ze testen met Bowers & Wilkins :-)

Marvin

Geen probleem met Japans, maar ik heb het momenteel een beetje druk.

Willems

#2
Dat begrijp ik :-) wat interessant is of er toevallig staat dat je DSD bestanden via de netwerk aansluiting kan spelen. Als dat zou kunnen zou het helemaal cool zijn!

Ik zie op forums daar juist een discussie over bestaan.

Faxe

Zoals ik het lees in de 2013/2014 Marantz brochure kan DSD alleen via USB.

Willems

#4
Dat klopt, zoals ook het geval is met de NA11s1.

Maar er zijn mensen die op basis van dit artikel aangeven dat DSD over netwerk ook mogelijk zou zijn. :-) Voor zekerheid moeten we nog even wachten maar het is veelbelovend.

Het artikel waaruit men dsd over LAN haalt is dit artikel trouwens:

http://www.phileweb.com/news/audio/201404/18/14352.html

Edit: Nu wordt het leuk rechtstreeks uit google translate:

Netwerk afspelen Eyeball's verbeterd. Naast 192kHz/24bit PCM afspelen, en ook native afspelen van 5.6MHz/2.8MHz DSD. DSD spelen in de correspondentie alleen PC afspelen via USB-B aansluiting, topmodel dat is voorafgegaan "NA-11S1" kan niet de DSD-weergave uit te voeren via het netwerk. Het kan worden gezegd dat netwerk afspelen NA8005 is het hoogste specs op dit moment.

Volgens de heer Sawada, de plaats van uitgebreide interviews met gebruikers na het verschijnen van NA-11S1, een verlangen om DSD te luisteren in het netwerk ook spelen dat hij waren veel. Bovendien is de erkenning van DSD om de audiofiele verder gevorderd is in het afgelopen jaar werd ook een impuls aan de DSD-ondersteuning van het afspelen van het netwerk. Daarnaast voldoet het audioformaat van het afspelen PCM-systeem netwerk ook verbeterd om het afspelen van ALAC WAV ondersteunen 192kHz/24bit, FLAC, AIFF, tot 96kHz/24bit.

Nu is het ook interessant om te weten wat nou het verschil gaat worden met de eveneens verwachte NA6005.

RoGEK

Ik heb van de vertegenwoordiger van marantz Benelux gehoord dat de na8005 wel dsd via Lan zou gaan doen nadat ik het aankaarte dat dat het grootste nadeel van de na11 was in mijn ogen buiten de prijs natuurlijk.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Willems

Mooi hé, ik heb gezien op de site van Marantz duitsland dat de NA8005 inderdaad gepresenteerd zal worden op Hi-End Munich. Daarnaast heb ik door middel van een vertaling kunnen lezen dat in principe de functies van de NA8005 zelfs uitgebreider zijn dan de NA11S1. DSD over network is daarbij een enorm belangrijke. Morgen is het allemaal out in the open.

polleke_cgc

#7
Hier nog een artikeltje over die NA8005. Het bevestigt ook dat streamen van DSD via DLNA mogelijk zou zijn...
Van FLAC wisten we dat al natuurlijk ;).

Het zou best eens kunnen dat dat ding binnenkort tussen mijn CD-spelerke en de cassetterecorder terechtkomt. Het tunerke (dat door een mindere antenne toch behoorlijk slecht speelt) wordt dan werkloos, die CD-speler waarschijnlijk ook... De NAS is al een tijdje gevuld met de nodige Flac'skes.

Audiotic

Nu ja, omdat alles SW is, zou een firmware update van de NA11S1 in principe ook wel eens DSD over netwerk kunnen gaan doen in de toekomst.
Maar ik moet zeggen dat ik, nu ik het allemaal goed ingesteld heb, alle files via USB afspeel. Met Audirvana. Bevalt het beste, beste geluid, is enorm flexibel, en gebruikt ook mooi stuurprogramma: Apple's eigen Remote plus iTunes. Echt, zeer comfortabel.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

polleke_cgc

#9
Heb het eigenlijk altijd vreemd gevonden dat DSD via ethernet niet lukt. Zoveel verschil tussen DSD en flac is er op dat vlak niet (heb het dan over het streamen, niet over de inhoud van het bestand). Voor de eigenaars van dat "duur ding" zou het uiteraard wel aangenaam zijn mocht een firmware dit "euvel" kunnen oplossen.
Daarnaast heb ik liever geen laptop nodig om muziek af te spelen : een nas + een tablet als veredelde afstandsbediening zal meer dan genoeg moeten zijn.

Audiotic

#10
Je hebt gelijk. Maar ik heb nu een best elegante oplossing, door een (2e hands) MacMini met USB aan de DAC te hangen, Audirvana met iTunes integratie als afspeelprogramma te gebruiken en dan op mijn iPad de Remote app te gebruiken om te kiezen en te spelen. Zie de plaatjes. Ik heb geen laptop nodig (het laatste plaatje is van de desktop van de MacMini, via VNC, maar dat gebruik je bij het afspelen niet).
En het leuke is, de files, OOK de DSD files, staan allemaal op een server, en de MacMini haalt die dus van het netwerk. Eigenlijk stream ik dus al DSD! :-) :-) iTunes heeft enkel de verwijzingen in zijn bibliotheek staan!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Barre72

Vandaag meer nieuws op Hifi.nl : http://www.hifi.nl/products/Streaming/818/Marantz-NA8005.html

Ik mis wel een FM-tuner op de NA8005, dus mijn 7004 gaat nog niet onmiddellijk vervangen worden ...
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

Willems

Dat de DAB weg is is inderdaad jammer... Vooral als je een combinatie maakt met de PM8005 zou er dan een mooie aparte tuner komen?

hchifi.nl

Ik verwacht niet dat er nog een losse tuner komt, ze zijn bij Marantz namelijk in de veronderstelling dat als je voornamelijk streamt je de radiozenders ook zal streamen via het internet.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

polleke_cgc

Het ding staat sinds vandaag ook op de Marantz-website. Op de nederlandse site, is het wel nog hoofdzakelijk de engelstalige versie...
Die FM-radio of DAB die is weggevallen vind ik niet zo erg : je hebt nog altijd internetradio, en voor de rest luister ik er toch heel weinig naar. Ik zal mijn huidig tunertje niet missen ;).