Uitbreiding '74 set...

Gestart door fredastaire2, januari 14, 2014, 18:44:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fredastaire2

.


fredastaire2

Citaat van: bas focal marantz op mei 12, 2014, 19:09:08
Konus tweeter met phenolic ring  8-)
Kan. Speakers zijn iig nu, na 40 jaar nog steeds in volledig onbeschadigde staat, randen v/d drivers nog steeds soepel, en.. volledig origineel (en dat houden we zo.  8-) )
Ik weet dat het ontwerp gedateerd is en destijds de "commerciële speaker" van marantz was, maar met een met katoen gevulde sok in de baspoorten én icm die receiver klinken ze héérlijk warm.
Als ik detail wil, schakel ik ze wel uit en laat mn Kef's hun gang gaan. Klinken véle malen mooier en gedetailleerder (vooral in plaatsing instrumenten en stemmen), maar toch.. die 7G's "hebben wat". Ik hou nou eenmaal van verschillende soorten geluid.
Dit, het geluid wat eruit komt is "periode correct". De bruine kroeg. dat idee. ;)

bas focal marantz

Ik luister naar een philips 30cm breedbander uit 1969 die is echt niet perfect maar klinkt gewoon heerlijk en kan voor een breedbander ook erg luid , trance happyhardcore en dat soort genre dan gaan ze als een speer.

Ik begrijp wat je bedoelt het hoeft niet altijd juist te klinken het klinkt gewoon lekker.

fredastaire2

Citaat van: bas focal marantz op mei 12, 2014, 19:48:17
Ik luister naar een philips 30cm breedbander uit 1969 die is echt niet perfect maar klinkt gewoon heerlijk en kan voor een breedbander ook erg luid , trance happyhardcore en dat soort genre dan gaan ze als een speer.

Ik begrijp wat je bedoelt het hoeft niet altijd juist te klinken het klinkt gewoon lekker.
Precies.. Wil ik "perfectie" dan ga ik wel op zoek naar een quad 606 of iets dergelijks icm mooie dynaudio's.
"nostalgische" Klankleur is echter een héél ander verhaal.
Zo vind ik die ouwe MFB's van Philips ook mooi. En een ouwe bi-amp, en electrostaten. Alles op hun eigen manier.
Geluid is (vind ik..) perceptie.