SVS 3000 MICRO ipv PB3000

Gestart door CBdicX, juni 13, 2021, 20:52:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Heb nu sinds een week een SVS 3000 MICRO ipv de PB3000 !!
(de PB3000 was wel aan de grote kant in de huiskamer)
Ik had de Micro voor een andere kamer gekocht maar kon het niet laten om deze ook in de huiskamer te testen, met het resultaat dat de PB3000 het veld moest ruimen.

Je zou zeggen dat gaat laag "kosten" maar het tegendeel is waar  :-o
Het is werkelijk een ongelofelijke truc die SVS uitgehaald heeft met dit kleine subje.
(de foto met mijn maat 45 slipper erop voor een idee van het formaat :-D )
Heerlijk makkelijk neer te zetten, en voor mij het beste laag in een lange, lange rij aan subs, van knetter goedkoop, tot behoorlijk duur met oa de SVS 16 SB als "topper".

Maar in mij doorzon woning geeft de Micro de beste resultaten.....
Best prijzig voor een sub die je zo onder je arm de kamer rond brengt, maar de prestaties zijn er naar.
Ik had met de PB3000 teveel last van pieken en dalen, dit was direct 80% minder met de Micro.

Ik heb de Micro even op de pijnbank gelegd met de opening scene van Overlord, Godzilla, de ontsporende trein in The Commuter, en wat subwoofer test files.
Nou, de Micro geeft geen krimp   :yes:
Mijn vrouw stond tijdens Overlord naar de sub te kijken en zij, komt dit van dat schattige subwoofertje vandaan ?????
Ja mijn lievje ................  :wink:  :wink:

Op deze zelfde test files gaf de Paradigm Seismic 110 direct protesterende geluiden, en die kost het dubbele !!

Dus voor de SVS 3000 MICRO (mijn persoonlijk mening)

WAF factor: een dikke 10
Subbass: een dikke 10
Plaatsing mogelijkheid: een 11 (als dat zou kunnen)

En wie weet in de nabije toekomst nog een 2e erbij, dat zal bij mijn vrouw geen protesten geven................

Alle lof naar SVS  notworthy

RHK

#1
Citaat van: CBdicX op juni 13, 2021, 20:52:41

En wie weet in de nabije toekomst nog een 2e erbij, dat zal bij mijn vrouw geen protesten geven................
Citeer



Dat zou ik dus zeker doen, bevalt mij ook prima, had dat veel eerder moeten doen.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Stadium III

Kijk dat is nog eens een mooie upgrade dan !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

De schoenmaat is mij even ontgaan  :?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op juni 14, 2021, 08:35:14
De schoenmaat is mij even ontgaan  :?

En de schoenmaat is niet het enige wat groot is.....😉

TurboMarco

Ok maar even voor mijn beeldvorming dan , want zoals het nu lijkt is het een maatje 47
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

#6
Citaat van: TurboMarco op juni 14, 2021, 09:33:41
Ok maar even voor mijn beeldvorming dan , want zoals het nu lijkt is het een maatje 47

:-D
Alles lijkt groot(er) ten opzichte van dit Madurodam subje......

En zijn daden zijn

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

hchifi.nl

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

CBdicX

Citaat van: hchifi.nl op juni 16, 2021, 17:39:52
Grappig te lezen Dick !

Hoi Marcel,
dit heeft mij ook wel verbaasd, zoals jij weet ging ik eigenlijk alleen maar groter qua subwoofers.
Iets wat eigenlijk ook de trend is, hoe groter, hoe "beter" word er altijd geroepen.
Waarschijnlijk ingegeven door goede marketing  :wink:

Ik kan geen merkbaar verschil aangeven in de test files tussen de Micro en de PB3000, terwijl het verschil op papier en in de praktijk behoorlijk zou moeten zijn.
Zal best wel te merken zijn in een grote ruimte, maar voor een gemiddelde huiskamer zal een Micro het uitstekend doen.

Als het goed is ontvang ik vanavond nog een 2e Micro, denk de aller eerste gebruikte demo in Nederland !
Kon ik kopen met een behoorlijk korting en volledige garantie, kon ik niet laten lopen  :-D

Laat hier weten of ik wat merk van een 2e Micro qua bas beleving.

Stadium III

Altijd goed 2 subwoofers !!!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Citeerhoe groter, hoe "beter" word er altijd geroepen.
Waarschijnlijk ingegeven door goede marketing
Vergeet marketing  :yes:

Natuur/wiskunde is wat telt, niks zweverige gedoe maar keiharde cijfers  HB

Ik zou haast vergeten dat we op een audio forum zitten  :oops:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op juni 16, 2021, 21:57:30
Vergeet marketing  :yes:

Natuur/wiskunde is wat telt, niks zweverige gedoe maar keiharde cijfers  HB

Ik zou haast vergeten dat we op een audio forum zitten  :oops:

Zal best wat je zegt, maar een grote sub die frequentie s / golven van enkele meters produceert, is alleen leuk voor de buren.

Marvin

En die lol wil ik ze niet ontnemen.  [emoji16]

TurboMarco

Ook leuk voor de buren  :wink:

Ik heb wel vaker uitgelegd hoe de verhoudingen main/sub speakers horen te zijn, maar de beleving van geluid is zo persoonlijk als de pest.
Ik ga er dan ook niet teveel woorden meer aan vuil maken.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)