Nostra's woonkamer luister set (in opbouw)

Gestart door Nostra, juni 15, 2019, 21:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Lang geleden dat ik hier iets gepost heb.

Er is ondertussen al veel veranderd, zowel op prive als hifi vlak.

Ik ben terug naar huis gaan wonen voorlopig en de relatie is ten einde.

Hifi vlak is er toch wel wat veranderd:

Marantz pm7200 is er van tussen en de buizen pre is vervangen door een nuforce avp 16 7.1 pre met het zicht op een surround op lange termijn.

Het enige dat nu nog aangesloten is is de node met een schiit modi 3 dac ertussen en xlr interconnects van de pre naar de advance acoustic maa 406. Ik ben nog op zoek naar een betaalbare phono pre en dan stopt het voorlopig qua toestellen.

Volgende maand staat er een bekabeling upgrade op de planning, de dynavox wordt vervangen door de qed xt25 performance bi wire kabel en de interconnect door van den hul xlr en van de schiit modi 3 naar de pre ook door van den hul.

De p5's staan nu ook op 40x40x2,5 cm blauwe natuursteen en dat allemaal geeft een enorm verschil in zuiverheid, dynamiek en klankbeeld.

Ik ben een tevreden mens!

Nu sparen voor een accuphase 4xx na de bekabeling.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Ik ben terug naar huis gaan wonen voorlopig en de relatie is ten einde.

Da's minder. Maar bied wel perectief voor audio-hobby. :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

#122
Citaat van: Vinyl_Fuchs op oktober 16, 2020, 23:56:02
Ik ben terug naar huis gaan wonen voorlopig en de relatie is ten einde.

Da's minder. Maar bied wel perpectief voor audio-hobby. :wink:
Een audio-hobby biedt i.m.h.o alleen maar soelaas wanneer je alleen bent of alleen voelt, anders niet, want ik zou met liefde mijn audio-hobby aan de wilgen willen hangen om weer een relatie (met Fieke) te kunnen beginnen. En dat laatste meen ik, want het feit dat ik vorig jaar oktober 2000 CDs af gestoten heb is ingegeven met oog op een toekomst met Fieke. En die 2000 waren nog maar het begin. Maar met Fieke liep het anders, vandaar dat mijn collectie nu een aanzienlijke chaos is in plaats van een uitstekend geordende hoeveelheid CDs netjes opgeborgen in 5 rekken. Inmiddels is er 1 rek helemaal verdwenen, die is naar de woning van mijn maatje John verhuisd. Twee rekken wachten op verplaatsing van de woonkamer naar de hal, om plaats te maken voor twee flinke aquariumvissen tanks. dan blijven er twee rekken in de woonkamer over, en dan zal het nog een pittige klus worden om de hele verzameling weer in het oude gareel te krijgen. En toch zou ik het liefst met de hele audio-hobby willen stoppen - want Fieke heeft niets met muziek - ten teken dat Fieke en ik weer samen zijn. Zie het niet als een knieval voor Fieke, want de reden dat ik er nu een en toen een audio-hobby op nahoud en nahield heeft alles met mijn alleen zijn en mijn eenzaamheid te maken, en daar kan zelfs een fijne maat als John helemaal niets aan veranderen, want alleen is maar alleen. Ik denk de gehele dag aan Fieke en mijn leven staat nu meer dan ooit in haar teken. John en vooral zij heeft geleden onder mijn Marin Alsop-waan, en voor dat laatste heb ik nu de hoogste prijs betaald in de vorm van - een hopelijk tijdelijke - scheiding. Mijn excuses voor dit misschien te lange epistel, maar ik probeerde alleen maar te verduidelijken dat mijn audio-hobby geen gewone audio-hobby is, maar één met een achtergrond. (zucht) Liefs van Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 17, 2020, 01:55:12
Een audio-hobby biedt i.m.h.o alleen maar soelaas wanneer je alleen bent of alleen voelt, anders niet, want ik zou met liefde mijn audio-hobby aan de wilgen willen hangen om weer een relatie (met Fieke) te kunnen beginnen. En dat laatste meen ik, want het feit dat ik vorig jaar oktober 2000 CDs af gestoten heb is ingegeven met oog op een toekomst met Fieke. En die 2000 waren nog maar het begin. Maar met Fieke liep het anders, vandaar dat mijn collectie nu een aanzienlijke chaos is in plaats van een uitstekend geordende hoeveelheid CDs netjes opgeborgen in 5 rekken. Inmiddels is er 1 rek helemaal verdwenen, die is naar de woning van mijn maatje John verhuisd. Twee rekken wachten op verplaatsing van de woonkamer naar de hal, om plaats te maken voor twee flinke aquariumvissen tanks. dan blijven er twee rekken in de woonkamer over, en dan zal het nog een pittige klus worden om de hele verzameling weer in het oude gareel te krijgen. En toch zou ik het liefst met de hele audio-hobby willen stoppen - want Fieke heeft niets met muziek, in ieder geval niets met fysieke geluidsdragers, zoals vinyl en/of CD, en zij heeft een iPhone en streamt al haar muziek via dat ding - ten teken dat Fieke en ik weer samen zijn. Zie het niet als een knieval voor Fieke, want de reden dat ik er nu een en toen een audio-hobby op nahoud en nahield heeft alles met mijn alleen zijn en mijn eenzaamheid te maken, en daar kan zelfs een fijne maat als John helemaal niets aan veranderen, want alleen is maar alleen. Ik denk de gehele dag aan Fieke en mijn leven staat nu meer dan ooit in haar teken. John en vooral zij heeft geleden onder mijn Marin Alsop-waan, en voor dat laatste heb ik nu de hoogste prijs betaald in de vorm van - een hopelijk tijdelijke - scheiding. Mijn excuses voor dit misschien te lange epistel, maar ik probeerde alleen maar te verduidelijken dat mijn audio-hobby geen gewone audio-hobby is, maar één met een achtergrond. (zucht) Liefs van Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Nostra

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 17, 2020, 01:55:12
Een audio-hobby biedt i.m.h.o alleen maar soelaas wanneer je alleen bent of alleen voelt, anders niet, want ik zou met liefde mijn audio-hobby aan de wilgen willen hangen om weer een relatie (met Fieke) te kunnen beginnen. En dat laatste meen ik, want het feit dat ik vorig jaar oktober 2000 CDs af gestoten heb is ingegeven met oog op een toekomst met Fieke. En die 2000 waren nog maar het begin. Maar met Fieke liep het anders, vandaar dat mijn collectie nu een aanzienlijke chaos is in plaats van een uitstekend geordende hoeveelheid CDs netjes opgeborgen in 5 rekken. Inmiddels is er 1 rek helemaal verdwenen, die is naar de woning van mijn maatje John verhuisd. Twee rekken wachten op verplaatsing van de woonkamer naar de hal, om plaats te maken voor twee flinke aquariumvissen tanks. dan blijven er twee rekken in de woonkamer over, en dan zal het nog een pittige klus worden om de hele verzameling weer in het oude gareel te krijgen. En toch zou ik het liefst met de hele audio-hobby willen stoppen - want Fieke heeft niets met muziek - ten teken dat Fieke en ik weer samen zijn. Zie het niet als een knieval voor Fieke, want de reden dat ik er nu een en toen een audio-hobby op nahoud en nahield heeft alles met mijn alleen zijn en mijn eenzaamheid te maken, en daar kan zelfs een fijne maat als John helemaal niets aan veranderen, want alleen is maar alleen. Ik denk de gehele dag aan Fieke en mijn leven staat nu meer dan ooit in haar teken. John en vooral zij heeft geleden onder mijn Marin Alsop-waan, en voor dat laatste heb ik nu de hoogste prijs betaald in de vorm van - een hopelijk tijdelijke - scheiding. Mijn excuses voor dit misschien te lange epistel, maar ik probeerde alleen maar te verduidelijken dat mijn audio-hobby geen gewone audio-hobby is, maar één met een achtergrond. (zucht) Liefs van Cor.
Hallo Cor,

Geen probleem hoor [emoji6]

Ik begrijp je situatie. Het spijtige is dat men vorige vriendin totaal geen respect had voor men muziek hobby (dit zowel met de dj booth als de woonkamer installatie) en is ook een van de redenen waarom de relatie ten einde is. Heb sinds kort weer een relatie en zij denkt er gans anders over. Maar we zien wel hoe dat allemaal loopt.

Op audio vlak zijn er inderdaad perspectieven open gegaan sinds ik alleen was. Nu weet ik waar ik naartoe wil en was aan het rondkijken voor standmounds ipv de vloerstaanders die ik nu heb. Sinds ik de schiit modi 3 heb heb ik totaal geen nood aan het upgraden van men speakers tenzij dat het een 804 of 803 diamond 1,2, of zelfs 3 is. Vloerstaanders zullen het blijven.

Vandaag een cambridge audio 551p phono pre gescoord die morgen op de bus gaat zodat ik eindelijk deftig vinyl kan luisteren op men set.

Ook vertrekt er dit weekend een set van den hul d102 mk3 hybrid interconnects voor bovenstaande en heb ik bij een audio kameraad nog een set rca en xlr interconnects van dezelfde reeks klaar liggen voor over te nemen. Benieuwd wat dit allemaal gaat geven!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32


Nostra

Citaat van: xander32 op oktober 23, 2020, 17:27:10
Weer lekker aan het hobbyen [emoji1303]
Is het inderdaad ;)

Nu beginnen sparen voor een accuphase ;)

Daar zie ik pas naar uit! Al ben ik zeer tevreden met men schiit dac/nuforce pre/advance acoustic eindtrap.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Nieuws mannen!

Eindelijk een deftige phono pre gescoord zodat de technics sl 1410 mk1 kan werken (en dat heeft ie al gedaan ondertussen).

Een cambridge audio 551p in het zilver is het geworden. Zeer muzikaal en dynamisch geluid!



Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Nostra

Citaat van: sjoek op oktober 28, 2020, 21:49:34
Mooie aanschaf :yes: veel luisterplezier HB
Bedankt sjoek!

Ik probeer 3 a 4x per week het hier op te zetten ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Vandaag is de eerste Van den Hul d102 mk3 toegekomen. Direct eens op mijn stukske schiit aangesloten.

Wat een hemelsbreed verschil door een stomme rca! Geluid klinkt meer open, voorwaards, meer dynamiek en veel meer detail in het hoog/midden. Bassen ook strakker (wel iets minder)

Nu nog mijn audio kameraad zijn kabeltjes aansluiten als die binnen zijn. Ik zie er nu al naar uit!

Nostra is going completely audiophile!


Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Nieuws:

De van den huls zijn een verademing!

Wat een detail! Wat een lucht tussen de instrumenten! Alles klinkt lekker strak nu!

Nu nog wachten op de qed xt25 performance bi wire! Benieuwd wat die gaan geven! Van 4x 2,5mm2 naar 4x5mm2!

Mijn ortofon gold naald is ook besteld en onderweg. Maandag is die binnen!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Je bent lekker de set aan het tweaken 👍🏻

Citaat van: Nostra op november 06, 2020, 22:45:28
Nieuws:

De van den huls zijn een verademing!

Wat een detail! Wat een lucht tussen de instrumenten! Alles klinkt lekker strak nu!

Nu nog wachten op de qed xt25 performance bi wire! Benieuwd wat die gaan geven! Van 4x 2,5mm2 naar 4x5mm2!

Mijn ortofon gold naald is ook besteld en onderweg. Maandag is die binnen!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Nostra

Citaat van: xander32 op november 07, 2020, 05:24:50
Je bent lekker de set aan het tweaken [emoji1303]
Idd [emoji6]

Gewoon omdat het kan! Beetje per beetje begint die te klinken hoe ik het echt wil

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

En we gaan verder met upgraden!

Vandaag een mooi stukje marantz gescoord aan een zeer scherpe prijs! Aangezien ik op zoek was naar een vervanger voor de cc 4500 gisteren niet zo ver van bij mij thuis via marktplaats overigens een dr17 gescoord. De top of the line cd recorder die hd cd's ook afspeelt.

Ik ben zeer blij met het ding en klinkt zeer goed. Installatie is voor maandag of dinsdag als hopelijk men 3de set van den hul rca's binnen is. Foto's volgen!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk