PM-15S2 linker kanaal probleem

Gestart door MarkDoif, november 30, 2022, 21:12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarkDoif

Goedenavond, lang geleden dat ik hier op het forum actief ben geweest. Laatste 12 jaar beetje druk geweest met het stichten van een gezin etc  :yes:.

Echter heeft de hifi hobby nooit stil gestaan dus zo af en toe werd er nog eens wat ge-upgrade. Vorige week heb ik dan ook een hele nette 2e hands PM-15S2 via MP gescoord ter vervanging van mijn PM-15S1.

Wat mij nu op is gevallen dat sowieso op ingang 'Line1' het geluid in het linker kanaal soms niet direct wil opkomen als je de koude versterker aanzet. Even later komt het geluid op het linker kanaal 'online' met kort gekraak en daarna is het geluid gewoon helemaal prima, niks aan het handje.

Afgelopen zaterdag avond laat heb ik op de cd ingang ook mijn SA-11S1 laten toeteren, nadat er ook via de Line1 ingang een film is gekeken (dus versterker was toen ik muziek ging luisteren al lekker warm).

Het lijkt net of het linker kanaal een ouwe diesel is met kapotte voor-gloeispiralen in 2 cilinders ofzo.

Heeft iemand een idee of ervaring wat dit kan zijn? Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Mark
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Marvin

Er zal toch wel een technisch persoon aanwezig zijn die dit kan tackelen?

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Begon al verdrietig te worden. [emoji16]

rgsx749

Dit lijkt op slecht soldeer contact ergens in de amp, soldeer moeheid, bij het opwarmen zet metaal metaal uit of krimpt het , ik zou de solderingen laten nazien, probleem zal alleen maar toenemen

SB_Marantz

Ik zeg altijd: ''Gissen is missen.'' 
Eerst kijken en meten, herstellen etc.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site