Receivers & power

Gestart door WimPeu, juli 08, 2011, 09:51:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: jwx op juli 08, 2011, 09:42:48
Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 08:48:44
Kun je uitleggen Ron waarom iemand deze zou moeten kopen ipv van een SR-7005. Hij is nl net zo duur.

Ik heb het al een keer gezegd

Je krijgt Ron erbij 24/7 backup

Ik merk een vorm van interesse Wim

Dat gaat me te ver. :-D Ik heb er nu nog geen geld voor klaar liggen maar eind dit jaar wil ik misschien ook wel naar een Pro receiver gaan uitkijken. Die Integra´s zijn wel stoer. Al valt me de stabieliteit (verschil tussen power bij 4 en 8 Ohm) enorm tegen. Mijn CA840 die nu mijn fronts aan stuurd heeft 2 maal 200watt bij 8 Ohm en 2 maal 375 Watt bij 4 Ohm. Dat zijn toch wel even andere getallen. Weet wel dat dat slechts 2 kanalen zijn maar toch.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 09:51:49
Citaat van: jwx op juli 08, 2011, 09:42:48
Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 08:48:44
Kun je uitleggen Ron waarom iemand deze zou moeten kopen ipv van een SR-7005. Hij is nl net zo duur.

Ik heb het al een keer gezegd

Je krijgt Ron erbij 24/7 backup

Ik merk een vorm van interesse Wim

Dat gaat me te ver. :-D Ik heb er nu nog geen geld voor klaar liggen maar eind dit jaar wil ik misschien ook wel naar een Pro receiver gaan uitkijken. Die Integra´s zijn wel stoer. Al valt me de stabieliteit (verschil tussen power bij 4 en 8 Ohm) enorm tegen. Mijn CA840 die nu mijn fronts aan stuurd heeft 2 maal 200watt bij 8 Ohm en 2 maal 375 Watt bij 4 Ohm. Dat zijn toch wel even andere getallen. Weet wel dat dat slechts 2 kanalen zijn maar toch.

Tis of stoer of goed beide is onmogelijk  :-D net als een man
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Ik ga voor goed. De Marantz is duidelijk mooier maar als ik een dikke €1500,- spendeer aan een receiver wil ik gewoon graag de beste receiver voor dat geld. De looks vind ik minder belangrijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 10:28:02
Ik ga voor goed. De Marantz is duidelijk mooier maar als ik een dikke €1500,- spendeer aan een receiver wil ik gewoon graag de beste receiver voor dat geld. De looks vind ik minder belangrijk.

Man naar me hart gaat voor de inhoud
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 09:51:49
Die Integra´s zijn wel stoer. Al valt me de stabieliteit (verschil tussen power bij 4 en 8 Ohm) enorm tegen.
Mijn CA840 die nu mijn fronts aan stuurd heeft 2 maal 200watt bij 8 Ohm en 2 maal 375 Watt bij 4 Ohm. Dat zijn toch wel even andere getallen. Weet wel dat dat slechts 2 kanalen zijn maar toch.

vraag is een beetje of je ook zo nodig dat dubbel vermogen moet hebben..
hangt een prijskaartje aan vast & komt enkel van pas als je hele moeilijke speakers hebt
(met impedantieverlopen/belasting grenzend aan kortsluiting)

CiteerPower: 7x 140 W /8 Ohm, 7x 170 W /4 Ohm.

voor mij is dat mooi op peil blijven
mocht het maar 70W zijn bij 4 ohm ware het wat anders.. (ineen kakken)

Ron zal er vast dieper op in gaan, maar bedenk dat je speakers ook kan oversturen (met teveel power)
bij specs van 'modale' speakers zie je bvb vaak: max 150W/200W

uiteraard heb je veel hoger belastbare speakers: dan is een PM11 bvb ook niet meer toereikend..  :angel:




The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Als een versterker 100% stabiel is dan verdubbelt het vermogen bij gebruik van 4 Ohm speakers. In dit geval zou dat dan 280watt maar hij geeft slechts 20% meer vermogen bij 4 Ohm speakers. Dat is denk ik nog positief gezien want er staat niet bij of deze getallen zijn voor alle kanalen. Waarschijnlijker is dat deze meting is gedaan met slechts 1 kanaal aangesloten. Denk dat er in een normale 5.1 setting met 2 front speakers van 4 Ohm (mijn geval) er niet veel vermogen overblijft. Je bent het toch wel met me eens dat het vooral bij erg dynamische soundtracks wel handig is dat de versterker over wat reserve beschikt en niet tijdens de rustige scenes al op zijn tenen loopt. Ron adviseerd niet voor niets om te gaan bi-ampen. Heb je nog iets van vermogen tenminste.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

Het verhaal haal over bi-ampen klopt    maar wat is daar op tegen??

Ook hier de fronts op 4 Ohm de rears op 8 Ohm  center 6 Ohm

Front kun je bi-ampen
Dan blijft er voor de rears nog genoeg over (die hebben niet zoveel werk te verzetten)

Reken ook dat de sub een deel van je fronts en rears gaat overnemen   dit komt dan weer ten goede
van hele afstellen en verbruik van je fronts en rears want de overname frequentie gaat hoger liggen zoals ik van Rob heb vernomen.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Niks op tegen en het zal zeker knallen. Mijn ervaring is dat je gewoon merkt als de boel stevig onder controle is. Waarom denk je dat al die dure versterkers (PM11 Classe's ed) gewoon 100% stabiel zijn. Een receiver geeft tijdens piek belasting bij 4 Ohm nog maar een fractie van het vermogen wat in het boekje staat. Explosies ed zijn in mijn beleving echt krachtiger en dynamischer als de versterking krachtig is.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

mss is een afsplitsing/eigen topic hieromtrent wel eens de moeite waard..

maar gesteld: dat een AVR in principe/bij voorkeur met monitors & een sub gecombineerd wordt
is de nood aan zo'n stabiliteit niet aan de orde.. zie je ook al een beetje bij de specs: typisch 6-8 ohm

een actieve sub bvb is op zich al een soort bi-amp (op het laag)
er worden ook al eens 2 subs ingezet voor optimale resultaten..

zoals vlearmoes schrijft is dit een aanzienlijke ontlasting voor de voeding

het verhaal wordt idd anders als je overal full range zuilen gaat inzetten
maar dan nog: op mijn SR6004 had ik de vento's bi-amped & als sides 409 zuilen, dit alles zonder subs
& dat ging verdomd goed  :yes: zolang je maar de grens niet opzoekt..

dat op ze tenen lopen komt hier zo dikwijls voorbij...
niet zelden wordt een beroerde opname, met een overkill aan mids/highs verkeerd aanzien as such..
alsook pijnpunten in de akoestiek: zit men meteen naar de set te kijken  :angel:

tenslotte heb jij (wim) nog altijd die flinke eindbak staan..
kun je gelijk wat als fronts apart mee gaan aansturen  pompom


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Vlearmoes

Hoe langer hoe meer mensen gebruiken ook een sub (high-level) om de speakers te ondersteunen/ontlasten
in het echte laag om dat een sub het echte laag beter kan weergeven; strakker enz.

De Audyssey Pro speelt hier op in door het echte laag ook door de sub te laten weergeven (daarbij komt de overgave freq. ook hoger te liggen en worden de andere speakers dermate ontlast   dat hogere wattage`s
meer tengoede komen aan fronts en rears. zie ook  http://www.sparksite.nl/data/files/Integra/Spark_Audyssey%20Calibratie.pdf waarin de sub meedoet in hogere regionen

Je denkt nu dat dan dan de sub beter hoor baar en plaatsbaar is  maar dit heb ik nog niet gemerkt in mijn huidige set met enkel het gewone Audyssey systeem dat dat jij ook hebt .
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Kijk ook even naar de gegevens van Rob   hoe de sub veel langer meedoet in het hele geheel
en een deel van de speakers overneemt in het laag dat nu veel strakker enz klinkt

Kan zijn dat je iets moet scrollen

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2903.360.html
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Zijn dat nu juist niet die kunst grepen die je uit moet voeren omdat de receiver zelf gewoon te kort schiet?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Perfect_audio

Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 14:19:46
Zijn dat nu juist niet die kunst grepen die je uit moet voeren omdat de receiver zelf gewoon te kort schiet?

Heren,
Maak je niet te druk over de getallen. Ik verzeker je dat er meer dan genoeg geluid uit komt. Bovendien gaat het niet alleen om het volume, de kwaliteit is nog belangrijker. En daarvoor is o.a. audyssey pro.
Eenmaal bij je thuis ingeregeld, blijft er niets te wensen over. Dat is mijn garantie!

Ron

PS. voor de liefhebbers een pdf met alle gegevens: http://www.audyssey.eu/mooiergeluid/DTR-8-9-hqp-sm.zip
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

WimPeu

Dit gaat wat mij betreft niet over getallen Ron maar over mijn ervaringen. Die probeer ik met behulp van getallen (waar de producent zelf vaak mee loopt te showen  :wink:) te weerleggen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Uit de PDF van Ron. Deze spec's verkopen beter denk ik Ron.

AMPLIFIER
Continuous average power output (FTC)
All channels: 140 W per channel min. RMS at 8Ω,
2 channels driven from 20 Hz to 20 kHz
with no more than 0.05% total
harmonic distortion.
170 W min. RMS at 6Ω, 2 channels
driven from 1 kHz with no more
than 0.1% total harmonic distortion.
Dynamic power output (stereo): 2 × 320 W at 3Ω
2 × 270 W at 4Ω
2 × 160 W at 8Ω
Frequency response: 5 Hz to 100 kHz: +1/–3 dB
Signal-to-noise ratio: 110 dB (LINE, IHF-A)
Total harmonic distortion: 0.05% at rated power
IM distortion: 0.05% at rated power
Damping factor: 60 at 8Ω
Speaker impedance: 4Ω to 16Ω
INPUT SENSITIVITY AND IMPEDANCE
Line: 200 mV, 47 kΩ
Phono: 2.5 mV/47 kΩ
OUTPUT LEVEL AND IMPEDANCE
Rec out: 200 mV, 470Ω
Pre out: 1 V, 470Ω
Zone 2 line output: 100 mV, 470Ω
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES