De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Vrouwtje blij met nieuwe bank Marco met speakers  8-)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Mooi hoe dan alles samenkomt... iedereen te vevreden wat wil een mens nog meer. :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

En?

Citaat van: TurboMarco op juli 25, 2017, 10:40:35
De opstelling klopte niet helemaal ,ik had er dikke tegels onder liggen omdat de woofers anders tegen de hoekbank kwamen ,het gevolg was dan wel dat de tweeters veel te hoog kwamen .

Plotseling was daar iemand die deze EX4's via het net gevonden had en ze graag over wou nemen .....heel graag zelfs  :wink:

De SS Opus viel mij op vanwege de afmetingen en de positionering van de drivers ,deze zouden dan perfect bij de hoekbank kunnen .
Vanavond ga ik ze beluisteren ,klinken ze ok dan neem ik ze direct mee.



TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Duidelijk  :yes:. Bijzondere drivers, van welk een materiaal zijn deze?

Stadium III

Appart ,maar hoe presteren ze ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Ze klinken niet zo vol als de EX4 ,echter wel meer detail vanwege de betere positionering van mid/hoog drivers .

Daar waar ik ze opgehaald had stonden ze vrij opgesteld en aangesloten op een Cyrus2 versterker ,wat mij opviel was de goede spreiding en het diep doorlopende laag ,en dat uit slechts 18cm midwoofertjes  :-o

Ik ben er wel content mee in deze opstelling :yes: ,en ik hou een pak geld over  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: xander32 op juli 25, 2017, 21:25:22
Duidelijk  :yes:. Bijzondere drivers, van welk een materiaal zijn deze?
De midwoofer is van kunststof welke doorzichtig is met een rubber rand  ,de tweeter is een 20mm zijde dome met een resonantie frequentie van 800Hz ,daarom zijn deze speakers ook gefilterd met een eerste orde filter.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Die mid drivers lijken op die van een Mission ls welke ik ooit heb gehad.

Citaat van: TurboMarco op juli 25, 2017, 21:36:52
De midwoofer is van kunststof welke doorzichtig is met een rubber rand  ,de tweeter is een 20mm zijde dome met een resonantie frequentie van 800Hz ,daarom zijn deze speakers ook gefilterd met een eerste orde filter.

Stadium III

Mooi surround bubble nu verbeterd ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Dat is tov de EX4 niet beter geworden ,echter doet het ook weer niet van elkaar onder .

Alleen dat vette laag vd Seas mis ik dan weer wel .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: xander32 op juli 25, 2017, 21:42:31
Die mid drivers lijken op die van een Mission ls welke ik ooit heb gehad.

Tannoy had vroeger ook dergelijke drivers  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Yes, dat was hem; heb een P40 gehad.

Citaat van: TurboMarco op juli 25, 2017, 21:51:40
Tannoy had vroeger ook dergelijke drivers  :yes:

TurboMarco

Veel oudere series van Tannoy kan ik nog voor de geest halen evenals de Infinity classics .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)