De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

Veel plezier mannen.

Citaat van: Stadium III op december 26, 2018, 10:52:35
Ook met kerst rijzen we af naar huizen enting  :-D
Samen met mr turbo himself  8-)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Vandaag Rob en Anouk weer op bezoek gehad ,uiteraard was het weer gezellig  pompom
Terwijl de vrouwen lekker met elkaar aan het beppen waren hebben Rob en ik nog wat fine tuning aangaande mijn set gedaan ,en het resultaat is erg goed geworden .
Ik miste toch wat balans , het nadeel van actieve speakers is dat er veel instellingsmogelijkheden zijn waardoor je soms de bomen niet meer door het bos ziet ,in stereo geen probleem want maar 2 speakers l/r ,maar met rrm ht setup best wel lastig om een balans te vinden .

Dank weer voor het bezoek en tot snel !
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Graag gedaan

Lastige is dat Marco in de front eigenlijk los van de center 5 speakers heeft
Links ,rechts ,laag links ,laag rechts en subwoofer
Dat in balans krijgen is niet meest makkelijke ,maar toch gelukt :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

Met de hulp van Rob komt het wel goed  :yes: Veel plezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

TurboMarco

#1505
Citaat van: TurboMarco op november 23, 2018, 23:56:01
De kogel is door de kerk ,ik ga een andere centerspeaker bouwen  pompom

Ik ga deze actief aansturen met de voorhanden zijnde Hypex active home 3 way plate amp .

Drivers :

Scan-Speak Discovery H2606/920000 1" Horn Dome Tweeter .


BEYMA 6MI90 - 6.5" PRO midrange .


BEYMA 12CX ,deze is normaliter een coaxial maar ontdaan van de tweeters .
Ik ga twee van deze drivers gebruiken  :evil:

Uiteindelijk word het een centerspeaker met een inhoud van 100 liter ,ook met een extreme belastbaarheid en het rendement komt op 95.2 db-1W/1mtr .

De versterker levert 80W voor het laag ,mid en hoog krijgen elk 50W ,filtering is dus actief .
Wisselfrequentie 250/2500 Hz  Linkwitz-Riley-Filter 4e orde.

De huidige audiomeubel moet dan wijken ,daarvoor in de plaats maak ik zelf een meubel waarbij de center geïntegreerd gaat worden .

Ik verwacht deze klaar te hebben medio februari 2019 .
Door omstandigheden (ongeval waarbij ik 2 ribben en schouderblad gebroken heb) heb ik de tijd gehad om veel na te denken ,daarom heb ik besloten om met deze monsterlijke center te wachten tot ik meer ruimte voor mijzelf tot beschikking heb ,dit in de vorm van een dedicated HT ruimte .De hardware heb ik dan voor onbepaalde tijd in de opslag gedaan .

Er komt wel een andere center ,deze zal een stuk compacter worden aangezien de toekomstige set-up niet helemaal tot zijn recht gaat komen in onze woonkamer .
Wel gaat de woonkamer center in ieder geval iets meer volume krijgen ,maar later daar over meer .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Zit je nog in de lappenmand of gaat het al wat beter met je Marco? Hopelijk ben je van die zware pijnstilling af nu.

En idd wijs om de upgrade plannen te parkeren voor de dedicated ruimte; het dan in één keer grondig aanpakken  :yes:.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: TurboMarco op maart 23, 2019, 03:01:10
Door omstandigheden (ongeval waarbij ik 2 ribben en schouderblad gebroken heb) heb ik de tijd gehad om veel na te denken ,daarom heb ik besloten om met deze monsterlijke center te wachten tot ik meer ruimte voor mijzelf tot beschikking heb ,dit in de vorm van een dedicated HT ruimte .De hardware heb ik dan voor onbepaalde tijd in de opslag gedaan .

Er komt wel een andere center ,deze zal een stuk compacter worden aangezien de toekomstige set-up niet helemaal tot zijn recht gaat komen in onze woonkamer .
Wel gaat de woonkamer center in ieder geval iets meer volume krijgen ,maar later daar over meer .
Allereerst beterschap en HT loopt niet weg.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Beterschap Marco. Dat is belangrijkste.
Dedicated HT komt wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jrm

Sterkte Marco, hoop dat je gauw minder last heb van de pijn.

Positief is dat je de tijd hebt om na te denken over je installatie! Alhoewel je mij nu niet bepaald het type lijkt die stil kan zitten.

renes59

Oei, da's niet best, beterschap.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Citaat van: TurboMarco op maart 23, 2019, 03:01:10
Door omstandigheden (ongeval waarbij ik 2 ribben en schouderblad gebroken heb)

Sterkte en snel herstel toegewenst.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

Citaat van: xander32 op maart 23, 2019, 07:15:58
Zit je nog in de lappenmand of gaat het al wat beter met je Marco? Hopelijk ben je van die zware pijnstilling af nu.

En idd wijs om de upgrade plannen te parkeren voor de dedicated ruimte; het dan in één keer grondig aanpakken  :yes:.

Ik ben voor 50% weer aan het werk ,verder moet ik nog steeds rustig aan doen .De pijnstillers ben ik vanaf gestapt want de in opspraak gekomen Oxycodon schijnt behoorlijk verslavend te zijn .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#1513
Bedankt mannen voor de support  :-)

Het voorval heeft trouwens 3 Jan plaatsgevonden ,dus ik ben al wel een tijdje onderweg .
Recent botonderzoek heeft aangetoond dat bij mij sprake is van botontkalking (osteoporose) ,dus daar moet ook nog wat aan gedaan worden .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site