Welke harde schijf bij Marantz NA7004?

Gestart door P.Diepeveen, februari 19, 2013, 14:01:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

P.Diepeveen

Ik krijg binnenkort de Marantz NA7004 geïnstalleerd. Ik wil al mijn cd's rippen (flac) en op een harde schijf zetten, of downloaden via een nieuwsgroep. Ik heb geen NAS en ben eigenlijk ook niet van plan die te gaan kopen, tenzij men dit erg aanbeveelt. Ik wil via de Wizz app vanaf mijn ipad2 op mijn harde schijf albums of nummers aanwijzen en afspelen.

Hierbij vraag ik advies vwb een geschikte harde schijf of ssd met 1tb of 2tb opslag. Doet de snelheid er erg toe?

Andere adviezen?

Alvast bedankt voor je advies.

Niber

Misschien goed om even na te checken hoe de NA7004 met harde schijven om gaat als deze meer data bevatten.

De Squeezebox draait niet zo soepel met een harde schijf (wanneer hier veel data/muziek op staat), net of de informatie intern dan niet zo snel verwerkt kan worden.
Ik kan me voorstellen dat dit ook zo werkt met de NA, is nl een netwerkspeler. De naam zegt het al, is gemaakt voor in een netwerk.

Geen antwoord op je vraag dus, maar wel iets om over na te denken.

Succes.  :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

P.Diepeveen

Iemand heeft mij een tip gegeven dat ik ook goed een Time Capsule van Apple ( 2TB) kan gebruiken als ik alleen maar muziek wil streamen. Die zou dan in de meterkast bij de router geplaatst kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand daar advies over geven?

P.Diepeveen

Dank voor jullie hulp. Uiteindelijk heb ik een Qnap Nas geplaatst met 2x2TB harde schijven (raid).

bas focal marantz

Citaat van: P.Diepeveen op maart 19, 2013, 19:32:34
Dank voor jullie hulp. Uiteindelijk heb ik een Qnap Nas geplaatst met 2x2TB harde schijven (raid).
En hoe werkt het .

gebruik je ook een tablet of beding je rechtstreeks je marantz .

P.Diepeveen

Kan allebei:
Via de boomstructuur op het schermpje van de Marantz (maar dat zijn wel enkele klikjes).
Via de Marantz-app op de ipad. Dat gaat heel snel en prettig!

bas focal marantz

Kan je dan mapjes maken waar muziek in zit die je dan opslaat op je NAS .

Of leest de marantz alle muziek en kan je die dan in mapjes plaatsen ?

P.Diepeveen

Ik heb eerst al mijn cd's geript naar FLAC op een externe harde schijf. Op gezette tijden kopieer ik alles in dezelfde structuur naar de NAS.

Mijn PC ziet de NAS en daar behoud ik deze structuur:
Music > Pop> Artiest> Album>
          > Klassiek > Componist > Album

De Marantz vindt die weg op de NAS goed en op de ipad-app  zie je uiteraard diezelfde structuur.

Ik heb alleen muziek op mijn Nas staan.

Xplod

Welke app gebruik je daar nu ook weer voor op je iPad ... Wizz app ?
Ik veronderstel dat dit dus niet de originele Marantz app is want die vind ik maar bagger  :x
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

P.Diepeveen

#9
Ik kon hem ook even niet vinden, maar het is , gek genoeg, geen ipad-app, maar een iphone-app:
Marantz Remote App. Deze doet het prima. De interface zou nog iets handiger kunnen, maar hij werkt snel en is overzichtelijk.