Vintage marantz set uit erfenis wat er mee te doen?

Gestart door Nick uit oss, maart 12, 2021, 18:40:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nick uit oss

Goede dag beste liefhebbers nu is het zo dat ik van mijn vader een oude setup van marantz heb en ik twijfel wat ik nu zal doen  mijn vader is eerste eigenaar en heeft alles nieuw gekocht en altijd zuinig mee geweest helaas zijn de boxen er niet meer bij
Nu is de vraag !! Houden en restaureren of verkopen het gaat om deze setup orginele zwarte ombouw kast met 4 slots ruimte voor delen met een model 5000 casete deck model 2050 am fm tuner en 1050 amplifirer en model 6170 platen speler alles werkt nog  de componenten zijn die met de handvaten aan de zijkant dus mijn vraag is wat is het waard en is het reviseren er van waarde verhogend en is het de moeite waard. Graag jullie advies hier over bvd nick

160393

Naast economische waarde kan de emotionele waarde groter zijn, heb je die vraag voor jezelf beantwoord?
Groet,

Nick uit oss

Emotioneel heeft het niet zo veel waarde voor mij behalve nostalgie omdat het er altijd was al voor me geboorte  maar zo maar wegdoen lukt me ook niet het liefste zou ik zien dat het bijeen echte liefhebber terecht komt vandaar ook mijn vraag
Ik zie alleen zo veel verschillende prijzen online en ik vermoed als de set helemaal weer opgeknapt is een echte liefhebber er wel intressen naar heeft vraag is natuurlijk dan ook is het rendabel niet dat ik dadelijk paar honderd meer kwijt ben om alles weer spik en span te krijgen en dan maar 300 voor de set krijg bijvoorbeeld.

Maus

Laten opknappen kost je best goed geld, dat krijg je er denk ik niet meer uit bij verkoop.

Ik denk eerlijk gezegd dat de set nu zo'n 300€ oplevert. Het is wél vintage spul maar net niet oud genoeg. De platenspeler is de meest 'waardevolle'.

Nick uit oss

Oké dat is jammer natuurlijk. Is het wel matriaal dat de moeite is om te laten restaureren en voor nog eens 20 jaar te stallen of  is dat niet de moeite waard is het een beetje colecters waardig  of doe ik er beter aan afscheid er van te nemen

Maus

De vraag is, wat wil je er zelf mee?

Ik denk dat een volledige revisie zomaar 300-500€ kost, best wat onderdelen en avonden werk als je het goed wilt doen.

20 jaar stallen heeft geen zin. Hoeveel winst denk je te behalen? 150 euro meer waard na 10 jaar?